Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi noi kaupat ei voi päivittää noita aukioloaikoja nettiin kun tulee pyhäpäiviä?

Vierailija
24.06.2021 |

"Juhlapyhän aukioloajat" Mitä tuokin sitten tarkoittaa.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä joutuisi maksamaan et joku ne päivittäisi.

Onhan ne joku päivittänyt nämäkin: "Juhlapyhän aukioloajat". Mikseivät voi suoraan päivittää aukioloajat kellon mukaan.

Vierailija
22/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa kaupan omilta sivuilta. Ei se google mitään tiedä. Täälläkin näyttää, että lähikauppa menisi kiinni klo 21 vaikka oikeasti menee kiinni klo 23 niin kuin kaupan sivuilta selviää. 

Ei auta kaikkia, koska sama "saattaa mennä aiemmin kiinni" voi lukea siellä tai sivuille ei löydä helposti.

Esim. Foodie tai k-ruoka ja kaupan tiedot. Jos sielläkin lukee "suattaap olla auki tai sitten ei" niin vaihda kauppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne joku päivittänyt nämäkin: "Juhlapyhän aukioloajat". Mikseivät voi suoraan päivittää aukioloajat kellon mukaan.

Siellä sivulla on aivan varmasti kerrottu, mitä tuo tarkoittaa. Se ei ole sivuston ylläpitäjän vika, jos sinä sitä tietoa et osaa etsiä. Eihän esim. bussiaikatauluihinkaan jokaista pyhää erikseen päivitetä, vaan kerrotaan, että ajetaan "sunnuntaiaikataulun mukaan". 

Vierailija
24/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen kanssa ihmetellyt. Teksti että "saattaa mennä aiemmin kiinni", ei kerro mitään. Eikö voi suoraan sanoa että mihin aikaan menee kiinni ja milloin on auki.

Tajunnet, että kyseessä on googlen päivitys. Kaupat eivät itse tee googlen generoimia sivuja.

5

Ei ole suuri vaiva jos isossa yrityksessä löytyy joku tyyppi tai pari joka tekee googlen aukiolopäivityksen. Sieltä ihmiset katsovat aina. Ja kaupan sivulle samalla kertaa. Ennen juhannusta ja juhlapyhiä vaikka. Mutta ei ole pakko, jokainen tavallaan.

Vierailija
25/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kaupan aukioloja ap kaipaa? Voin tässä huvikseni etsiä tiedot sinulle. 

Vierailija
26/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ne siellä googlessa tulee automaattisesti varmaan kaikille kaupoille. Ne ei käy naputtelemassa samaa tekstiä kaikille kaupoille erikseen.

Vierailija
27/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa kaupan omilta sivuilta. Ei se google mitään tiedä. Täälläkin näyttää, että lähikauppa menisi kiinni klo 21 vaikka oikeasti menee kiinni klo 23 niin kuin kaupan sivuilta selviää. 

Ei auta kaikkia, koska sama "saattaa mennä aiemmin kiinni" voi lukea siellä tai sivuille ei löydä helposti.

Esim. Foodie tai k-ruoka ja kaupan tiedot. Jos sielläkin lukee "suattaap olla auki tai sitten ei" niin vaihda kauppaa.

Täällä ei ole vaihtoehtoja. On vain S ja K. Monopoli. :)

Vierailija
28/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään pitäisi mennä kauppaan pyhäpäivänä? Eikö elämässä tosiaan ole muuta kuin kaupoissa kierteleminen? 

Elät varmaan keskiajalla. No tsemit sulle vaan.

Vierailija
29/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen kanssa ihmetellyt. Teksti että "saattaa mennä aiemmin kiinni", ei kerro mitään. Eikö voi suoraan sanoa että mihin aikaan menee kiinni ja milloin on auki.

Tajunnet, että kyseessä on googlen päivitys. Kaupat eivät itse tee googlen generoimia sivuja.

