Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko epäkohteliasta olla vastaamatta viestiin?

Vierailija
21.06.2014 |

Saan viestin, jossa ystävä ehdottaa tapaamista samalle päivälle. Vastaan, etten nyt pääse, mutta sopisiko ensi viikolla? Onnittelen uudesta työpaikasta ja kerron, että mullakin uusia kuvioita opiskelussa.

Mitään vastausta en enää saa?? On tällä kaverilla ennenkin mennyt helposti pitkään vastatessa, mutta tästä on nyt viikko aikaa. Onko tuo epäkohteliasta?  Vai ihanko normaalia jopa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ystäväsi elää hetkessä, eikä suunnittele ensi viikkoa, vaan tämän hetken tapaamisia. Hän on kiireinen, kun yrittää löytää jotain toista kaveria tapaamiseen.

Ehkä saat ensi viikolla uuden viestin, ehkä et. Ilmeisesti asia tuli ystäväsi mielestä käsiteltyä. Ihan tavallista nykyään, tosin aika epäkohteliasta.

Vierailija
2/12 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta. Ja sangen ärsyttävää.

Myös fb:ssä, kun näkee, että vastaanottaja on lukenut viestisi, mutta ei vaivaudu vastaamaan... Itse en lähde edes avaamaan fb-viestiä, jos tiedän, etten samalla sekunnilla ehdi vastata. Tai jos avaan viestin, mutta tarvitsee selvittää esim. vähän aikatauluja, vastaan sitten, että palaan asiaan pian.

Niin yksinkertaista, mutta toisille vaan niin vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinkin, että liekö ihan nykyajan käytäntö tuo. Niin tästä on viikko ja tälle viikolle ehdotin tapaamista ja laitoin, että maanantaina lähdemme reissuun. Ehtisikö sitä ennen tavata. Tähän ei enää vastausta tullut. No, ei sen nyt niin väliä. 

ap

Vierailija
4/12 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ystäväsi ehdotti tapaamista, joka ei sulle sopinut. Hän ei sitten vaivautunut vastaamaan enää kun ei ns.saanut mitä halusi

Kyllä tuosta huomaa kuka on fiksu ja kuka arvostaa ystävyyttä edes sen yhden viestin verran

Vierailija
5/12 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta.  

Vierailija
6/12 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 18:55"]

On epäkohteliasta. Ja sangen ärsyttävää.

Myös fb:ssä, kun näkee, että vastaanottaja on lukenut viestisi, mutta ei vaivaudu vastaamaan... Itse en lähde edes avaamaan fb-viestiä, jos tiedän, etten samalla sekunnilla ehdi vastata. Tai jos avaan viestin, mutta tarvitsee selvittää esim. vähän aikatauluja, vastaan sitten, että palaan asiaan pian.

Niin yksinkertaista, mutta toisille vaan niin vaikeaa.

[/quote]koska ja kuka sitten voi jättää vastaamatta ettei toinen loukkaannu. eihän sitä ikuisesti voi jatkaa

Vierailija
7/12 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tuota epäkohteliaana pitäisi, jos ei ap ole tarkemmin kirjoittanut, että sopisiko ensi maanantaina klo 18 tapaaminen. Silloin pitäisi vastata. Mutta jos mun viestiin vastattaisiin, että nyt ei sovi, katsellaan ensi viikolla, niin olettaisin, että sen viestin lähettäjä laittaa sitten ensi viikolla viestin milloin hänelle sopisi tavata. Enkä siis vastaisi. Musta typerimpiä viestejä on tällaisiin "ok":lla vastaaminen.

Vierailija
8/12 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta.

Vierailija
9/12 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ok-viesti on vähintä, mitä pitää tehdä. Tyhmää on olla vastaamatta _mitään_. Ja joku kun mietti, että ei voi ikuisesti jatkaa, niin se kerran laitettu "ok", jos uutta asiaa ei ole esitetty, riittää loppukaneetiksi, kunnes seuraava aihe otetaan käsittelyyn.

Ei ole niin vaikeaa, vaatii vaan hieman viitseliäisyyttä ja normaalia kanssakäymisen perustaitoa.

Vierailija
10/12 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin jää outo olo, mikäli ehdotan tapaamista lähipäivinä ja toisesta ei kuulu mitään. Jokunen tälläinen kaveri on ollut, mutta yhteydenpito heidän kanssaan on sitten jäänyt. Silloin jää kuva, että kaveri haluaa olla yhteyksissä vain omasta aloitteestaan ja vain kun hänelle sopii. Kovin kauaa ei kenelläkään mene siihen, että viestittää "kiva, tavataan vaan aikana x" tai "tällä kertaa ei sovi".

Vierailija
11/12 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta. Mulla on parikin tällaista kaveria. Vähän jää sellainen hälläväliä olo.

Vierailija
12/12 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meniköhän viesti perille? Omani hukkuvat aina välillä ja putkahtavat puhelimeen parhaimmillaan kuukauden viiveellä. Ja jotkut puhelimet eivät osaa ottaa vastaan tekstareita jotka lähtee mms viestinä. Mun samsun inhottavasti kääntää liian pitkät viestit mms-viesteiksi ja esim kaverini iphone ei ota niitä yksinkertaisesti vastaan. Eivät ikinä tule perille vaikka mulle kyllã jäävät lähetetyiksi eikä tule edes ilmoa siitä ettei viesti löydä perille.