Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, miksi vauva vaan huutaa??

Vierailija
20.06.2014 |

Itkenyt yhtä soittoa taukoamatta lähes 2,5 tuntia. Mikään ei auta. Ei edes syö vaan huutaa ja huutaa. Pelkään että kohta loppuu happikin :( vauva 2kk.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen sanottiin, että jollei kelpaa maito, niin on kyseessä koliikki eli suoliston kouristukset tai ilmavaivat, ja pitää vain pitää vauvaa sylissä ja kävelyttää vähän pää ylempänä. Onko ohjeet muuttuneet 20 vuodessa? Käveltiin ja istuttiin paljon pitkin öitä vauva sylissä, ja nyt on hehkeä neito opiskelemassa.

Vierailija
2/13 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen "aaaaargh mä en kestä tätä enää!" vai "vääää!"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva itki sellaista itkua että äänikin värisi. Tissillä vaan rääkyi lisää vaikka yritin puristaa maitotippaa houkuttamaan vauvaa syömään. Taisi olla vähän ylikierroksilla kun ei ollut nukkunut 12 tuntiin yhtään...

Lopulta sain rauhoittumaan kun puristin vähän maitoa jonka laitoin sitten sellaisella ruiskulla vauvan suuhun samalla kun tarjosin rintaa - ja siihenhän hän sitten ahnaasti hyökkäsi. Ja nopeasti nukahti.

Kirjoitin tämän siksikin, että ehkä tästä voi joskus olla jollekin toiselle hyötyä jos yhtä epätoivoisena kuin minä yrittää netistä jotain löytää :)

Ap

Vierailija
4/13 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa ja rauhallista oloa vauva tarvitsee.

Vierailija
5/13 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin pikku tilkan lisämaitoa pullosta, kun huomasin, että oma ei nyt just riitä ja vauvalla kova hätä, kun nälkä! Sitten, kun oli isoin hätä ohi ja vauva rauhoittunut, tyrkkäsin tissin suuhun, kun imeminen lisää maidontuotantoa. Ja kun huusi kipuhuutoa vatsakivuissa, ei auttanut kuin vuoron perään isänsä kanssa kantaa lasta, tai istua kiikussa lapsi olkaa vasten nukkuen. Tosi uuvuttavaa, mutta kaikista parhaiten selviää, kun pitää mielessään, että syötön jälkeen aina nostaa vauvan olkapäätä vasten röyhtäisemään (kiittämään :)) ja että huutoa ei kestä ikuisuuden, pysyy vaan itse rauhallisena, ymmärtää, että lapsella on joku hätä ja se tarvii nyt jotain ja miettii rauhallisesti, mitä se voisi olla.

On vain muutama asia, mitkä huudattavat vauvaa: vatsakipu, nälkä, märät vaipat ja - äidin kova hermoilu! Siis vauva vaistoaa äidin hermoilun ja voi huutaa ihan senkin takia hädissään! Siksi opettele tulemaan toimeen vauvan kanssa hermoilematta. Varaa kaupasta vähän lisämaitoa, että selviät silloin, jos oma maito ei tilapäisesti oikeasti riitä, mutta älä anna sitä kuin vaan silloin, jos tilanne on tuo, että huutanut jo monta tuntia, eikä osaa enää edes imeä, kun huutaa vaan. Silloin pieni tilkka lisämaitoa (jos osaat lypsää, niin kaikista paras!!!), ja sitten vaan imettämään vähän tiheämmin, että maidontuotanto kiihtyy. Vietä aikaa vauvan vieressä, niin vauvalle kehittyy turvallinen olo, eikä huuda niin paljon. Samalla luot häneen yhteyttä katselemalla ja juttelemalla, vaikka hiljaa laulamalla! NAUTI VAUVASTASI!!! Vauvakin nauttii elämästään kainalossasi!

Vierailija
6/13 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla voi olla ruoka-aineallergia.