5

Ei ole suuri vaiva jos isossa yrityksessä löytyy joku tyyppi tai pari joka tekee googlen aukiolopäivityksen. Sieltä ihmiset katsovat aina. Ja kaupan sivulle samalla kertaa. Ennen juhannusta ja juhlapyhiä vaikka. Mutta ei ole pakko, jokainen tavallaan.

Kauppiaat eivät viitsi aliarvioida asiakkaitaan, vaan olettavat heidän olevan sen verran kyvykkäitä, että osaavat esim. Vallilan K-marketin aukioloaikoja etsiä osoitteesta k-market.fi eikä osoitteesta google.com. Sillä kaupan sivustojen ylläpitäjällä ei välttämättä edes ole oikeuksia mennä googlen sivua päivittämään. Kun ei niihin tuosta vaan pääse päivittelemään niin kuin muillekaan sivuille. Ei ne mitään wikipedia sivuja ole. 

Vierailija
30/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaupat päivitä ainoastaan omia virallisia sivuja ei muita.

Siellä lukee yleensä joko kiinni, auki tai saattaa mennä aiemmin kiinni. Miten niitä haluaakaan tulkita. Tarvitaan selventäjä.

Vierailija
31/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole vaihtoehtoja. On vain S ja K. Monopoli. :)

Sinulle esim. on näköjään vieras lyhenne :)

Vierailija
32/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5

Millä luulet sen tyypin pääsevän googlen sivun ylläpitoon? 

Vierailija
33/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä lukee yleensä joko kiinni, auki tai saattaa mennä aiemmin kiinni. Miten niitä haluaakaan tulkita. Tarvitaan selventäjä.

En ole ikinä törmännyt yritykseen joka ilmoittaisi omalla virallisella sivullaan aukioloajat noin epäselvästi. Googlen ilmoittamat aukioloajat eivät taas ole virallisia tai välttämättä edes kauppiaiden itse muokattavissa.

Vierailija
34/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5

Siellä voi yritys itse muokata aukioloaikoja tietääkseni tai ilmoittaa ajoissa, ei se vaadi sitä että on "ylläpitoa". Puhummeko samasta kohdasta vai täysin eri kohdasta googlehaussa.

Vierailija
35/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä amatöörikerhon vapaaehtoistyökeskuksen aukioloaikoja oikein etsit? Ei yksikään ammattimaisesti hoidettu kauppa hoida tiedotustaan tuolla tavalla. 

Vierailija
36/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ihan pyytämättä k-kaupan sovelluksen ilmoitus puhelimen näyttöön, missä oli kaikkien lähimpien kauppojeni juhannusaukioloajat.

Vierailija
37/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5

Siellä voi yritys itse muokata aukioloaikoja tietääkseni tai ilmoittaa ajoissa, ei se vaadi sitä että on "ylläpitoa". Puhummeko samasta kohdasta vai täysin eri kohdasta googlehaussa.

Noup. Kyllä ne ovat ihan googlen itsensä laittamia tietoja. Yrittäjä päivittää omia kotisivujaan/ketjun sivuilla olevaan kaupan omaa sivua. Ei heillä ole pääsyä toisen tahon ylläpitämille sivuille tietoja muokkaamaan. Niin kuin ei pidäkään olla. Jokainen hoitaa oman tonttinsa ja asiakkaan pitää olla sen verran perillä asioista, että google ei ole aina luotettava lähde eikä lähimaillekaan ainut lähde. 

Vierailija
38/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuosta huomaat, että se googlen sivusto ei ole ajan tasalla, vaan kokolailla arpoo ne tiedot sinne. Miten vaikeaa tätä on ymmärtää? Selvennyksen saat menemällä ko. yrityksen kotisivuille. 

Vierailija
39/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kaupan aukioloja ap kaipaa? Voin tässä huvikseni etsiä tiedot sinulle. 

Ei ilmeisesti minkään, kun ei apu kelpaa. Mukavampi ilmeisesti vaan jankuttaa :)

Vierailija
40/54 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmeisesti näin isoäitini ikäluokan ihmisiä, jotka menevät kaikille sivuille googlen kautta ja kuvittelevat, että googlea voi päivittää kuka vain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän