Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko masentunut ihminen olla rakastunut?

Vierailija
09.08.2008 |

Ihmetyttää, kun omien sanojensa mukaan yli puoli vuotta syvästä masennuksesta kärsinyt ihminen on tänä aikana ryhtynyt myös seurustelemaan vakavasti eli voisi olettaa hänen olevan rakastunut. Valehteleeko masennuksestaan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parantavasti...

Vierailija
2/20 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai hänen oma arvionsa masennuksen syvyydestä. Jos diagn, ihmettelisin kovasti. Jos oma, niin liittyy varmaan siihen ettei ole kokenut suuria mielilan muutoksia aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkyyttä,ruokahaluttomuutta,laihtumista

Vierailija
4/20 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti vaan onnistuin rakastumaan ja 6 vuotta nyt oltu yhdessä.

Vierailija
5/20 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä henkilöllä on ollut aiemmin pahoja masennuskausia.

Vierailija
6/20 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähinnä läheisriippuvainen. luulin rakastavani, mutta tervehtyneenä sitten tajusin että pelkäsin vain yksinoloa.

Vierailija
7/20 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan tullut mieleenkään katsella miehiä "sillä silmällä". Vaikka joku olisi päälle kävellyt, niin en olisi kiinnittänyt tähän mitään huomiota! Siksi tuntuu vaikealta tajuta, että miten joku masentuneena rakastuu... Tai siis sen vielä jotenkin tajuaa, mutta eikö masennuksen pitäisi sitten loppua siihen, eikä vaan jatkua?

Vierailija
8/20 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ihmettelee sitä, kun henkilö on yhä samanaikaisesti masentunut ja seurustelee vakavasti pahimpana masennuskautena tapaavansa henkilön kanssa. Eikä masennus ole kovin paljoa vähentynyt! Itse jotenkin ajattelisin, että silloin masennus poistuu. No, ehkä sitten ajattelen virheellisesti...

Vierailija
9/20 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi olla tosissanne.

Vierailija
10/20 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu/seurustelu on ollut jatkuvasti on/off -tilassa - suureksi osaksi hänen masennuksensa vuoksi. Yrittää parhaansa mutta masennus vie voimat viettää "tavallista" elämää.

Vierailija
11/20 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen masentunut enkä koe edes ihastuksen tunnetta :o kai tässäkin asiassa jokainen on yksilö?

Vierailija
12/20 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä seurustella ilman tunne-elämää. Paneminen helpottaa mm. ahdistusta.

Vierailija
13/20 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksessa on eri asteita! Lievä, keskivaikea ja vaikea. Vaikea alkaa olla sellainen että siinä on komerossa itkemässä mutta lievässä on yleensä aika toimintakykyinen. Ihan yksilöllistä tietty kanssa.
Itse olen seurustellut jo vuosia samalla sairastaen masennusta.
Masennus voi mennä myös vähän kausittain, on parempia ja huonompia kausia, joskus jaksaa vaikka käydä suihkussa ja joskus ei pääse ylös sängystä viikkoon.
Todella syvässäkin masennuksessa voi olla hyviä kausia jona ehtii vaikka rakastua. Kuvittelisin että sitten kun ei syö, ei nuku/nukkuu koko ajan, ei jaksa itkeä, ei liiku niin sitten ihmettelen jos jaksaa rakastua.

Vierailija
14/20 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kysyy, miksi alapeukku? :)

Vierailija
15/20 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssri:t tukahduttaa seksuaalisuuden ja estää orgasmin. Siksi monikaan masentunut ei ihastu. Mutta itse olen ilman lääkitystä nytkin palavasti rakastunut. Suurin iloni.

Eli ei se masennus vaan be ssri-lääkkeet. Tosin moni masentunut ajattelee, ettei ole vastarakkauden arvoinen.

Vierailija
16/20 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:32"]Ssri:t tukahduttaa seksuaalisuuden ja estää orgasmin. Siksi monikaan masentunut ei ihastu. Mutta itse olen ilman lääkitystä nytkin palavasti rakastunut. Suurin iloni.

Eli ei se masennus vaan be ssri-lääkkeet. Tosin moni masentunut ajattelee, ettei ole vastarakkauden arvoinen.
[/quote]

Ei ole totta! Jokaisella lääkkeet reagoi eri tavoin. Mulla ssri:t vuosia eikä kyllä oo näitä ongelmia...

Vierailija
17/20 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis joillekin vakava masennus tarkoittaa sitä että suree kaksi viikkoa kuollutta koiraansa. Lääketieteessä se on  enemmänkin sitä, että makaa kuukausitolkulla lähinnä sängyssä, ei jaksa eikä ole kiinnostunut hygieniasta, ruoasta tai muista ihmisistä. Ainakin mä olen ollut tuommoinen diagnoosilla vakava masennus. Uskoisin että tämä henkilö on siis lievästi/ keskivaikeasti masentunut mutta luulee olevansa vakavasti masentunut.

Vierailija
18/20 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli obsessiivinen rakastuminen nettihenkilöön, jota en ollut tavannut, kun olin pahasti masentunut. Sain henkilön ajattelusta sekä älytöntä mielihyvää että hirveää kärsimystä. Se taisi olla aika psykoottista.

Vierailija
19/20 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:36"]

Minulla oli obsessiivinen rakastuminen nettihenkilöön, jota en ollut tavannut, kun olin pahasti masentunut. Sain henkilön ajattelusta sekä älytöntä mielihyvää että hirveää kärsimystä. Se taisi olla aika psykoottista.

[/quote]

Tätä kesti muuten melkein 10 vuotta, joten ei tarvitse alapeukutella.

Vierailija
20/20 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lisää! Olen itse siis lääkärin diagnoosilla ollut nyt keskivaikean-vaikean masennuksen väliä sahannut yhdeksän vuotta eli tiedän vähän kyllä mistä puhun! Jokainen on kuitenkin yksilö ja käy läpi sairautensa omalla tavallaan.
Vaikeassakin (en käynyt suihkussa, syönyt, en puhunut ihmisille, ymmärrätte varmaan kuvion..) masennuksessa olin järjettömän ihastunut yhteen tyyppiin.
Mulla toisaalta myös muita diagnooseja jotka vaikuttaa tunteiden voimakkuuteen, eli ehkä se oli mahdollista vain näillä "supervoimilla"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän