Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten huomauttaa kaverille nätisti, että hänen tauoton tekstailu on epäkohteliasta?

Vierailija
18.06.2014 |

Minulla on ystävä, jota näen kerran pari kuussa. Yleensä käydään ulkona syömässä tmv. Valehtelematta 90 % ajasta kaverini tekstailee, selaa facea ja käy läpi sähköposteja. Siis mitä kaikkea nyt perus iPhone riippuvainen nyt tekee. Miten huomauttaa tai sanoa nätisti, että kerran kun nähdään, niin ois kiva että oisit läsnä..?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstaa sille pöydän toiselta puolelta

Vierailija
2/9 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs toinen on epäkohtelias, suorastaan törkeä, miksi sinun pitäisi huomauttaa kohteliaasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:51"]Tekstaa sille pöydän toiselta puolelta

[/quote]

Hyvä idea :D mutta mitä?

Ap

Vierailija
4/9 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:52"]JOs toinen on epäkohtelias, suorastaan törkeä, miksi sinun pitäisi huomauttaa kohteliaasti?

[/quote]

Olen ilmeisesti niin nössö ja arvostan itse kauniita käytöstapoja, etten osaa töksäyttää. Voisitteko antaa konkreettisen lainin, jonka heitän?

Vierailija
5/9 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstaa sille "ehditkö jutteleen vai perutaanko tapaaminen?".

Vierailija
6/9 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanominen ei ole töksäyttämistä.

Perusjuttuja on minä-viestintä: sanot miltä sinusta tuntuu kun kaverisi ei ole paikalla kanssasi, vaikka samassa pöydässä istuisikin.

Hyvä johdatus syvempään keskusteluun aiheesta voi olla esimerkiksi se että ihminen on ruumiillinen olento jonka aivoissa synapsit räiskyvät kasvokkaisessa keskustelussa toisen ihmisen kanssa. Tätä jos ei ole saatavilla, voi tekstailla tms, mutta melkoisen töllöntyön tekee omalle hyvinvoinnilleen jos keskittyy puhelimeensa mieluummin kuin oikeasti läsnäolevaan ihmiseen.

Vierailija
7/9 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sovitte tapaamista sano ihan suoraan että se puhelimen räplääminen häiritsee. Jos hän siitä vetää herneen nenään, niin on varmaan ihan selvä asia että "ystävän" menetys ei ole iso asia?

Vierailija
8/9 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut hyviä tuloksia kun olen hankalammissa tilanteissa hoitanut asioita avointen kysymysten kautta. Siis sellaisia kyssäreitä, joihin ei voi vastata vain kyllä tai ei - alkavat sanoilla kuten miksi, miten, miltä, kuinka kauan jne.

Tässä tilanteessa kysäisisin esim.

Miltä sinusta tuntuisi, jos kaveri tulisi sinua tapaamaan ja surffailisin koko treffien ajan kännykällä?

Miksi se kännykkä on kiinnostavampi kuin minun seurani, kun räpläät sitä koko ajan?

jne

Vierailija
9/9 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen naapuri ja käytiin yhdessä ostoksilla. Lopetin kaiki nuo yhteiskäymiset koska puhui puhelimessa jatkuvasti.