Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pakettiin intialaiselle kummitytölle?

Vierailija
22.06.2014 |

Mitä voisi lähettää intialaiselle kummitytölle, joka on jo 17-vuotias? Kaikki tukkalenkit ym. tilpehööri tuntuu jotenkin liian lapselliselta.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pieni Marimekon meikkipussi / penaali

- Suomesta kertova (englanninkielinen) kirja

- Valokuvakirja (Ifolor tms.) jossa hienoja kuvia Suomesta, ehkä myös teistä

- Osta käytettynä Kalevala-korun Kuutar korvikset tai kaulakoru (esim. huutonetistä löytyy usein) - ovat "runsasta" muotoilua (mulla olis myynnissä iso kaulakoru pronssia :-))

Vierailija
62/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu aika tyhmältä ostaa täältä jotain ja vielä maksaa postimaksut päälle. Lahjan ja postimaksujen hinnalla voisi Intiasta ostaa kymmenkertaisesti tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokian kännykkä.

Vierailija
64/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneudenhoitotuotteita, kirja, opiskeluvälineitä, keittiötarvikkeita.. ja tietty salmiakkia :)

Päiväkirja, valokuva-albumi tai koru oli mun mielestä myös hyviä ideoita :)

Riippuu myös vähän kummitytön tulotasosta, että mikä olisi sopivin.

Vierailija
65/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähetettiin aikoinaan lukion luokan kummilapselle jonnekin päin Aasiaa kuva luokasta, tarroja ja taisi liituja/kyniä olla myös. Opettaja painotti, ettei saa lähettää mitään, mikä siellä aiheuttaisi kateutta toisissa lapsissa, olisihan se ikävää lahjan saajalle. Kuvakin otettiin vasten valkoista seinää, ettei hienot telkut ja tietsikat näkyneet. En tiedä oliko opettaja vainoharhainen vai onko tilanne oikeasti niin, että ne lapset kenellä ei ole kummia, tulevat toisille kateellisiksi vaikka lahjana olisikin vain meille jotain todella mitätöntä krääsää. 

Vierailija
66/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saa lähettää massii??

Vierailija
67/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:06"]

- Pieni Marimekon meikkipussi / penaali

- Suomesta kertova (englanninkielinen) kirja

- Valokuvakirja (Ifolor tms.) jossa hienoja kuvia Suomesta, ehkä myös teistä

- Osta käytettynä Kalevala-korun Kuutar korvikset tai kaulakoru (esim. huutonetistä löytyy usein) - ovat "runsasta" muotoilua (mulla olis myynnissä iso kaulakoru pronssia :-))

[/quote] Ei nayta uppoavan etta suomalaisia koruja ei arvosteta yhtaan ja kayttamatta jaavat. Paljonko itsellasi olisi kayttoa jostain Borneolta lahetetysta nenarenkaasta?

t.intiassa asunut

Vierailija
68/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:05"]

Mitä voisi lähettää intialaiselle kummitytölle, joka on jo 17-vuotias? Kaikki tukkalenkit ym. tilpehööri tuntuu jotenkin liian lapselliselta.

[/quote] Minkalaisissa oloissa tytto elaa, siita saisi osviittaa. Minusta on ihan turha yrittaa keksia jotain perisuomalaista, ei sita osata arvostaa.

Jos asut Helsingissa niin kai siella on joku Intia-kauppa josta voisit loytaa vaikka sarin tai kaksi. Varmasti olisivat mieluisia lahjoja.

t.intiassa asunut

Vierailija
69/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:05"]

[/quote] Minkalaisissa oloissa tytto elaa, siita saisi osviittaa. Minusta on ihan turha yrittaa keksia jotain perisuomalaista, ei sita osata arvostaa.

Jos asut Helsingissa niin kai siella on joku Intia-kauppa josta voisit loytaa vaikka sarin tai kaksi. Varmasti olisivat mieluisia lahjoja.

t.intiassa asunut

[/quote]

Semmosia saa ostettua Intiasta, turhaa niitä Suomesta lähettää. Eivätkä kaikki ole yhtä kiittämättömiä kuin sinä.

Vierailija
70/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 19:05"]

t.intiassa asunut

[/quote]

Semmosia saa ostettua Intiasta, turhaa niitä Suomesta lähettää. Eivätkä kaikki ole yhtä kiittämättömiä kuin sinä.

[/quote] Kerro sitten paljonko 17vuotias intialaistytto arvostaisi Marimekon meikkipussia tai englanninkielista kirjaa jos vaikka puhuu ja kirjoittaa vain gujaratia? Suomalaisuus naissa lahjoissa ei merkitse yhtaan mitaan jos niilla ei ole mitaan kayttoa (= arvoa).

t.intiassa asunut

Vierailija
71/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:03"]

t.intiassa asunut

[/quote]

[/quote] Kerro sitten paljonko 17vuotias intialaistytto arvostaisi Marimekon meikkipussia tai englanninkielista kirjaa jos vaikka puhuu ja kirjoittaa vain gujaratia? Suomalaisuus naissa lahjoissa ei merkitse yhtaan mitaan jos niilla ei ole mitaan kayttoa (= arvoa).

t.intiassa asunut

[/quote]

En minä mitään marimekkoa ehdottanutkaan, rumia rättejä kaikki. Itse en näe mitään järkeä lähettää Suomesta tavaraa, minkä he saavat Intiastakin. Olisitko itse arvostanut, jos Australian kummisi olisi lähettänyt sinulle h&m topin?

