uusi mies halusi lainata multa rahaa!
piti sitten tämäkin päivä nähdä: olen tapaillut mielestäni kivaa tyyppiä pari kuukautta ja nyt mies pyysi multa rahaa lainaan. ei ole suuresta summasta kyse, mutta en ymmärrä. ilmeisesti ei osaa hoitaa asioitaan ja on pummi. luulin, että mulla on hyvä ihmistuntemus, mutta ei sitten ole ilmeisesti. en lainannut enkä halua nähdä koko tyyppiä enää.
Kommentit (36)
Minun ex-mieheni kiristää minua lainaamaan hänelle rahaa, muuten ei ole varaa tavata lapsia.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 15:23"]
Joo. Aluksi ajattelin itsekin, että juokse ja lujaa, mutta olethan tosiaan itsekin voinut tulkita tilanteen väärin. Jos kyse on alle satasesta, niin voihan sen toki antaakin ja katsoa tuleeko raha takaisin parissa viikossa. Jos ei, niin sitten voi kysyä selitystä ja (tod.näk.) laittaa kaverin kävelemään.
Mutta toisaalta, vaikka kortti olisi hukkunut tai vastaavaa, voi silti mennä pankkiin ja nostaa tarvittavat varat. Taisit tehdä ihan oikein...
[/quote]
Paitsi että viikonloppuisin/juhannuksen aikaan ei pääse pankkiin nostamaan rahaa. Vähän siis haistelisin tällaisessa tilanteessa, että mikä on. Toisaalta jos on kortti hukassa pelkästään, mutta verkkopankkitunnukset tallella voi hyvin tehdä niin, että siirtää suoraan toisen tilille rahat ja pyytää tätä nostamaan ne sieltä ja antamaan käteisenä että saa elettyä kunnes pankit aukeaa.
Tietysti jos koko lompakko mennyt ja säilyttää siellä henkkareista ja avainlukuja, niin sitten vaikeampaa.
Joo. Aluksi ajattelin itsekin, että juokse ja lujaa, mutta olethan tosiaan itsekin voinut tulkita tilanteen väärin. Jos kyse on alle satasesta, niin voihan sen toki antaakin ja katsoa tuleeko raha takaisin parissa viikossa. Jos ei, niin sitten voi kysyä selitystä ja (tod.näk.) laittaa kaverin kävelemään.
Mutta toisaalta, vaikka kortti olisi hukkunut tai vastaavaa, voi silti mennä pankkiin ja nostaa tarvittavat varat. Taisit tehdä ihan oikein...
[/quote]
Mut jos on tänään pyytänyt lainaa, niin pankit on kiinni. Ja jos on ruoka loppunut, niin tarvitsi siihen juuri tänään, ellei nälässä halua olla. Järjenkäyttö sallittua.
Aikanaan mä hukkasin oikeasti mun kortin, tai luulin hukanneeni. Olinkin baarissa vain tunkenut kortin ja viimeisimmän kuitin käsilaukun pieneen vetoketjulliseen sivutaskuun. Oltiin oltu useilla treffeillä aiemminkin ja luulin, että kun yhteistä kesääkin jo talvella suunniteltiin, että sentään voin maanantai aamuun asti rahaa lainata. Elettiin markka aikaa ja 50 mk kysyin lainaan. Mies sanoi, että katotaan kohta... ei palannut pöytään. Ihme katoaminen, aikaa ennen kännyköitä, joten odottelin aikani ja lähdin kotia kohti. Snagarilla joku ystävällinen tarjosi mulle tuplaporilaisen ja maidon.
Lainasin sitten naapurilta seuraavana päivänä rahan. Surku hupaisinta oli, kun jonkun ajan päästä baarissa tämä sama mies, joka jätti mut kuin nallin kalliolle, tuli intoa uhkuen ja anteeksi pyydellen baarissa, että jatketaanko niitä kesäsuunnitelmia.
Ei joo jatkettu. Hän huolestui mun rahankäytöstä, kun pyydän 50 mk kadonneen kortin vuoksi 2 päiväksi lainaan. Ei muistanut sitten, että suunniteltiin kesää mun suvun huvilalla Espanjassa. Lupasin maksaa meidän lennot ja että safkat maksetaan puoliksi. Ja jostain oli kuullut, että asuin velattomassa omistusasunnossa ja olihan mulla sijotusasuntokin.
Itse sanoisin omalla kokemuksella, että omituista, jos ei voi muutamaa kymppiä kumppanilleen/kaverilleen/rakastetulleen lainata, jos on kortti hävinnyt.
Maailmassa riittää pummeja ja hyväksikäyttäjiä. Kannattaa olla tarkkana. Nuo luonteenpiirteet saattavat tulla esille vasta myöhemmässä vaihessa.
Itse en sellaista tyyppiä katselisi, kyllä heti nousee seinä pystyyn ja katkaisen yhteydet. Kun luottamus häviää, niin suhde on mennyttä. Todella tahditonta meininkiä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 15:31"]
[/quote]
Paitsi että viikonloppuisin/juhannuksen aikaan ei pääse pankkiin nostamaan rahaa. Vähän siis haistelisin tällaisessa tilanteessa, että mikä on. Toisaalta jos on kortti hukassa pelkästään, mutta verkkopankkitunnukset tallella voi hyvin tehdä niin, että siirtää suoraan toisen tilille rahat ja pyytää tätä nostamaan ne sieltä ja antamaan käteisenä että saa elettyä kunnes pankit aukeaa.
Tietysti jos koko lompakko mennyt ja säilyttää siellä henkkareista ja avainlukuja, niin sitten vaikeampaa.
[/quote]
Sitähän juuri tarkoitin, että jos on muutamasty kympistä kyse voi rahat vain antaa ja katsoa mitä tapahtuu, ilman että kuuntelee sen kummempia selityksiä (vaikka ne jo tässä vaiheessa hieman ontuvatkin) tai siirtelee verkkopankissa mitään. Jos rahoja ei kuulu on todennäköistä, että kohta tulee lisälainapyyntö ja sitten ei tarvitse miettiä selityksiä.
En lainaisi ja olisin jättänyt minäkin.
erikoista on lainata ihmiselle rahaa, joka väittää pisnesten luistavan. tulee todella hyväksikäytetty olo ja miettii, mikä on totuus. aika iljettävä tunne on kyllä. ketku.
Mies voi lainata/tai antaa naiselleen rahaa - mutta että mies lainailisi jotain kymppejä antaa kyllä aika epätoivoisen kuvan. Lainaisi edes jostain pikavipistä sitten.
Mies voi lainata naiselle, mutta jos mies haluaa lainata naiselta, on se aika noloa. Kannattaa miettiä, mitä takana.32
Kortin katoaminen olisi kyllä niin iso juttu, että mies olisi ottanut sen puheeksi heti ensimmäiseksi, eikä esittänyt sitä vain selitykseksi rahapulaansa: Prkleen prkle, joku saatanan narkki varasti lompakkoni takataskusta viime yönä, sinne meni kaikki, henkilökortti, ajokortti, pankkikortit, luottokortit, kela-kortti ja työpaikan kulkukortit sekä vaimon ja lasten valokuvat. Olen koko päivän sulkenut kortteja ja tilejä, irtisanonut entisiä ja tilaillut uusia, kyllä *ituttaa niin raskaasti että ei mitään rajaa.
Täh, en ymmärrä ketjun kommentteja ollenkaan, mitä väliä muutamasta kympistä? Eri juttu sitten jos on pummailu jatkuvaa.
Naisen pitää antaa miehelle heti kaikki rahansa, ettei miehen tarte pyytämään alkaa. Ja ottaa lainaa niin paljon kuin pankki antaa, ja antaa nekin rahat miehelle. Varsinkin, jos mies on lähes tuntematon.
Nykymiehet on sellaisia lusmuja. Vaikka niillä olisi rahaakin, ne haluaa pummata.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 15:10"]
pahasti on raha-asiansa sössinyt, jos ei edes muutamaa kymppiä lompakosta löydy. Eli jätkä on ihan totaalisen perseaukinen. Pistä poistoihin.
[/quote]??? Mulla ei ole koskaan montaa kymppiä lompakossa, vaikka tilillä on aina vähintään muutama tonni. Jos hukkaisin kortin, niin olisin viikonlopun yli persaukinen, ellei joku lainaisi rahaa siihen kunnes pääsen pankkiin hoitamaan asioitani. Jos ei olisi henkilöllisyystodistusta, niin pankistakaan rahan saaminen ei olisi niin helppoa.
t. mies
[/quote]
no nikottele sä vaan siellä. Edelleen olen sitä mieltä, että jotain mätää äijän stoorissa on, jopa ap itse epäili ettei mies kerro koko totuutta. Mulla ainakin on tapana ennen pyhiä, esim. juhannuksena ja joulun aikaan nostaa muutama kymppi lompakkoon käteistä ihan juuri siksi, jos kortilla maksaminen ei jostain syystä onnistuisikaan. Ja jos oon esim. baarin menossa, niin kortin jätän kotiin ja käteisellä mennään.