Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi anopilla ja miniällä on niin usein riitaa tai jotain muuta ongelmia keskenään?

Vierailija
24.06.2021 |

Tämä on minusta todella mielenkiintoinen juttu. Miksi näin tapahtuu usein? :D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule. Poikansa on anopille tärkeä.

Vierailija
2/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee helposti yhteentörmäyksiä, koska miniä ei suostu manipuloitavaksi ja käskytettäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia anopeista, sama koskee myös sisaruksiani. Ei ole koskaan ollut riitoja eikä erimielisyyksiä.

Vierailija
4/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini kuvittelee olevansa vähän minunkin ja lapsenlapsensa äiti, rajat ylitetty monta kertaa, siksi:) Oma äitini ei tosin ole yhtään parempi, onneksi ei ole poikaa hänellä 🙏

Vierailija
5/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mystisiä vastauksia, mystiseen aiheeseen. :D

-ap

Vierailija
6/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin on omat tavat ja anoppi on sitä mieltä,että hänen tapansa on oikea ja miniän pitää toimia hänen poikansa kodissa samoin, jotta poika tuntee olonsa kotoisaksi.

Minun anopilassa ei saanut olla mitään tavaroita esillä. Meillä esim. olkkarin pöytä oli kuin lastattu laiva. Kyläillessään anoppi alkoi heti tyhjentää sitä. Räjähdin, koska en enää tiennyt missä kaukosäädin on.

Vierailija
7/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallakin on omat tavat ja anoppi on sitä mieltä,että hänen tapansa on oikea ja miniän pitää toimia hänen poikansa kodissa samoin, jotta poika tuntee olonsa kotoisaksi.

Minun anopilassa ei saanut olla mitään tavaroita esillä. Meillä esim. olkkarin pöytä oli kuin lastattu laiva. Kyläillessään anoppi alkoi heti tyhjentää sitä. Räjähdin, koska en enää tiennyt missä kaukosäädin on.

Meillä anoppi täyttää  hyllyjen kolojakin. Todella ärsyttävää poissiivottavaa.

Vierailija
8/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kaksi anoppia. Eka oli todella mukava, koen että suhtauduimme molemmat toisiimme arvostuksella ja kunnioituksella ja molemmin puolin pidettiin toisistamme, oltiin vähän kuin ystäviä vaikka ikäeroa oli paljon. Tokaa anoppiani minun on hankala sietää vaikka kovin yritän hänestä pitää. Hän kuitenkin puuttuu elämääni mielestäni kummallisella tavalla eikä kunnioita rajojani tai valintojani, välillä on jopa käskenyt poikaansa valehtelemaan minulle (eräässä pikkuasiassa, mutta kuitenkin) ja tiedän että hän puhuu pojalleen pahaa minusta (olen sattunut kuulemaan läpi hänen jutut kun mieheni on puhelimessa äitinsä kanssaan, anoppini kailottaa niin kovaa että ääni kuuluu läpi vaikka olisin toisella puolella huonetta).

Joten vastaus aloituksen kysymykseen: anoppeja on hyvin erilaisia, ihania ja sitten jotain päinvastaista.

Vierailija
9/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppini kuvittelee olevansa vähän minunkin ja lapsenlapsensa äiti, rajat ylitetty monta kertaa, siksi:) Oma äitini ei tosin ole yhtään parempi, onneksi ei ole poikaa hänellä 🙏

Oma äitini on parempi. Anoppi on kauhea.

Vierailija
10/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riitti ihmisillä hämmästeltävää, kun meillä oli edesmenneen anoppini kanssa niin lämpimät välit, että oltiin todella hyviä ystäviä. Aina toistemme tukena ja turvana. Sama huumorintaju, samat mielenkiinnon kohteet. Paljon tehtiin kahdestaan asioita ja paljon sillainkin että oli mieheni mukana.

Terveiset taivaaseen maailman parhaimmalle anopille!

Vierailija
11/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen teistä on huono äiti/puoliso.

Vierailija
12/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat rakastaa samaa ihmistä. Riitaahan noissa kolmitraamoissa syntyy muutenkin usein.

13/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sen takia, että ne on yleensä naisia.

Jostain syystä naisilla on usein draamaa keskenään.

Mulla on ihan mahtava anoppi.

Vierailija
14/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hirveä kaikkeen puuttuva ja arvosteleva anoppi. Päätin, ettei minusta tule samanlaista. Arvostan miniääni todella paljon, eikä tulisi mieleenkään, ei kuuna päivänä arvostella häntä, tai neuvoa! Hän osaa elää ihan ilman neuvojanikin. Joskus tehdään yhdessä jotain mukavaa. Puhutaan elämästä, joskus kirjoista tai leffoista. Käydään ehkä kerran vuodessa patikoimassa.

Anoppi 62v.

Vierailija
15/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ihana anoppi, appi myös. Nyt olen itse anoppi, on miniä ja vävy, kunnioitan heitä suuresti ja olemme hyvissä väleissä. Vävy on paras puoliso tyttärelleni ja minua samaa pojalleni. Molemmilla, siis miniälle ja vävyllä, on lapsi edellisestä suhteesta, ne lapset ovat minulle rakkaat ja kohtelen kuin omia lapsenlapsiani. Jos ostan vaatetta, nuorimmat saa kaikki ja jo nuori aikuinen bonustyttö saa rahaa, hänelle en enää osaa vaatteita ostaa. Mutta ostin asunnon ja annoin hänen käyttöönsä opiskelujen ajaksi.

Eli ei aina ole huonot välit.

Vierailija
16/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi on päällepäsmäri, tai kateellinen siitä, ettei ole enää tärkein nainen poikansa elämässä... 

Vierailija
17/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla ongelmat syntyy anopin rajattomuudesta eli siitä että tämä tunkee miniän reviirille.

Vierailija
18/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes poikkeuksetta heillä molemmilla on muitakin ihmissuhdeongelmia, myös puolison kanssa ja työpaikalla. Ei se ole sen kummempaa.

Vierailija
19/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ovat anopintekeleet aina inhonneet, en tiedä miksi, mutta alanhan minäkin inhota sitten takaisin, vaikka yritänkin käyttäytyä. Mutta nämä anopit eivät edes ole yrittäneet.

Jos anoppi huutaa lapselle että hullu olet kuten äitisikin, tai selittää miehelle kuinka tämä saisi paremmankin (no ei saisi eikä ole saanut ketään), niin kuka nyt enää voi olla vihaamatta.

Tai jopa saa lopulta tahtonsa lävitse ja eron aikaan.

Vierailija
20/23 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos anoppi on päällepäsmäri, tai kateellinen siitä, ettei ole enää tärkein nainen poikansa elämässä... 

Nyt meni yliymmärryksen.

Useimmilla miehille kyllä äiti on tärkeä, paljon enemmän kuin puoliso, onhan elettyä elämää yhdessä enemmän, muistoja ja yhteisesti jaettuja kokemuksia ja tunneside vuosikymmeniä.

Puolisona en yhtään pahastuisi, jos mies pitäisi äitiään tärkeimpänä kuin minua, kun yhtälailla minäkin mahdun hänen sydämeen, eikä se ole minulta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän