Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on huono esimies ja miten se vaikuttaa työyhteisöön?

Vierailija
24.06.2021 |

Millainen on huono esimies ja miten se vaikuttaa työyhteisöön?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma esimieheni on aivan mahtava; jämäkkä ja topakka, mutta oikeudenmukainen. En tarvitse pään silittelyä vaan suoraa puhetta ja palautetta, mutta juurikin niin että se on johdonmukaista, tasavertaista ja oikeudenmukaista. Ihana, paras esimies! 

Tunnistan myös tuon toisenlaisen. Sellaisesta tiimistä ei voi kuin pelastautua. 

Vierailija
22/41 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollaan tätä mieltä ja huomenna ollaan päinvastaista mieltä.

Palkkaa kavereitaan tai sukulaisiaan töihin.

Ei käsitystä laajemmassa mittakaavassa.

Ei maalaisjärkeä.

Ei arvosta alaisen työtä, pitää itseään parempana kaikessa.

Ei siedä kritiikkiä, eikä ota vastaan kehitysehdotuksia.

Ikävät asiat käydään läpi, eikä niistä muistutella jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-savustaa ammattitaitoisimmat työntekijät ulos tahallaan

-on tietotaidoltaan surkea

-ottaa vain nuoria työntekijöitä, joille sysää kaikki omat työnsä, koska nuoret eivät uskalla kieltäytyä ja he haluavat lisää sijaisuuksia

-haukkuu selän takana joitain työntekijöitä ja väittää näiden olevan mielisairaita ym.

-ei tee yhtenäkään päivänä täyttä työaikaa vaan ottaa ylitöitä ja lähtee kotiin. Kukaan tosin ei ole pomon nähnyt koskaan näitä ylitöitä tekevän.

-mokailee asiakastyössä ja pomon mokia joutuu paikkailemaan koko ajan, myös niitä lakien rikkomisia

-töissä lähinnä hengailee.

Tässä nyt muutama mikä tuli mieleen äkkisiltään.

Onko meillä ollut sama pomo? Tuota en ymmärrä että pätevimmät savustaa uloa. Omaan jalkaanhan siinä ampuu.

Minutkin on savustettu pois. Sen seurauksena pomo joutui itse tekemään minun työni, eikä osannut tehdä niitä. Hän kärsi pahasta stressistä ne kuukaudet, mitä itsekin vielä oli töissä ennen kuin lähti pois.

Vierailija
24/41 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-savustaa ammattitaitoisimmat työntekijät ulos tahallaan

-on tietotaidoltaan surkea

-ottaa vain nuoria työntekijöitä, joille sysää kaikki omat työnsä, koska nuoret eivät uskalla kieltäytyä ja he haluavat lisää sijaisuuksia

-haukkuu selän takana joitain työntekijöitä ja väittää näiden olevan mielisairaita ym.

-ei tee yhtenäkään päivänä täyttä työaikaa vaan ottaa ylitöitä ja lähtee kotiin. Kukaan tosin ei ole pomon nähnyt koskaan näitä ylitöitä tekevän.

-mokailee asiakastyössä ja pomon mokia joutuu paikkailemaan koko ajan, myös niitä lakien rikkomisia

-töissä lähinnä hengailee.

Tässä nyt muutama mikä tuli mieleen äkkisiltään.

Onko meillä ollut sama pomo? Tuota en ymmärrä että pätevimmät savustaa uloa. Omaan jalkaanhan siinä ampuu.

Ei siinä järjellä ole mitään sijaa kun viha, kateus ja mitä lie muuta sumentaa kaiken muun. Seurauksia mietitään sitten kun osuu omaan nilkkaan ja siinä vaiheessa on jo myöhäistä kun hyvä työntekijä on lähtenyt terveimmille vesille.

Vierailija
25/41 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassani pomoni oli tosi mukava, mutta vältteli konflikteja viimeiseen asti. Tästä aiheutui valtavasti ongelmia. Työ oli sellaista, jossa oltiin tekemisissä ihmisten kanssa, ja pari kertaa oli tilanne, jossa työntekijän turvallisuus oli uhattuna. Tästä huolimatta pomo vain hyssytteli tilannetta. Oli todella turhauttavaa olla tilanteessa, jossa joku oli uhannut väkivallalla, mutta pomon mielestä mitään ei tarvinnut tehdä.

Lopulta asiat kärjistyivät siihen pisteeseen, että asiasta oli kirjelmöity liikaa ylimmälle taholle, ja pomo siirrettiin eri tehtäviin. Saimme uuden pomon joka ei pelännyt ottaa vastuuta.

Vierailija
26/41 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisessä työpaikassani pomoni oli tosi mukava, mutta vältteli konflikteja viimeiseen asti. Tästä aiheutui valtavasti ongelmia. Työ oli sellaista, jossa oltiin tekemisissä ihmisten kanssa, ja pari kertaa oli tilanne, jossa työntekijän turvallisuus oli uhattuna. Tästä huolimatta pomo vain hyssytteli tilannetta. Oli todella turhauttavaa olla tilanteessa, jossa joku oli uhannut väkivallalla, mutta pomon mielestä mitään ei tarvinnut tehdä.

Lopulta asiat kärjistyivät siihen pisteeseen, että asiasta oli kirjelmöity liikaa ylimmälle taholle, ja pomo siirrettiin eri tehtäviin. Saimme uuden pomon joka ei pelännyt ottaa vastuuta.

Nää on oikeasti pahimpia! Kivoille ihmisille on niin vaikea sanoa vastaan ja he ihan aidosti loukkaantuvat, jos heille sanoo jotain poikkipuolista. "Minä olen aina ystävällinen ja asiallinen! Miksi sinä olet noin negatiivinen?"

Lopputuloksena on kamala kaaos, kun asioita ei ole hoidettu eikä otettu niistä vastuuta. Kaikki pyritään tekemään mahdollisimman tasapuolisesti, mutta jos elämä olisi niin helppoa, työvuorot ja palkankorotukset voisi suoraan arpoa ja jakaa automaattisesti tietokoneella. Ei siihen mitään ihmistä tarvittaisi väliin.

Vierailija
27/41 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/41 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.....

Tämäkin palaute piti antaa suljettujen ovien takana

...

Negatiivinen palaute annetaan aina kahden kesken, kehut julkisesti. Muuhun osuuteen en kommentoi.

Vierailija
29/41 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/41 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa delegoida eikä luota alaisiinsa, joten asiat kertyvät tekemättöminä esimiehen omalle työpöydälle. Samaan aikaan ei uskalla tehdä ensimmäistäkään päätöstä. Lopputuloksena kaikki pyörittelevät peukaloitaan odottelemassa että arvoisa johtaja tarttuu toimeen tai pahimmillaan vastailemassa kiukkuisiin puheluihin kun mitään ei tapahdu.

Vierailija
31/41 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono piirre on työntekijän virheistä huomauttelu muiden työntekijöiden läsnäollessa. Yleisesti huonot käytöstavat esim. päälle puhuminen, töksäyttely.

Ei osaa antaa rakentavaa palautetta, ei arvosta, ei kuuntele ja mikromanageeraaus.

Vaikuttavat työhyvinvointiin ja sitä myötä muihin asioihin.

Vierailija
32/41 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jäädä paskoja pomoja kattelemaan. Senkun lähtee veke jos voi. Pitäisi olla helpompaa irtisanoutuminen, ei pääsisi paskoja pomoja syntymään.

Vierailija
33/41 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo (naisjohtaja) esittää välillä hirmu kivaa ja kovaäänisen rempseää, hyvin empaattista, huomioivaa, arvostavaa ja ymmärtävää, mutta huomaan kyllä hänen vain esittävän.

Hän myös toistaa usein sitä miten hän on helposti lähestyttävä - ei muuten ole. Itse ainakin koen ettei oikeasti ole sitä ja tämä johtunee siitä että näen ja aistin hänen teennäisyyden.

Ihan seuraavassa hetkessä hän joko sanomisillaan, elein ja ilmein tai päätöksillään kumoaa nuo aiemmat "esittämänsä" ominaisuudet.

Hyvin kaksijakoinen ja arvaamaton persoona.

Ja olen jo kantapään kautta kokenut lyhyen työurani aikana, että tätä daami kannattaa varoa.

Vierailija
34/41 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällähetkellä surkein pomo mitä koskaan ollut. Onneksi kohta pääsen eroon.

Vierailija
35/41 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueellinen, jolla on omat suosikit. He saavat sellaisia oikeuksia ja etuja, joita muilla ei ole ja pahimmassa tapauksessa muilta jopa pimitetään työssä tarvittavia tietoja.

Vierailija
36/41 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelolla johtava nyt ainakin on sellainen.

Vierailija
37/41 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän helppo kuvailla mun ex-pomo joka oli muuten mukava mies, mutta liian isoissa saappaissa operatiivisena johtajana. Ensiksi hyvä pomo ei anna suojatyöpaikkoja kenellekään, varsinkaan ei kahdelle omalle aikuiselle pojalleen joilta ei löydy ammattitaitoa, eikä myöskään korvaavaa asennetta olla tuottava työntekijä. Kun sitä tuottavuutta niin kovasti muilta mitataan.

Sitten älykkyyttä on vain oltava. Minä kysyin häneltä monet kerrat kirjallisesti yksinkertaisia kysymyksiä ja hän hyvin harvoin ymmärsi mitä tarkoitin. Ja siitä ei todellakaan ollut kyse, että viestini olisivat olleet epäselviä.

Hyvä johtaja on myös tunneälykäs. Jos huonot työntekijät perseilevät ja ovat poissa töistä, niin sitten ovat. Mutta hyvä johtaja kohtelee silti kunnioittavasti heitä jotka ovat hoitaneet asiansa hyvin, eikä pura heihin mitään turhautumista toisten suorittamisesta.

Vierailija
38/41 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen esimiesasemassa ja nämä on mielenkiintoista luettavaa. Olen tosin esimies asiantuntijorganisaatiossa, että ei onneksi tarvitse mitään työvuorolistoja tms. laatia. Mutta ei ole helppoa hommaa, alaisten taholta vaaditaan päätöksiä ja linjanvetoja, mutta sitten on kulmat kurtussa jos liikaa aletaan määrätä mitä pitäisi tehdä. Oma esimiestyöni on vähän sellaista tasapainottelua, johon oppii kokemuksen myötä. Ja tietenkin johdolta tulee omat vaatimuksensa mitä pitäisi saada aikaan pienellä porukalla.

Virheitä tulee tehtyä ja olen opetellut niitä pyytämään anteeksi kun tarve on. Isoimpana ongelmana koen kuitenkin sen, että aikaa ei riitä esimiestyölle tarpeeksi, työhöni kuuluu myös paljon muuta kuin henkilöesimiehenä toimiminen. Suosittelen kuitenkin kaikkia kokeilemaan kenelle mahdollisuus tarjotaan ja vähänkin kiinnostaa. Valitettavan usein esimiestehtäviin kuitenkin päätyvät sellaiset ihmiset, jotka eivät sitä oikeasti edes haluaisi tehdä.

Vierailija
39/41 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen usein ollut se silmätikku ja edellisessä työpaikassa jokainen pienikin virhe minun tekemänä sai pomon kuittailemaan ja huomauttelemaan. Sitten kun joku toinen teki saman moka tai pahempaakin niin pomo vaan naureskeli... Vi.t.u mitä kiusasmista. Miten tuonkin todistat kun muut kollegat saa tehä mitä huvittaa ja itse saa haukkuja ihan samoista asioista :(

Vierailija
40/41 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takanapäin juoruileva sählääjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän