Kanga vai Mim Sarong?
Olen siis ajatellut hankkia rengasliinan meille kantamisen tueksi, mutten tiedä kumman näistä valitsen? Liinoja on muutenkin niin hirveästi tarjolla, että aloittelijana minun on ainakin vaikea valita.. Jos joku osaisi valaista, että mitä eroa liinoissa on ja kumpi on mielestänne parempi (mikäli kokemusta molemmista löytyy).. Otan myös vastaan ehdotuksia jostain vielä paremmasta..?! Pojat ovat siis 5kk (9kg) / 2v (12kg) ja tarkoitus olisi kantaa molempia, vuorotellen tietenkin ja lähinnä kotona.. :) kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa tähän vastata!
Kommentit (4)
hei
minä olen käyttänyt Kangaa tosi paljon, mulla on koko S eli tavallista pienempi. Oma vaatekokoni on kyllä 40, eli hyvin riittää.
Aloitin kantamaan molempia lapsia lonkalla n. puolivuotiaana. Silloin ylimääräisen kankaan saa näppär' sti " pois tieltä" tavallisella froteisella hiuslenkillä.
kangan voi huoletta mytätä laukkuun ja ottaa käyttöön tarvittaessa.
kannoin esikkoa parivuotiaaksi paljon, ja juuri pari viikkoa sitten
vitsinä kannoin häntä, nyt 4-vuotias, 105 cm, 16 kg, ilman ongelmia vartin. hyvin on muovirengas kestänyt.
MimSarongia olen kokeillut. Nättihän se on, mutta musta kangas rypistyy tosi helposti.
Minä en kyllä meidän MiMissä huomannut mitään häiritsevää rypistymistä.
Ystävälläni oli kyllä ongelmia liian pienen Kangan kanssa (vaikka ystäväni on itsekin pieni kooltaan). MiMiä käyttäneenä yritin hänelle Kangaa säätää, mutta emme millään saaneet säätöjä hyviksi. Ehkä sitten vain harjoituksen puutetta, en tiedä.
Kummatkin ovat periaatteessa hyviä liinoja, tämä on varmaan lähinnä makuasia :-)
Ja mimmi jäi taloon :O) Kangassa en tykännyt tosta kiinni ommellusta päästä mikä vaikeutti juuri noiden reunojen kiristämistä. Minusta hiurenksulla kiristäminen oli todella turhauttavaa hommaa. Mimmin avonaisella päällä reunojen kiristäminen on todella helppoa ja näin ollen lapsen saa oikein tukevasti kyytiin. Vetoketjutasku on todellakin iso plussa mimmissä! Sinna saa avaimet tai vaikka rahaa mukaan. Minusta mimmi ei mitenkään ihmeellisesti rypisty ja eihän sen liinan ryppyisyydellä ole väliä kun se kiristetään lapsen ja itsensä ympärille tiukasti.
Meillä on tosin ollut vain MiM, mutta olen kokeillut Kangaakin. MiMissa plussaa on se, että sama liina käy erikokoisille kantajille ja lapsille (kangasta on reilusti, mikä ei haittaa koska se on ohuehkoa/pehmeää). Kangassa täytyy valita tarkkaan oikea koko kantajan ja lapsen mukaan.
Meillä MiMissä kannettiin sekä vauvaa että satunnaisesti myös tuolloin alle 2-v. esikoista.
MiMissä hyvä juttu on myös helman taskut (vetketjutasku), joihin saa näppärästi vaikka kotiavaimet, nenäliinan tai vaihtovaipan. Meidän MiM on kyllä nyt jo löytänyt uuden omistajan :-)