Kerroin eräälle miehelle että minulla on masennus, hän sanoi
"Eihän noin kaunista naista voi masentaa. Miksi olet surullinen?" ... Mitä mietit tuosta?
Kommentit (19)
Tuon perusteella miehen ÄO on joku 80. Muutenkin huono iskuyritys.
No masennus ja masennus.
Niitä on niin eriasteisia. Joku kutsuu pieniä vastoinkäymisiä ja niiden jälkeistä mielipahaa masennukseksi.
Joku voi olla pitkäänkin alamaissa, siten että tekee kaikki kaikki pakolliset hommat ja hoitaa työn ja perheen, mutta ei jaksa innostua mistään muusta.
Sitten on niitä, jotka ovat todella pahasti masentuneita, etteivät jaksa enää hoitaa palkkatyötään, ei kotiaan eikä itseäänkään. He tarvitsevat todella apua ja hoitoa masennukseen.
Tavallinen terve ihminen ei voi mitenkään ymmärtää näiden eroja. Hän ei ole koskaan itse kokenut masennusta, eikä tavannut eikä nähnyt masennuksesta kärsivää ihmistä.
Hän on vain kuullut, että joku sanoo että kyllä masentaa, vaikka sillä sanojalla on vain tilapäinen, ohimenevä v#tuksen hetki.
Masennus sanaa kun käytetään niin kevyesti, etenkin ne jotka eivät siitä mitään tiedä.
Turha siis moittia tuota miestä josta ap kertoo.
Mistä hän olisi voinut tietää, minkä tasoista masennusta ap tarkoittaa?
Vituttaisi kuulla tuollainen vastaus mieheltä.
Onneksi tuollainen tilanne ei omalla kohdallani pitäisi, koska en ole kaunis nainen.
Masentunut kylläkin ja varmasti vastaisin aika ilkeästi takaisin kelle tahansa asioitani vähättelevälle, niistä tiedottomalle.
Et sanonut eikä vastannut. Miten näitä paskaprovoja tulee nyt ihan liukuhihnalta?
Sitä ei pätkääkään kiinnosta sinun mielentilasi vain päästä haarojesi väliin. Sitä se kertoo.
Uskon tämänkin miesjutun ja mielestäni kaikki miehet on tuhottava. Olenhan av-mamma.
Mä kun kerroin yhdelle miehelle olevani masentunut, niin se kyseenalaisti sen, koska en kuulemma suhtaudu kaikkeen negatiivisesti.
Mä en alkais moisen miehen kanssa millekään. Ei voi tulla toimivaa suhdetta, jos toinen on masentunut ja toisen käsitys koko asiasta on tolla tasolla. Ei tekis hyvää kummallekaan osapuolelle.
Kaikki miehet haluavat iloisen ja onnellisen naisen. Jos on ollut nuoresta asti masentunut, masennus on osa elämää. Olen ottanut tavaksi kertoa aika nopeasti, että minulla on masennussairaus. Hyvä karkoitin.
Minä kerroin saman eräälle naiselle ja hän ei sanonut mitään minulle, mutta oli nauranut selkäni takana että olen jotenkin neitimäinen ja huono mies.
m32
Vierailija kirjoitti:
Mä en alkais moisen miehen kanssa millekään. Ei voi tulla toimivaa suhdetta, jos toinen on masentunut ja toisen käsitys koko asiasta on tolla tasolla. Ei tekis hyvää kummallekaan osapuolelle.
Nuorempana sitä pelkäsi ihastua ja päästää ketään lähelle, koska pelkäsi, että toinen ei kuitenkaan hyväksy sellaisena kuin on. Välillä väsynyt, itkuinen, iloton ja itseensä käpertyvä. Huonoja päiviä tulee. Kaikki eivät tätä hyväksy. Se on sitten heippa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana sitä pelkäsi ihastua ja päästää ketään lähelle, koska pelkäsi, että toinen ei kuitenkaan hyväksy sellaisena kuin on. Välillä väsynyt, itkuinen, iloton ja itseensä käpertyvä. Huonoja päiviä tulee. Kaikki eivät tätä hyväksy. Se on sitten heippa.
Olisi tuntunut tuplahylkäämiseltä, jos toinen olisi näyttänyt vihreää valoa ja sitten huonolla hetkellä hylännyt. Ihan liian raskasta.
Vierailija kirjoitti:
No masennus ja masennus.
Niitä on niin eriasteisia. Joku kutsuu pieniä vastoinkäymisiä ja niiden jälkeistä mielipahaa masennukseksi.
Joku voi olla pitkäänkin alamaissa, siten että tekee kaikki kaikki pakolliset hommat ja hoitaa työn ja perheen, mutta ei jaksa innostua mistään muusta.
Sitten on niitä, jotka ovat todella pahasti masentuneita, etteivät jaksa enää hoitaa palkkatyötään, ei kotiaan eikä itseäänkään. He tarvitsevat todella apua ja hoitoa masennukseen.
Tavallinen terve ihminen ei voi mitenkään ymmärtää näiden eroja. Hän ei ole koskaan itse kokenut masennusta, eikä tavannut eikä nähnyt masennuksesta kärsivää ihmistä.
Hän on vain kuullut, että joku sanoo että kyllä masentaa, vaikka sillä sanojalla on vain tilapäinen, ohimenevä v#tuksen hetki.
Masennus sanaa kun käytetään niin kevyesti, etenkin ne jotka eivät siitä mitään tiedä.
Turha siis moittia tuota miestä josta ap kertoo.
Mistä hän olisi voinut tietää, minkä tasoista masennusta ap tarkoittaa?
Niin, tuo kolmannen kappaleen tilannehan ON masennusta ja noin pitkittyneenä ei varmaan lasketa edes lieväksi vaan vähintään keskivaikeaksi.
Ja jos ei aikuinen ihminen nykyaikana ymmärrä mitä masennus, niin ei minua ainakaan kiinnosta niin typerän ihmisen seura.
Vierailija kirjoitti:
En kirjoittanut tätä mutta en ymmärrä miksi tätä on alapeukutettu. Olen ihan samaa mieltä. Ei kuulosta ihmiseltä jolla olisi kykyä tai halua ymmärtää ja tukea masentunutta.
Miesten mielestä kauniit naiset ei voi olla masentuneita. Miten vois olla, koska ne voi millon vaan halutessaan saada jonkun ruman r*nkkarin laukeemaan sisäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kerroin saman eräälle naiselle ja hän ei sanonut mitään minulle, mutta oli nauranut selkäni takana että olen jotenkin neitimäinen ja huono mies.
m32
Niin se on sitä feminiinistä ja maskuliinista toksisuutta mistä suurin osa ihmiskunnasta kärsii, joka sanoo, ettei mies saa olla masentunut, koska muuten on heikko. Welcome to planet Satan, enjoy you stay!
Eräsmies taas hoodeilla.