Vierailija
72/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:03"]

t.intiassa asunut

[/quote]

t.intiassa asunut

[/quote]

En minä mitään marimekkoa ehdottanutkaan, rumia rättejä kaikki. Itse en näe mitään järkeä lähettää Suomesta tavaraa, minkä he saavat Intiastakin. Olisitko itse arvostanut, jos Australian kummisi olisi lähettänyt sinulle h&m topin?

[/quote] Kylla vaan jos se vaikka olisi ainoa uusi vaate jonka olen saanut vuosiin! Eiko mene perille etta suomalaisuus EI MERKITSE MITAAN. Kylla teinitytolle vaate menee kuvakirjan ohi jokaisessa maassa ja suomalaisella vaatteella ei olisi mitaan kayttoa, lumpunkeraajalle voisi myyda.

Mutta suomimammathan taas tietaa parhaiten intialaiset tavat.

t.intiassa asunut

Vierailija
73/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:16"]

t.intiassa asunut

[/quote]

t.intiassa asunut

[/quote]

[/quote] Kylla vaan jos se vaikka olisi ainoa uusi vaate jonka olen saanut vuosiin! Eiko mene perille etta suomalaisuus EI MERKITSE MITAAN. Kylla teinitytolle vaate menee kuvakirjan ohi jokaisessa maassa ja suomalaisella vaatteella ei olisi mitaan kayttoa, lumpunkeraajalle voisi myyda.

Mutta suomimammathan taas tietaa parhaiten intialaiset tavat.

t.intiassa asunut

[/quote]

Toistan itseäni: onneksi kaikki eivät ole noin kiittämättömiä kuin sinä

Vierailija
74/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs Intiassa asunut käy kuumana..

vaikea antaa vinkkejä ap:n kysymykseen..en ehkä itse ostaisi mitään marimekkoa, on kallista laatuunsa nähden eikä kummityttö valitettavasti varmastikaan ymmärtäisi sen arvoa. Tietysti jos tietää, että käyttöä on esimerkiksi penaalille niin sitten voi olla ihan järkevä lahja.

Vierailija
75/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites olisi musiikkia? länsimaista poppia tms.suomalaista iskelmää? luulisi että kiinnostaisi ainakin hetken...kasvojenpuhdistus-setti oli ainakin itse teininä ihana lahja, apteekkikosmetiikkaa osasin arvostaa ainakin minä. hiustenhoitotuotteita luulisi käytettävän myös intiassa, samoin hammasharjaa/tahnaa/xylitolipurkkia. jos lähetät ison paketin niin myös petivaatteet voisi olla kivoja? 

Vierailija
76/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:25"]

Kylla teinitytolle vaate menee kuvakirjan ohi jokaisessa maassa ja suomalaisella vaatteella ei olisi mitaan kayttoa, lumpunkeraajalle voisi myyda.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Minulle kirjat ovat aina menneet vaatteiden ohi. Myös silloin teinityttönä.

Vierailija
77/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas tätä ketjua on siivottu

Vierailija
78/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 22:11"]

mites olisi musiikkia? länsimaista poppia tms.suomalaista iskelmää? luulisi että kiinnostaisi ainakin hetken...kasvojenpuhdistus-setti oli ainakin itse teininä ihana lahja, apteekkikosmetiikkaa osasin arvostaa ainakin minä. hiustenhoitotuotteita luulisi käytettävän myös intiassa, samoin hammasharjaa/tahnaa/xylitolipurkkia. jos lähetät ison paketin niin myös petivaatteet voisi olla kivoja? 

[/quote] Voi luoja, katsokaa Slumdog Millionaire elokuva ja paattakaa sitten miten suomalaiset petivaatteet ja popmusiikki sopisi lahjoiksi.

Ei kai millaan keskiluokkaisella tytolla ole hyvantekevaisyysjarjeston kummia?

Mutta jos ei ole valia heittaako rahansa kankkulan kaivoon vai ostaako niilla oikeasti tarpeellisen lahjan niin sama minulle. AVmamma rules!

t. kuumana kayva ? intiassa asunut.

Vierailija
79/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

World visionin kummilapsille ei saa edes lähettää arvokkaita lahjoja. Se asettaa kummilapsen eri asemaan yhteisössään ja kummiudella tuetaan koko yhteisöä. Rahalahjoissa on tiukat rajat kuinka usein ja paljonko. Eikä yhteydenottoja järjestön ohi myöskään suositella, ettei tule mitään rahan kerjäystä ja väärinkäytöksiä. Lahjan pitäisi mahtua kirjekuoreen. 

Vierailija
80/84 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti intialaiset arvostavat Nokian kännyköitä sekä tietokoneita ylipäänsä. Osta vaikkapa edullinen mutta hyvä tablettitietokone tai kännykkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi