Isäpuoli ei kestä lapsen tic-oireita
Käski sitä olemaan hiljaa ja kun ei lapsi tietenkään voinu olla niin isäpuoli sanoi että menee sitten itse muualle kun ei kestä kuunnella lasta.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:41"]Isäpuoli huitsin vittuun talosta sitten vaan. Lopullisesti. Että mua rassaa aikuiset miehet, ketkä käyttäytyy kuin uhmaikäiset lapset.
[/quote]
Ei tätä voi paremmin sanoa!!!
Mitä ihmettä te sitä isäpuolta mollaatte? Ei toisen lasta, vielä varustettuna vialla, ole kauhean kiva katsella. Tilanne on mielestäni selkeä: parempi erota. Luuletteko te oikeasti, että jostain miehestä on kauhean kiva katsella naisen lapsia muutenkaan saati, jos niillä on erityispiirteitä?
mies ulkoruokintaan. Tic-oireet eivät ole tahdon asia.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:10"]
Mitä ihmettä te sitä isäpuolta mollaatte? Ei toisen lasta, vielä varustettuna vialla, ole kauhean kiva katsella. Tilanne on mielestäni selkeä: parempi erota. Luuletteko te oikeasti, että jostain miehestä on kauhean kiva katsella naisen lapsia muutenkaan saati, jos niillä on erityispiirteitä?
[/quote]
Ai että mitä mollataan... no tässäpä muutamia syitä:
- hän on tietoisesti alkanut parisuhteen naisen kanssa, jolla on lapsi (ainakin tuo yksi), jolla on tic-oireita. Olisi miettinyt asian kerralla, haluaako alkaa leikkiin vai ei ei, eikä alkaisi jälkikäteen viatonta lasta mollata.
- aikuisen ihmisen kuuluu kestää erilaisuutta. Tic-oireet ovat vieläpä erilaisuuden lievimmästä päästä.
- jos ärsyttää, voi sanoa vaikka vaan, että nyt kaipaan hetken yksinoloa ja vetäytyy sitten erilleen lepäilemään. Lasta ei milloinkaan koskaan saa mollata asiasta, jolle hän ei aidosti mitään VOI.
- tiedätkös, moni mies on niin aikuinen ja MIES, että kestää hyvinkin myös erilaisuutta. Moni jopa on valinnut ammatikseen erityislasten kanssa työskentelyn, koska näkee yksilön siellä erlaisuuden takana ja osaa elää erilaisuuden kanssa. Minulla on tuollainen mies.
14
Onko miehellä myös omaa rauhaa? Puolisoni lapsella ei ole mitään häiriöitä, mutta en kestäisi häntä, jos en pääsisi aina halutessani vetäytymään toiseen huoneeseen. Myös vastamelukuulokkeita hyödynetään tarpeen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:22"]
Onko miehellä myös omaa rauhaa? Puolisoni lapsella ei ole mitään häiriöitä, mutta en kestäisi häntä, jos en pääsisi aina halutessani vetäytymään toiseen huoneeseen. Myös vastamelukuulokkeita hyödynetään tarpeen mukaan.
[/quote]
Minä ainakin kaipaan ihan muuten vaan välillä omaa rauhaa. Se on hyvin inhimillinen tunne, ja se pitää suoda puolisolle ydinperheessäkin. Kyse ei siis välttämättä ole laisinkaan uusperheestä ja "toisen lapsista" eikä erityisyyksistä.
26
surullista, että kotona lapsesi joutuu kuntelemaan moista. Itselläni 13 vuotias poika, jolla myös tic-oireita.Tic-oireet lisääntyvät lapsellasi, jos siihen aletaan kiinnittämään huomiota tai siitä haukutaan.
Meilläkin 10 v jolla tic oireita. Niin tärkeä kuin parisuhde on itselle, niin jos ei mies keskustelujen jälkeen kykene ymmärtämään ja hyväksymään asiaa, niin sitten saisi mennä tai ainakin sitten pysyä sellaisena miesystävänä, ettei meidän kotiin tule. Minä keskittyisin lapseeni ja jos jotain vapaa-aikaa jää, sen voisin viettää miehen kanssa joskus.
Itsetunto-ongelmat on usein jo niin isoja ticien takia muutenkin näillä lapsilla, että ketään ei tarvita siihen kotielämään niitä lisäämään.
Ja ne ei välttämättä ala helpottamaan iän myötä, tiedoksi vaan. Joillain helpottaa, joillain pysyy samana, joillain pahenee iän myötä. Voi vain katsoa ja odottaa mihin suuntaan menee.
Ja samaa mieltä edellisen kanssa, kyse on neurologisesta häiriöstä, ja ruokavalio ei kyllä siihen vaikuta.