Vierailija
7/13 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin nyt aamulla lukemaan tätä ja voi kiitos 6 kattavavasta viestistäsi! Ja toki muutkin :)

Olen yksin vauvan kanssa joten siksikin iski epätoivo kun ei voi tosiaan vuorotella ja joutuu yksin esikoisen kanssa pähkäilemään mitä tehdä. Yritin itsekin pysyä rauhassa, juttelin rauhallisella äänellä ja kokeilin vauvalle eri asentoja. Onneksi hän sitten viimein rauhoittui kun sain sillä ruiskulla maitoa tuikattua vähän niin johan sitten malttoi imeä rintaakin.

Yöllä kirosinkin mielessäni ettei korviketta ole ja aion sitä käydä nyt ostamassa varmuuden varalle.

Vauva siis huutaa äärimmäisen harvoin, joten siksi tuo kolmisen tuntiakin tuntui pitkältä. Ajattelinkin, että on varmaan jokin tilapäinen hätä kun ei tuota yleensä ole.

Kiitos kaikille viesteistä, teitte minulle hyvän mielen ja luottavaisemman olon :)

Vierailija
8/13 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh...vauvat on kauheita.. :)

Vierailija
9/13 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Sinulle! Se, mitä lastesi eteen teet, venyt, kärsit ja jaksat, on tärkeintä elämässä: eväät lapsille tulevaan elämäänsä, ja samalla luja kiintymys teidän välillenne, josta silloin vuosikymmenten päästä sinä itse niität hedelmää, kun lapsesi pärjäävät elämässä ja auttavat sinua, kun vanhenet! Näytät samalla lapsillesi mallia, kuinka selvitä hermoilematta kaikesta, vaikka ongelmia olisi muillekin jakaa! Myös tuo hermostumattomuutesi luo luottavaisuutta ja TURVALLISUUTTA lapsillesi, joka taas koituu Sinulle helpompana lastenhoitona, kun lapset eivät reagoi hermoilemiseen kaksinverroin pahemmin, vaan ovat iloisia, helppoja ja mukavia hoidettavia! Tämä vaatii äidiltä sen ensimmäisenä toimimisen, eli älä Sinä provosoidu lapsen itkusta, vaan ota ohjat käsiisi.

Sinä pärjäät!

Olet lastesi PARAS ÄITI !!!! Läheisin! Rakkain! Tärkein! Ihanin! Kaunein!

Vierailija
10/13 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyasennossa kantaessa ja keinuttaessa kannattaa lällättää ja lauleskella rauhallisella äänellä niin saa helpommin nukahtamaan äidin/isän turvalliseen tuttuun ääneen. Myös suhiseminen auttaa kun muistuttaa kohdun ääntä.

Vierailija
11/13 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, minulle tuli lähes itku viestistäsi. Kuinka osaattekin olla mukavia täällä!

Myönnän välillä hermostuvani vauvan kovasta itkusta, en hänelle tietenkään vaan itsekseni sisäisesti, tulee niin epätoivoinen olo vaikka tiedän, ettei vauva mene itkusta rikki ja ajan kanssa kyllä keksin keinon helpottaa hänen oloaan. Tällöin rauhallinen jutustelu on paikallaan, koska huomaan sen auttavan minuakin rauhoittumaan. Ennen äitiyttä en edes tiennyt tällaisesta tunneskaalasta!

Nyt kun katson levollisesti nukkuvaa vauvaani niin tulee taas uutta voimaa että kyllä minä onnistun, siinä hän nyt on tyytyväisenä ja minä sain kuin sainkin hänet rauhoittumaan ja ymmärtämään, ettei ole hätää. Jo nämä hetket luovat itsevarmuutta äitiyteeni. -ap

Vierailija
12/13 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 02:24"]

Maitoa ja rauhallista oloa vauva tarvitsee.

[/quote]

Myös joku infektio voi tehdä vauvasta itkuinen, erilainen.

Vierailija
13/13 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus alkanut kylvettä huutavaa vauvaa. Vatsa tai muu kipu. Kesällä voi lähteä vaikka kantaen noin pientä ulos, voi auttaa molempia. Ap, pidä vauvaa nyt paljon rinnalla, alkaa kohta tiheenimunkaudikin niin voi illalla viihtyä tunninkin rinnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi