Paljonko rahaa meni juhannuksen ruokiin?
Tai menee suunnilleen, jos et vielä ole käynyt kaupassa?
Itse kävin tänään ja meni lähes 200€. Tuntui paljolta kolmelle hengelle. Mutta äsken luin ketjua, jossa yhden mökkivieraan osuus yhteisistä sapuskoista tekee jo lähemmäs satasen. Mikä on teidän budjetti? Mitä sillä saa?
Meillä tossa oli kaikki ruuat ja juomat. Alkossa en käynyt enkä käy. Riittänee koko viikonlopuksi ja alkuviikolle myös.
Kommentit (69)
40€, 2 henkilöä. Juomat päälle niin johan pomppaa loppulaskukin.
Shampanjapullo 50 e
Viini 15 e
Maitoa
Limut
Lohta ja uusia perunoita
Sillipurkki
Salaattia tomaattia kurkku
Leipää
Mansikoita
Kermaa
Irtokarkkeja
Ehkä 100-150? Ei se ruokaan mee se raha vaan Alkoon
Onneksi tuli lapsilisät eilen. Kahden hengen perhe ja ostokset teki 100 euroa. Tosin ostin lapselle yhden paidan ja vasta autossa tajusin, että olin kahden euron mansikoiden sijaan ostanut kaksi yli viiden euron mansikkapakettia. No, tulee sitten kallis kakku ja mansikoita ei syötetä kenellekään vieraalle.
Hyvää juhannusta!
Noin 150 e juomineen ( vichyä ja limua) . 3 henkilöä. Marjapiirakan tein pakastemarjoista, jäätelöä saksalaisesta ja mansikoita. Lohen olen graavannut itse. Alkoholia emme käytä. Itse tekemällä vähän säästää, mutta me syömme maailman kalleinta ruokaa.
2 hengen ruokiin ja juomiin noin 100e.
Sillä ostettiin, osa löytyi jo valmiiksi kaapista mutta ne mukaanlaskettuna ruoat maksoi noin 100e ja osa jää alkuviikolle.
Siiklejä kilo
Ginigraavattua siikaa
Herkkusieniä
Pekonia
Sillipurkki
Tuorejuustoa
Makkarapaketti
Kesäkurpitsa
Sipulinippu
Porkkananippu
2 kpl kurkkuja
2kpl salaatteja
Oivariini
Tomaatteja
Herneitä 2l
Mansikoita litra
Kirsikoita litra
Vispikerma
Tilliä
Patonki
Ruisleipä
Vichyä 2x1.5l
Oluita 5 kpl
(Kuhafileitä, itse kalastettu)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä olette ostaneet???
Me ostettiin juuri miehen kanssa ruuat koko viikonlopuksi, on pihviäkin ja vihannesta ja jälkiruokaa, eli hienompaa kuin arkiruoka, ja siihen meni yhteensä 44 euroa.
No kyllä se jo vaikuttaa minkälaista pihviä ostaa. Osassa on kilohinta 40-50 euro/kg. Niin kyllähän jo tuosta tulee hintaa jos ostaa kahdelle hengelle pihvit kahdeksi päiväksi. Enkä puhu mistään jättipihveistä, vaan ihan normikokoisista. Silloin voi olla kyllä tiukkaa pysyä 44 eurossa koko ostoksissa.
1 hengen talous: kaikkiaan 29€+ 1 pullo luomu-eco valkkaria 10€
Koostui : kaurajuoma, purjo, porkkananippu, uusia perunoita, sipulinippu pieni kaali, kirsikkatomaatteja, 2 kpl mustapapupihvejä, mansikkatuokkonen, 1l vaniljajäätelöä
-Alkuruuaksi purjo-porkkana sosekeitto, pääruuaksi uudet perunat ja mustapapupihvi, salaatti kaalista, tomaateista ja retiiseistä (oli jo). Jälkkäriksi jätskiä ja mansikoita sekä pari lasia valkkaria.
kaksi leipää, 2 poprillia, 2 maitoa, pussi perunoita, 7,80€, minä ja 2 15v poikaa.
20 ruokiin, 70 viiniin. Itselleni ostin, olen puolet pyhistä töissä, niin käyn vaan kääntymässä kaverin grillillä.