Mitä vauvalle päälle?
Olemme aloittelemassa ulkoilua vauvan kanssa ja nyt pohdituttaa mitä hänelle laittaisi päälle. Tarviiko kädet jonkinlaisia ohuita lapasia vai riittääkö jos puserossa on tarpeksi pitkät hihat? Jos lämpötila +20 astetta, riittäisikö pitkähihainen body, potkarit ja ohut hattu. Päälle ehkä peitto. Meillä mielestäni suojaisat vaunut ja pehmeä kantokoppa. Vinkeistä kiittäen!
Kommentit (5)
joten mitä pukisit sisälle se riittänee ulkonakin, jos kovasti tuulee niin harsolla tuulisuojaa.
Vauvahan nukkuu vaunuissa uppeluksissa joten räsy ei haittaa kopan aukolla vaikka ei tuulikaan kunnolla vaunuihin pääse.
Potkarit, pitkähih body ja ohut hattu, mä laittaisin siis!
Onnittelut vaavista!
Suosittelen pitämään lämpömittaria aluksi vaunuissa, sillä jos aurinko vähänkin paistaa lämpötila nousee helposti hyvin kuumaksi. Itse olisin pukenut vauvaa kesällä ihan liikaa, mutta kun mittari kertoi, että lämpöä on 30C, pakko oli uskoa. Itse käveli viileässä merituulessa ja paleli...
liikaa jos vaunut siis tuulelta suojassa. Ja vaunuissa tosiaan on helposti kuuma. Itse laitoin keväällä, ulkona n. +7 astetta ja pilvistä, mittarin vaunuihin ja tulos oli +25 astetta....Vauva raukka kypärämyssy ja pipo korvilla, villasukat käsissä ja jaloissa...
oltiin hesan keskustas vaunujen kans. ei aurinkoa ja tuuli lämpötila +20. vauvalla vain vaippa, sukat ja lakana päällä, silti ihan lämmin kun välillä kokeilin ihoa ja kun nostettiin ylös. vaunut ovat yllättävän lämposet.
Et maininnut vauvan ikää, sillä hieman merkitystä...
Uskoisin kuitenki bodyn, potkareiden ja hatun riittävän. Itse laittaisin ihan pariviikkoiselle vielä harson tai muun vastaavan tuulisuojan kopan eteen. Ja lämpömittari vaunuissa auttaa arvioimaan kans tilannetta (vauvan niskan lisäksi). Peittoa tuskin tarvii...
Lisa & V 3kk 2vko:a