Karvat katoaa
Löytyykös täältä asiantuntijaa vastaamaan siihen, miksi ihokarvat katoaa hiljalleen ihan itsekseen? Kyse on siis säärikarvoista, käsivarsien karvoista, kainalokarvoista ja onpa tuonne alakerran puskaankin ilmestynyt kumma, hiljalleen laajeneva laikku. Hiukset ovat pysyneet kuitenkin ihan normipaksuina, samoin kulmakarvat ja silmäripset. Kuuluuko ikääntymiseen (53 v)?
Kommentit (8)
Liittynee hormonitasoihin. Mulla ainakin huomasi eron jopa kun oli teini-ikäinen vs parikymppinen. Ja nyt lasten syntymien jälkeen reilu kolmekymppisenä. Eli mulla on sama homma. Kehon karvoitus vähenee. Ikävä kyllä myös hiusten paksuus ja pituuskasvu on myös heikentynyt jonkin verran, vaikka mistään varsinaisesta kaljuuntumisesta kuitenkaan ei ole kyse.
Käsikarvat kadonneet, hiukset edelleen paksut.
Nainen 50+
Verenkierto heikkenee, esim jaloissa voi viitata myös sydämen vajaatoimintaan
Raajojen karvat hyppäävät naamaan viimeistään noilla vuosikymmenillä, kokemusta on:)
T N60+
Meikän toiselta vaarilta lähti ainakin käsi- ja jalkakarvat iän myötä. Toinen vain muuttui karvaisemmaksi ja oli lopulta turkin peittämä kuin gorilla.
Kuuluu ikääntymiseen, naisillakin, miesten hiustenlähtö eri kun naisilla, onneksi . N65v
Mulla on ikää 60 vuotta ja alapää on muuttunut itsestään posliiniksi. Säärikarvoja ei muutenkaan ikinä ole paljoa ollut, nyt niitä ei ole ollenkaan.
Olen koko ajan ajatellut sen johtuvan hormoneista. Vaihdevuodet ovat nimittäin olleet ja menneet
Minulla samaa
Nainen 26