Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiotko matkustella eläkkeellä?

Vierailija
23.06.2021 |

Ei kuule kannata, aivan liian myöhäistä. Itsellä 30 ulkomaanmatkaa eksoottisiin matkakohteisiin ja jotenkin säälittää kaverit jotka odottaa eläkeikää. Voin vaan kuvitella, kun rollaattorilla painetaan ibizilla menemään ja seurataan vierestä, kun nuoret pitää hauskaa. Ei todellakaan näin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion muuttaa pois suomesta heti kun tk-eläke napsahtaa.

Vierailija
2/13 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiomme muuttaa talviajaksi pois Suomesta jos olemme terveitä ja elossa.  Eläkkeelle aiomme jo etuajassa :)

Matkustaa olemme jo ehtineet paljonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen matkailisi, kun matkailen nytkin. Onneton keulimisesi lässähti tässä kohtaa.

Vierailija
4/13 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikäisenä vai eläkemasseilla?

Vierailija
5/13 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, talveksi lämpimään ja ehkä kokonaan muutto etelään.Pari vuotta vielä eläkkeelle.

Vierailija
6/13 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen takuueläkkeellä, joten en pääse edes junalla lähikaupunkiin. Mutta en ole koskaan matkailuun tottutunutkaan, joten ihan sama. Toki lapšia tavatakseni pitäisi vähän pystyä matkailemaan, mutta näillä mennään.

Vierailija
7/13 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jään eläkkeelle vuoden kuluttua. Aion matkustaa jos pandemiatilanne ja rahavarat sallii.

Olen matkustanut tätkin ennen. Mutta oikeastaan into läheteä minnekään on laskenur.

Matkustuskunnossa olen kyllä. Mikä lielikuva sinulla on eläkkeelle jäävistä 64-70 vuotiaista? Minun ympäriltä kyllä jää hyväkuntoisia ja aina vaan kuoremman oloisia ihmisiä eläkkeelle.

Vierailija
8/13 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ole reilu 68v enää edes hengissä, joten ei, en aio matkustella eläkkeellä.

Vierailija
9/13 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olemme määritelleet, että omistusasuntomme on riittävä perintö lapsille. Kaiken muun laitamme sileäksi ja tämän olemme aloittaneet jo ennen eläkeikää. Matkustelua paljon, halvoissa maissa rahoilleen saa enemmän vastinetta. Lapsia tuetaan verottajan sallimin keinoin. Ne ovat lähes rajattomat, kannattaa tutustua.

Meistäkin on mukavampi reissata iässä, jossa ei vielä  tarvitse tuntea oloaan vaivaantuneeksi yökerhoissa ja baareissa. Välillä pientä tuhmailuakin. Ei ehkä enää sitten niin luontevaa 65+, tai mistäs sen tietää.

Yli 50+ ei kannata tehdä kuin enintään 5-vuotissuunnitelmia, vaikka olisi miten terve.

Ihmetellen katselen niitä jotka liki 60-kymppisinä jo osin raihnaina alkavat mökkejä pykäämään yms.

Vierailija
10/13 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 matkaa takana ja nyt eläkkeellä vauhti vaan kiihtyy kunhan rajat aukeaa.

Katsellaan kakkoskotia Italiasta mutta sen lisäksi reissataan muuallakin tietty. Tulemme asumaan osan vuotta ulkomailla, mies twkee etätöitä

Vierailija
11/13 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiomme muuttaa talviajaksi pois Suomesta jos olemme terveitä ja elossa.  Eläkkeelle aiomme jo etuajassa :)

Matkustaa olemme jo ehtineet paljonkin.

Sama suunnitelma minulla. Talvella pari kuukautta lämmösssä. Joulu Suomessa. Kevättalvi Lapissa. Ja kesä mökillä.

Mies tietysti mukaan, mahdollisesti myös ystävät, lapset, lapsenlapset ainakin vierailuille.

Vierailija
12/13 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jos sinne saakka selviää hengissä, mutta koska mitään takeita ei ole ja elämä on tässä ja nyt, niin kannattaa matkustaa aikaisemminkin. Itse lennän hyvällä omallatunnolla niin paljon kuin huvittaa.

Vierailija
13/13 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan matkustettu paljon koko ikämme ja nyt eläkkeellä matkat pidentyneet ja hotellien taso noussut. Kunhan tämä korona ja rajoitukset hellittäisivät, heti ollaan valmiina. Nyt ei vielä mitään järkeä lähteä kohteeseen, jossa pitää maski päällä kulkea. Odotellaan vielä, nyt mökkeillään Suomessa, kunnes päästään reissuun taas. Haaveissa useampi kohde, jossa voisi viettää 1- 3 kk kerrallaan. Matkustaminen on meille elämän eliksiiriä.