Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää leikata koiran kynnet, koska kuulostaa kuin sikaa tapettaisi

Vierailija
23.06.2021 |

Milloinhan joku naapuri tekee elsun? Itse leikkaus tapahtuu nopeasti, kun otan koirasta napakan otteen ja saan koiran pysyy aloillaan. Joskus pääsee näykkäsee, kun en tarpeeksi nopeasti laita "kynsienleikkuuasentoon". Ääntelee kuin hengen hädässä. Sakset on uudet millersit. Muita samassa tilanteessa? Koira on 18kk.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset opeta sitä leikkaamiseen, käy niin sääliksi koiraasi. Mun koirat tulee innoissaan jonottamaan toimenpiteeseen.

Vierailija
2/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset opeta sitä leikkaamiseen, käy niin sääliksi koiraasi. Mun koirat tulee innoissaan jonottamaan toimenpiteeseen.

No kerropas miten tämä tapahtuu, kun edes kinkku tai jauheliha ei kelpaa saksien ollessa lähellä? Johan tässä on monta kuukautta harjoiteltu. Välillä ne kynnet on vaan PAKKO leikata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropas miten tämä tapahtuu, kun edes kinkku tai jauheliha ei kelpaa saksien ollessa lähellä? Johan tässä on monta kuukautta harjoiteltu. Välillä ne kynnet on vaan PAKKO leikata.

Pala kerrallaan se tehdään... tietysti helpointa olisi ollut tehdä alusta pitäen oikein. Suosittelen kysymään kouluttajalta apua, koirasi on vielä nuori ja elämänlaatunne paranee huomattavasti kun leikkaamisesta tulee mukavaa.

Vierailija
4/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muu auta, eläinlääkäriin. Rauhoittava ja kynsien leikkuu. Olet vastuussa koirasi hoidosta.

Vierailija
5/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pala kerrallaan se tehdään... tietysti helpointa olisi ollut tehdä alusta pitäen oikein. Suosittelen kysymään kouluttajalta apua, koirasi on vielä nuori ja elämänlaatunne paranee huomattavasti kun leikkaamisesta tulee mukavaa.

Siinähän vääristyy koiralla tassujen asento, kun on yhdestä tassusta leikattu kolme kynttä ja toisesta ei yhtään. Äkkiä liian pitkäksi pääsee ja sitten helposti leikkaa verille.

Vierailija
6/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei muu auta, eläinlääkäriin. Rauhoittava ja kynsien leikkuu. Olet vastuussa koirasi hoidosta.

Siis kyllähän minä saan koiralta kynnet leikattua, koira vaan huutaa operaation ajan.

Vierailija
7/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusiko jo pikku pentuna?

Vierailija
8/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän vääristyy koiralla tassujen asento, kun on yhdestä tassusta leikattu kolme kynttä ja toisesta ei yhtään. Äkkiä liian pitkäksi pääsee ja sitten helposti leikkaa verille.

En ymmärrä mitä tarkoitat.

Ei tassujen asento mihinkään vääristy vaikka osa kynsistä kasvaisikin, mutta miksi leikkaisi vain osan kynsistä? On paljon vaihtoehtoja saada homma toimimaan. Kysy ihan oikeasti sitä kouluttajaa.

Vierailija
9/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huusiko jo pikku pentuna?

Huusi. Pentuna pidin sylissä leikatessa, nyt koira on lattialla kyljellään leikkauksen ajan. Jos istuttaa ja käskee antaa tassua niin näykkii saksia ja käsiä siten, että leikkaus on mahdotonta. Herkkuja tarjotessa kääntää pään pois. On koputeltu saksilla kynsiä leikkaamatta, sakset on kokoajan esillä.

Vierailija
11/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://elainkoulutus.fi/kun-koira-ei-anna-leikata-kynsia-helpot-vinkit/

Olipa tyhjänpäiväinen. Kaikkea on tehty, mitä artikkelissa mainittiin.

Vierailija
12/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rotu tai rotuja koirassa on? Silläkin voi olla merkitystä.

Onko koiralla taipumusta pomotteluun? Onko häntä koipien välissä? Katsooko silmiin vai välttää katsekontaktia?

Vierailija
13/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllähän minä saan koiralta kynnet leikattua, koira vaan huutaa operaation ajan.

Ootko varma ettet leikkaa koirasi kynsiä hermojuuriin asti?

Vierailija
14/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, joka linkkasi videon, mutta olette siis kokeilleet välineen vaihtoa ja omaehtoisuutta välineen suhteen? Miten koira on näissä tilanteissa käyttäytynyt? Jotain on täytynyt mennä pahasti pieleen.

Vierailija
15/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 11-vuotias terrieri, jonka kanssa kynsien leikkaaminen on yhtä taistelua. On kokeiltu kaikkia neuvoja. Muutaman vuoden olen ostanut palvelun. Näin menee kynsien leikkaaminen vähemmällä tuskalla. On kuulemma tavallista tällä rodulla.

Vierailija
16/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehhehehe. Käytä googlea

https://www.vauva.fi/keskustelu/1107283/ketju/koiran_kynsien_leikkaus_n…

Vierailija
17/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsien leikkuusta täytyy tehdä pakottamisen sijasta palkitsevaa.

Opetin aran, käsittelyyn tottumattoman rescue-koiran näin:

1. Ensin koira totutetaan siihen, että ihminen pitää sen tassusta kiinni. Otin koiran tassun käteen ja syötin sille koko ajan herkkuja. Koira sai ottaa tassun pois kädestäni aina halutessaan, mutta samalla loppuivat myös herkut.

2. Seuraavaksi totutin edellä mainitulla tavalla koiran siihen, että minulla on ote sekä tassuista, että kynsisaksista edellä mainitulla logiikalla.

3. Seuraava askel oli kynsien koskeminen saksilla

4. Pieni leikkaus yhden kynnen kärjestä jne.

Ideana oli koko ajan, että koiraa ei pakotettu tai pidetty väkisin otteessa. Koira sai perääntyä aina halutessaan, mutta samalla loppui palkkaaminen. Hiljaa hyvä tuli ja parissa kuukaudessa minulla oli koira joka antoi leikata kynnet kiltisti. Toki harjoiteltiin tuo kaksi kuukautta viikoittain tätä.

Vierailija
18/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma ettet leikkaa koirasi kynsiä hermojuuriin asti?

Siitähän tulee verta.. tuskin kukaan on niin tyhmä että luulee leikkaavansa oikein kun lattia tulvii verestä.

Vierailija
19/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä rotu tai rotuja koirassa on? Silläkin voi olla merkitystä.

Onko koiralla taipumusta pomotteluun? Onko häntä koipien välissä? Katsooko silmiin vai välttää katsekontaktia?

Ainakin springerspanielia ja snautseria on koirassa. Koiran kanssa on tehty siten, että minä menen aina ensin ovesta ulos, syön itse ensin ennenkuin koira saa ruuan ja päätän, milloin tulee sohvalle viereeni ja päätän millon leikitään. Välillä rapsuteltaessa yrittää ohjata tassulla kättäni parempaan kohtaan, muuten en ole huomannut pomottamista. Häntä ei ole koipien välissä mahan alla, mutta roikkuu. Herkkuja tarjotessa kääntää päänsä. Kynsiä leikatessa olemme sellaisessa asennossa, että en näe koiran päätä.

Vierailija
20/49 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten olisin voinut tämän tietää? En asu kanssasi tietääkseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi