Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvää juhannusta kaikille tasapuolisesti ja erityisesti heille, joiden lähipiirissä päihdeongelmaisia

Vierailija
25.06.2021 |

Yrittäkää jaksaa!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisten kannattaa lopettaa juomisen mahdollistaminen. Ei lainata rahaa, ei haeta juomia, ei olla juoppokuskina. Ei selitellä ystäville, naapureille, sukulaisille eikä työnantajalle. Ei hoivata krapulaista. Ei siivota oksennuksia ja muita sotkuja.

Annetaan juoppojen itse kantaa vastuu omista valinnoistaan.

Vain henkeä pelastavat toimet tehdään.

Ystäväni oli niin kypsä juovaan mieheensä, että jätti hänet makaamaan mahalleen matalaan rantaveteen, kun olivat rannassa lastensa kanssa. Onneksi rannalla oli myös muita ihmisiä. Tuntematon mies raahasi sammuneen vedestä rantaan ja heitti vielä pyyhkeen päälle, ettei pala auringossa.

Vierailija
2/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisen juopporentun omaisten on hyvä varmistaa missä on lähin turvakoti, pakata jo valmiiksi kassiin välttämättömiä tarvikkeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisten kannattaa lopettaa juomisen mahdollistaminen. Ei lainata rahaa, ei haeta juomia, ei olla juoppokuskina. Ei selitellä ystäville, naapureille, sukulaisille eikä työnantajalle. Ei hoivata krapulaista. Ei siivota oksennuksia ja muita sotkuja.

Ystäväni oli niin kypsä juovaan mieheensä, että jätti hänet makaamaan mahalleen matalaan rantaveteen, kun olivat rannassa lastensa kanssa. Onneksi rannalla oli myös muita ihmisiä. Tuntematon mies raahasi sammuneen vedestä rantaan ja heitti vielä pyyhkeen päälle, ettei pala auringossa.

Niin kannattaisi, mutta järki  ei aina toimi, varsinkin jos lapsesta kyse

Vierailija
4/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelmaisten läheiset: tehkää tästä päivästä itsellenne niin mukava kuin suinkin. Koittakaa jättää ongelmainen ihan omilleen tänään ja suunnatkaa omaa toimintaa itsenne hyväksi

5/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mitenkään heille voi toivottaa hyvää juhannusta kun ei se sellainen tule olemaan. On vain lähinnä veetuilua

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
6/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi jättää vaaraan, vaikka kuinka kyllästyttäisi. Voi kuolla, hukkua tai tukehtua. On heitteillejättö. Ei voi jättää vastuuta toiselle. Parempi soittaa vaikka hätäkeskus katsomaan, ja kertoa että auttakaa, ettei itse enää jaksa!

Vierailija
7/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän toivotuksista. KAuniisti ajateltu ja muistettu.

Minulla oli juoppo puoliso ja puolison yhtä juopottelevia kavereita. Sivistyneitä, hyvin koulutettuja ja joissa ero ns rapajuoppoon oli vain se, että juomat olivat kaikki laadukkaita ja arvokkaita. 25 vuotta sitä katselin, miten ensin vertailtiin uutuusoluet, sitten poksauteltiin laatuviinien korkit ruuan kanssa ja lopuksi tuhottiin pullotolkulla kalliita viskejä, konjakkeja, grappaa, eri maiden tuliaisjuomia, ja lopuksi kelpasi saunoessa markettien rapakalja. 

En voi kiitellä mieheni käytöstä. joka joka kerta muuttui raskasmieliseksi ja aggresiiviseksi. Vieraatkin oppivat sen, että olen ikävä emäntä ja pilaan kivat juhannukset menemällä aikaisin nukkumaan siitä helvetin örmellyksestä. Nyt elän ihan omaa elämääni sinkkuna ja saan viettää jussin ihan selvin päin.

Vierailija
8/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kannattaisi, mutta järki  ei aina toimi, varsinkin jos lapsesta kyse

Näinhän se monen kohdalla on.

Lapselle annetaan rahaa kerta toisensa jälkeen. Hänet haetaan puistosta, kun hän on hukannut bussikorttinsa, pankkikorttinsa ja rahansa. Maksetaan velat ja vuokrarästit.

Juominen tehdään helpoksi. Moni on hyysännyt hautaan rakastamansa ihmisen.

Vierailija
9/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun juopponi on kuollut ja alkoholilla oli osuutta asiaan. Rauha hänen muistolleen.

Vierailija
10/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi mennä muu perhe vaikka telttailemaan tuntemattomaan paikkaan. Paljon kivempaa.

Vierailija
11/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jo kellarissa rähisee ympäripäissään.

Vierailija
12/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vastasi lopultakin puhelimeen !

-pienestä onnellinen

Vierailija
13/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nht hei känni päälle!! Vali valit!

Vierailija
14/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokiitos.

T. Juopon naapuri

Vierailija
15/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS 💞

Lohduttavaa kun joku näin kauniisti kommentoi.

Mieheni on tuurijuoppo. Nyt on toista viikkoa juonut.

Yleensä parin viikon putki ja kahden tai kolmen kuukauden raittius.

Kaikkea on yritetty . En tiedä miten tämä päättyy.

Välillä on toivoa paremmasta ollut pitempäänkin ja sitten tulee romahdus joka vie pohjan kaikelta.

Hän itse on syy ja seuraus ja vain hän voi itse valita parantuuko.

Vierailija
16/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan vsin yri jaksaa, jos äityy juopottelusi, vedän "tuttipullosta sokan irti", minun seurassa ei juopotella, vaan aineiden klipittäminen päättyy tähän iltaan, ottaa sen verran järkevästi, ettei huomisaamuna louventavia tarvita, tai...

Vierailija
17/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en todellakaan vsin yri jaksaa, jos äityy juopottelusi, vedän "tuttipullosta sokan irti", minun seurassa ei juopotella, vaan aineiden klipittäminen päättyy tähän iltaan, ottaa sen verran järkevästi, ettei huomisaamuna louventavia tarvita, tai...

Elämä on sellaista, millaiseksi luomme sen. Itselleni on siunaantunut empatiakyvytön lapsi, joka ei jaksa käsittää, että olen hänestä huolissani ja syystä. Toivottavasti sinulla asiat paremmin. 

Vierailija
18/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin puhelimen kiinni , kun kännissä soittelee ja vittuilee

Vierailija
19/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin puhelimen kiinni , kun kännissä soittelee j

a vittuilee

Sukulaiset kännissä soittelee

Vierailija
20/20 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä otetaan aina esiin ääripäät. Suurin osa päihdeongelmaisista on työssäkäyviä, jotka maksavat ja hakevat alkoholinsa itse, eivätkä tarvitse juoppokuskeja. Ja jos tarvitsevat, taksiin on varaa. Mitään ei tarvitse selitellä kenelläkään kun kotonaan hissukseen tissuttelee ilman oksentamisia tai muita kohtauksia.