Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät voi sietää mitään draamailua enää

Vierailija
24.06.2021 |

kun ovat saaneet yliannostuksen sellaisesta elämän aikana. Siis ei pienintäkään draamaa kestä enää. Riidat ratkaistaan puhumattomuudella, koska huutaminen ahdistaa. Jos joku ihminen ottaa päähän, jäähytetään välit jokaikin aikaa. Muiden parisuhteisiin tai mihinkään hlökohtaiseen ei oteta kantaa ettei tarvitse kuunnella mitåän vuodatusta. Asiat, joista keskustellaan on tiukasti asiapitoisia tyyliin vero- ja raha-asiat.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä omassa elämässäni, mutta katson kyllä kaukaa sivusta ja naurattaa miten jotkut on typeriä vielä vanhoinakin. Siellä ryppyiset kurpat ja vitjapalliukot luulee olevansa haluttavia ja kiinnostavia. No onhan ne, mutta lähinnä sen vuoksi että mikä mielenterveysongelma pitää yllä tuota käytöstä😁

Vierailija
2/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omasta mielestäni rauhallinen ja hyväntahtoinen, silti mulle on huudettu kurkku suorana ilman syytä. Pidän sellaista vähä-älyisenä, mutta noillekin löytyy puolustajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sekin on draamaa ja vallankäyttöä yhtälailla kuin huutaminen, kun aletaan mykkäkouluun. En katsele. Huutaessa on ratkaisevaa, että korottaako vain ääntään puolustaessaan mielipidettään vai pyrkiikö manipuloimaan, alistamaan, pakottamaan  ja painostamaan toista. Ikinä ei saa mennä henkilökohtaisuuksiin, haukkua toista, edes kuiskien.

Vierailija
4/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! Muut ympärillä pyörittää jotain ihmeen "kauniit ja rohkeat" draamaa ja jaksavat vatvoa mitä kukakin tarkoitti kun teki noin tai sanoi näin. Hirveät kilarit pikkuasioista. Asioita ei laiteta mittasuhteisiin vaan paisutellaan asioita räjähdysasteelle. En jaksa sellaista yhtään enää. Äitini ja mieheni ovat pahimmat tällä hetkellä.

Mies kun alkaa pauhaamaan, laitan luurit korville ja painun toiseen huoneeseen tabletin ääreen ja palaan kun tilanne on ohi. Äidin puheluihin en vastaa.

Ja juhannus edessä... ahdistaa jo valmiiksi kun tietää mitä on tulossa. Mulla on jo teltta ja makuupussi pakattuna autoon niin voi lähteä yksin metsään kun draama alkaa.

Vierailija
5/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissani oli alkoholismia ja siitä seurasi paljon huutoa ja kaikkea säätöä. Oma perhe-elämäni on huomattavan rauhallista ja olen siihen tyytyväinen. Erimielisyydet hoidamme muulla tavoin kuin huutamalla.

Vierailija
6/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroasiat voivat herättää kuumia tunteita :D

Vierailija
7/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa draamailua enää yhtään, semmoista se sano sitä ja sit se toinen sanoi tätä, mutta tarkottikohan se nyt kuitenkin tuota blaa blaa ym kyräilyä. Mutta en harrasta myöskään mitään mykkäkouluja, puhun asioista rauhallisesti jos on jotain selvitettävää jonkun kanssa.

Vierailija
8/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää. Heti jos hoksaan, että ihminen tekee tikusta asiaa ja kaikesta saa draaman aikaiseksi, niin pyrin pysymään kaukana, mikäli se vain on mahdollista.

Vierailija
9/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa draamailua enää yhtään, semmoista se sano sitä ja sit se toinen sanoi tätä, mutta tarkottikohan se nyt kuitenkin tuota blaa blaa ym kyräilyä. Mutta en harrasta myöskään mitään mykkäkouluja, puhun asioista rauhallisesti jos on jotain selvitettävää jonkun kanssa.

Tuostahan sen draamailun tunnistaa. Omaan soppaan sotketaan kaimat ja kummin kaimat, kun se ja se sano niin ja näin..

Vierailija
10/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä! Muut ympärillä pyörittää jotain ihmeen "kauniit ja rohkeat" draamaa ja jaksavat vatvoa mitä kukakin tarkoitti kun teki noin tai sanoi näin. Hirveät kilarit pikkuasioista. Asioita ei laiteta mittasuhteisiin vaan paisutellaan asioita räjähdysasteelle. En jaksa sellaista yhtään enää. Äitini ja mieheni ovat pahimmat tällä hetkellä.

Mies kun alkaa pauhaamaan, laitan luurit korville ja painun toiseen huoneeseen tabletin ääreen ja palaan kun tilanne on ohi. Äidin puheluihin en vastaa.

Ja juhannus edessä... ahdistaa jo valmiiksi kun tietää mitä on tulossa. Mulla on jo teltta ja makuupussi pakattuna autoon niin voi lähteä yksin metsään kun draama alkaa.

Kuulostaa ihan hirveältä😕

Joudut siis pakenemaan metsään lähipiirisi ihmisiä?

Onko sinulla lapsia? Vai mikä ihme pitää sinut tuollaisten ihmisten vaikutuspiirissä?

Vierailija
11/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva jos palstallakin joku ei aina draamailisi ja inttäisi, voisi keskustella asiallisesti.

Vierailija
12/12 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä puhumattomuutta mutta en draamailuakaan. Mun lapsuudenkodissa oli sellaista että negatiivisia asioita ei käsitelty. Ongelmat lakaistiin maton alle. Mä päätin että omat lapseni saavat kertoa mulle mitä vaan. En vaikene mutta en myöskään huuda, hauku ja syyllistä, kuten heidän isänsä tekee. Ja se onkin toiminut. Vielä teini-ikäisenä

kertovat mulle asioistaan avoimesti - toisin kuin isälleen.

Mut en mä mikään pyhimys ole, mun mielestä juoruilun suhteen ei voi vetää nollalinjaa. Ympäristössä olevat ihmiset ja heidän tekemisensä vaikuttavat usein jollain tavalla myös meidän elämäämme. On silkkaa itsevarjelua etten lähde työpaikan kahvipöydän juorurinkeihin mukaan. Liiallinen nokan työntäminen toisten asioihin voi kääntyä itseä vastaan. Voin kyllä sanoa mielipiteeni jonkun tekemisistä neutraalisti, mutta yritän muistaa sanoa kaikista myös jotain positiivista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi