Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää kun en ole koulutettu

Vierailija
24.06.2021 |

Vain ammattikoulu käyty. Hävettää ja ahdistaa kun ympärillä ihmiset kouluttautuvat ja minä en ole vain edennyt.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, miehet eivät liiemmin naisten koulutustasoja mieti 😊

Vierailija
2/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, kun ihmiset ottaa niin kovia paineita koulutuksesta. Jokainen on tärkeä, oli sitten käynyt amiksen tai yliopiston ja jokaista osaajaa tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, miehet eivät liiemmin naisten koulutustasoja mieti 😊

Ei ehkä ne lähiöräkälän kantikset

Vierailija
4/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti fiksu ihminen ei alenna ketään koulutuksen puutteen vuoksi. Mutta sinun selvästi pitää oppia elämästä kun tällaisia kyselet. Opiskelussa ei ole mitään vikaa tietenkään mutta se on vain yksi muuttujista.

Vierailija
5/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen peruskoulun keskeyttänyt työkyvyttömyyseläkeläinen eikä hävetä yhtään.

Vierailija
6/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä antaako tämä perspektiiviä, mutta olen lukion aika hyvin arvosanoin läpäissyt yliopiston droppaaja.

Ja hävettää ihan vtusti.

Sinulla sentään on ammatti!

Vierailija
7/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaapa hävettääkö minua, olen käynyt amikset, amkit ja yliopistot ja silti en saa yhtä ainoata työpaikkaa.

Vierailija
8/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on turha hävetä. Ihmisillä voi olla hyvinkin korkea sivistystaso ammattikoulupohjallakin. t. akateemisen koulutuksen saanut

Vierailija
9/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen amiksen käynyt ja lähipiiristä löytyy kirjava joukko muita amiksen käyneitä, mutta myös todella korkealle kouluttautuneita yliopiston käyneitä ihmisiä. Koskaan en ole kokenut alemmuuden tunnetta, eikä kukaan korkeasti kouluttautunut ole käyttäytynyt alentavasti meikä "duunaria" kohtaan. Olen ylpeä taidoistani ja niin kannattaisi sinunkin olla.

Vierailija
10/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan kouluttautumaan. Turha jäädä pohtimaan, saako tunteen jotenkin pois. Kun alat haluta koulutusta, hanki sitä.

Vierailija
11/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sitä on turha hävetä. Ihmisillä voi olla hyvinkin korkea sivistystaso ammattikoulupohjallakin. t. akateemisen koulutuksen saanut

Ennen koronaa kävelin usein töihin paikallisen amiksen ohi. Siinä ehti kuulemaan tahtomattaankin mistä röökirinki keskusteli. Keskustelut olivat luokkaa "Makke on ihan homo jätkä" eli jostain syystä halusivat peittää korkean sivistystasonsa.

Vierailija
12/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen amiksen käynyt. Kävin kyllä yliopistoakin pari vuotta, mutta sen tarjoamat uramahdollisuudet eivät olleet minua varten. En ole lainkaan kunnianhimoinen, ja sellainen kiva perustyö riittää minulle hyvin.

Vierailija
13/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen koronaa kävelin usein töihin paikallisen amiksen ohi. Siinä ehti kuulemaan tahtomattaankin mistä röökirinki keskusteli. Keskustelut olivat luokkaa "Makke on ihan homo jätkä" eli jostain syystä halusivat peittää korkean sivistystasonsa.

Yksi suurin syy lähteä korkeakouluun 27 vuotiaana 2 lapsen isänä, oli ne juntit duunarikollegat.

Tietyt duunarihommat, on ihan jees ja liksakin kohillaan, mutta kun sitä suomijunttikuraa joudut sietämään päivästä toiseen, ei helvetin helvetti.

Yksi mieleenpainuvimmista hetkistä oli se, kun ruokatauolla sain kuunnella n. 25 vuotiaan miehen selostusta viikonlopun popeda keikasta, KOKO ruokatauon ajan.

Vierailija
14/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en missään väittänyt, että kaikki amikset ovat sivistyneitä. naaurini, amiksen käynyt, polttaa yhden sätlän noin 45 minuutin välein ja yskii jo siten miten keuhkoahtaumatautia sairastavat alussa yskivät, mutta ei silti ymmärrä yskän yhteyttä tupakkaan.

Vierailija
15/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä hävetä itseään.jokainen löytää paikansa elämässäNyky aika on mahdolisuus opiskella ja tehdä työtä esim.kaupan ala opiskelun lisäksi.Tai oppisopimus ammatiin.En koskaan ole häpenyt itseäni en taustaani. Isä oli ainoa huoltajani.Kun hän kuoli 69vuotiaana,itse olin 11v.Perikunnan talo myytiin kun olinko 12-13v. Matka kävi pieni aka lastenkodin kautta toisten nurkiin asumaan.perintö rahani pieni.Siitä maksetiin minun elo jossain vuode paikka,jonkuun koti.Ravinto ja puhtaus ymm. Kun kansaja kansalaiskoulu loppu.Vaihtoehtoja ei ollut työhön. Maksaakseni tilistäni saman.olin kai 17v? Kun kutsu kävi kalionvirasto talo.Tiskin takana nainen sanoi perintösi loppu ,allekirjota paperi, Se oli siinä.Ei tietoakaan kuinka pieni perintö oli,viis siitä kun sitä koskaan itse en nähnyt. Hyvinhän tässä elämä pärjätty ja työstä ansaitulla työeläkellä elän nyt.Naisen eläke on aina pienempi kuin miehen, pärjään.Se on ydin.Sinäkin suhteessa ettei ole ollut miestä jakamassa talous koskaan.Joka olisi mahdolistanut loma matkoja.Kenties omistusasunot ymm.Mutta näillä eväillä menään ja kiitolisuudella on vuokra koti.Kaikilla ei kotia edes,tai ravintoa.Elämä opetaa.Opetaa kiitolisuus,läsnäoloa ja näkemään nenää pidemälle. Älä häpeä itseäsi koskaan.Älä alennu muiden roska laatikoksi tai arvostelun kohteeksi.Olet juuri sellaisena omana itsenäsi parasta itsellesi ja lopeta vertailusi itsestäsi muihin. Nyky aika mahdolisuuksia monia,opiskella sinukin tai lähteä sitten töihin.Jostain kannataa aloitaa.( lukihäiriöni anteeksi, en näe tekstini virheet) Sempiä kaikille muistakaa oma asenne ratkaisee kaikessa. 

Vierailija
16/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ammattikoulussa ole mitään vikaa. Välillä törmää matalasti koulutettuihin ihmisiin, jotka keskenään luovat toisilleen häpeää koulutustasostaan. Se on niin turhaa. Fiksuutta on se, että pyrkii löytämään itselleen sopivan tavan elää. Oli se sitten rentoa heittäytymistä tai pitkäjänteistä urakeskeisyyttä. Mikä kellekin sopii.

Vierailija
17/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole koulutettu nainen niin nahkahousut jalkaan ja seksi peliin. Voit saada akateemisen menestyneen miehen, jos olet tarpeeksi kuuma mutta miehen pitäminen tyytyväisenä on sitten sulle täyspäiväinen työ. Voit päätyä miljonäärin vaimoksi.

Sen sijaan, jos olet kouluttamaton mies niin toivosi on mennyttä. Vain kaksi vaihtoehtoa - kouluttaudut tai alat tekemään muilla tavoin tiliä. Sinällään koulutus ei merkitse vaan se paljonko teet tiliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi