Oletteko joskus kulkeneet aina meikkivoiteessa ja myöhemmin lakanneet käyttämästä sitä kokonaan?
Minkä ikäisenä lopetitte ja miltä ihonne näyttää?
Kommentit (16)
Ihan hyvä iho on. Meikkivoiteet on hoitavia ja niissä on yleensä suojakerroinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä iho on. Meikkivoiteet on hoitavia ja niissä on yleensä suojakerroinkin.
Niin ja lopetin kai joskus 39v? En muista.
Aloitin ehkä noin 15 vuotiaana.
Lopetin noin vuosi sitten.
Ihoni on todella kaunis ja rypytön.
Olen nyt 66 vuotias!
Minä käytin 20-30 aina, 30-40 usein ja 40 jälkeen lakkasin käyttämästä kokonaan. Iho on nyt parempi kuin koskaan. Olisinpa tajunnut jo parikymppisenä kulkea ilman meikkivoidetta.
Aloitin 15-vuotiaana, lopetin 25-vuotiaana. Olen nyt 40, yhtään ryppyä ei ole, ei kuivuutta, rasvoittumista tai mitään näppyjä. Iho on hyvä.
Aloitin ylipäätään meikkaamisen 13-vuotiaana ja pahimmillaan (20-vuotiaana) en käyttänyt koiraa edes pissillä ilman meikkivoidetta. Lopulta kyllästyin ja lopetin 25-vuotiaana.
Nyt olen 28v., kestovärjään ripset ja kulmat mutta muuten menen täysin luomuna. Iho voi paremmin kuin koskaan! Virheiden piilottelun sijaan aloin panostamaan ihonhoitoon ja ennaltaehkäisyyn, mikä kannatti. Seuraavaksi odotellaan iän merkkejä.
Käytin ehkä vuoden joskus teininä. Nyt olen 36 v. enkä käytä meikkiä muutenkaan. Ihoni on hyvässä kunnossa, mutta poskissa vähän laajentuneita ihohuokosia. En peitä niitä kuitenkaan.
Lopetin kun olin 35v. Olen nyt 40v ja aloitan meikkivoiteen käytön uudestaan kun lopetan maskin käytön. Häpeän huonoa ihoani.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin 20-30 aina, 30-40 usein ja 40 jälkeen lakkasin käyttämästä kokonaan. Iho on nyt parempi kuin koskaan. Olisinpa tajunnut jo parikymppisenä kulkea ilman meikkivoidetta.
Sama juttu. En tajua esimerkiksi sitä, että jossain vaiheessa ensin pakkeloitiin naama meikkivoiteella ja sitten taputeltiin vielä puuteria päälle.
Olen ollut käyttämättä meikkivoiteita noin 10 vuotta ja ihon kunto parempi kuin koskaan.
Ihoni oli todella huonossa kunnossa kun en meikannut. Meikkivoide suojaa ihoa pölyltä, auringolta ja "pakottaa" tekemään puhdistuksen illalla. Sen jälkeen teen vielä iltarituaalit 😌
Eli olen vähän erilainen kuin muut. Mutta mulla on aknetaustaa ja pigmenttiongelmia nykyään vanhempana naisena. Ilman hyvää kosmetiikkaa ei mun iho ole hyvä.
Joo kumma juttu että iän myötä iho muuttuu... Ei se meikkaaminen vaikuta suuntaan eikä toiseen. Hormoneista ja geeneistä se on eniten kiinni, ruokavalio voi vaikuttaa vähän.
Joskus teinigoottina käytin paljonkin, ja päällä vielä valkoista puuteria. Parikymppisenä lopetin ja nyt, kymmenen vuoden jälkeen, en ole jaksanut sitä käyttää kuin joskus satunnaisesti juhlissa, jolloin peitän vain nenänpielien punaisuutta ja tummia silmänalusia. Panostan mielummin ihonhoitoon, mikä onkin kantanut hedelmää. Meikkivoide on mielestäni suhteellisen turha tuote.
Mulla oli nuorena kausia jolloin käytin arkisin meikkivoidetta, mutta alle kolmekymppisestä olen jättänyt arkena meikkaamisen kokonaan, vain erityistilaisuuksiin meikkaan.
Mulla on ihan hyvä iho. En tiedä oikein miksi, mutta useampi ihminen on kehunut että mulla on niin hyvä iho, en tosin tajua että kuinka huono muilla sitten muka on jos mun iho on jotenkin keskimääräistä parempi. Olen nyt 46v. En käytä myöskään mitään kosteus- tai ryppyvoiteita. Ei ole ryppyjä kuin hiukan silmissä, ei mitään sellaisia harakanvarpaita silmäkulmissa, alaluomet hiukan löystyneet. Iho ei ole liian kuiva tai rasvainen. Saippualla pesen vain silloin kun pitää pestä meikki pois, muuten aamuisin suihkussa pelkällä vedellä.
Olen 39-vuotias ja lopetin meikkivoiteen käyttämisen noin vuosi sitten. Ihoni on todella ohut ja varsinkin silmänympäryksestä ryppyinen, ja meikkivoide vain pahentaa vaikutelmaa. Olisi kyllä mukava löytää joku tuote joka sopii iän tuomiin muutoksiin paremmin, on kuitenkin joitakin tilanteita joissa olisi hyvä näyttää huolitellulta. Ihon ohuudesta johtuen verisuonet näkyvät ja silmänympärykset ovat tästä johtuen hyvin punertavat, joten en ole mikään luonnonkaunis näky kuitenkaan.
Aloitin ehkä 14- vuotiaana, käytin vuosikymmenet, ehkä noin 50-53 vuotiaaksi. Sitten bb-voiteita ja koronaetäilyn aikaan lopetin senkin. Nyt 60 v täyttävänä peittelen vain tummat silmäaluset ja taputtelen talkkia. Joskus laitan bb-voidetta.
Enkä jaksa enää mitää luomivärejä laittaa ja häivytellä. Ripsaria ja rajaukset vaan, kun jonnekin lähden.
Lopetin n. 24 vuotiaana ja iho näyttää nyt kaksseiskana paremmalta kuin koskaan. Ei enää ikinä meikkivoidetta tähän naamaan.