Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla ongelmia hampaiden kanssa vaikka...

Vierailija
20.06.2014 |

...pesen ne AINA 2x päivässä. Vituttaa. Taas paikkauksiin menossa puudutuspiikkien alle. Pelottaa taas ihan sikana.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat suuhun liian usein jotakin niin että on koko ajan happohyökkäys päällä? Juot happamia juomia? Et pese kunnolla? Aamulla juot jotain hapanta ennen kuin olet pessyt hampaasi? Syitä voi olla vaikka mitä!

Vierailija
2/12 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin, vaikka pesen hampaat välillä 3x päivä ja sillä tapaa, että pesen hampaat, käytän suuvettä, ja sit vielä uusi pesu. Taidan napostella liikaa päivän aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen yleensä vain aamuisin, kun en iltaisin viitsi/jaksa, en käytä suuvettä, en hammaslankaa. Ei ole reikiä, eikä muitakaan ongelmia ollut sitten lapsuusvuosien ja nyt jo keski-ikäinen. Kävin viimeksi hammaslääkärissä vuonna 2010. Ainakin kolmonen pesee ihan liikaa, kiille kuluu ja siksi hampaat vaurioituvat ja reikiä tulee helpommin.

Vierailija
4/12 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite pesen 2x hampaat päivässä, lankaan joka ilta, ruokailujen välissä on aina 2,5h, karkkia en syö ikinä, limppareita ja mehuja en juo, herkkujakaan en pahemmi syö mutta silti tulee reikiä. kolmesti nyt paikattu tän vuoden aikana

Vierailija
5/12 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko refluksia?

Vierailija
6/12 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 00:54"]

ite pesen 2x hampaat päivässä, lankaan joka ilta, ruokailujen välissä on aina 2,5h, karkkia en syö ikinä, limppareita ja mehuja en juo, herkkujakaan en pahemmi syö mutta silti tulee reikiä. kolmesti nyt paikattu tän vuoden aikana

[/quote]

Ruokailujen välissä pari tuntia? Syöt siis kaiken aikaa??

Vierailija
7/12 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen kahdesti päivässä, käytän lankaa ja reikiä ja lohkeamia vaan tulee. Mulla syynä se, että kiilteet puuttuu. Tiedä sitten mistä syystä, ei ole selvinnnyt.

Vierailija
8/12 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 02:11"]

Mä pesen kahdesti päivässä, käytän lankaa ja reikiä ja lohkeamia vaan tulee. Mulla syynä se, että kiilteet puuttuu. Tiedä sitten mistä syystä, ei ole selvinnnyt.

[/quote]

Narskutat varmaan hampaitasi unissasi. Tarvit hammaskiskon.

Vierailija
9/12 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet kuunnellut maamme terveysviranomaisia, jotka suosittelevat monta pientä ateriaa pitkin päivää. Ja paljon hiilihydraatteja (=glukoosia, hammaspeikkojen herkkua). Älä huoli, olet hyvä kansalainen ja hammaslääkärit kiittävät rahantulosta.

Vierailija
10/12 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaspeikko eli hampaisiin sopeutunut bakteerikasvusto tarttuu äideistä ja isistä ja muista ihmisistä, jotka työntävät tutteja ja lusikoita ym. lapsen suuhun kun ovat omassa suussa ensin käyneet hakemassa tuon ihmissuihin vuosituhansien aikana sopeutneen pöpön. Jostain syystä neuvolat eivät kuitenkaan tiedota asiasta.

Vierailija
11/12 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 00:53"]

Pesen yleensä vain aamuisin, kun en iltaisin viitsi/jaksa, en käytä suuvettä, en hammaslankaa. Ei ole reikiä, eikä muitakaan ongelmia ollut sitten lapsuusvuosien ja nyt jo keski-ikäinen. Kävin viimeksi hammaslääkärissä vuonna 2010. Ainakin kolmonen pesee ihan liikaa, kiille kuluu ja siksi hampaat vaurioituvat ja reikiä tulee helpommin.

[/quote]

Kokemuksesta voin kertoa, että voit vielä yllättyä, mitä on edessä...ei välttämättä kovin ruusuista hampaiden kannalta.Ja toi ettet käy lääkärillä voi kostautua monessakin mielessä : monen sairastumisen yhteydessä kysytään ensin, että onko hampaat hoidettu..en ainakaan kehuskelis kauheesti -  ja kokemuksesta kirjoitan.

Vierailija
12/12 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 02:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 02:11"]

[/quote]

Narskutat varmaan hampaitasi unissasi. Tarvit hammaskiskon.

[/quote]

Meinasin sanoa just samaa  -  mulla kisko nyt, mutta sain liian myöhään. Monta hammasta hajonnut puremisen ja narskuttelun takia.