Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mehevä makaronilaatikko

Vierailija
17.06.2014 |

Eli, olen makaronipussin ohjeen mukaan tehnyt laatikkoa (joka lapsille maistuu kyllä sekin mainiosti), MUTTA miten ihmeessä saisin laatikosta kosteaa, mehevää, maukasta, jollaista olen joskus kodin ulkopuolella syönyt. Vinkkejä, pliis.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa millä ohjeella teet? Siis aineet ja mitat,ei nyt satu olemaan makaronipussia josta katsoa miten teet.

Vierailija
2/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät väh'än vähemmän aikaa uunissa, niin ei kuivu?

Mulla on aina mukana myös porkkanaa. Aina en tee munamaidolla, joskus lihaliemellä. Mutta siis aina on toiminut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tällä ohjeella tehnyt: 5 dl makaronia, 300-400 g jauhelihaa,sipulia,suolaa,currya,parikajauhetta, 7 dl maitoa,3 munaa. Palstan 175 asteessa n. 1.5 tuntia ja mielestäni mehukasta tulllut :D

Vierailija
4/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ hui, 1.5 tuntia? itse paistan tyyliin 30-45 min. 200 asteessa, sillai että se päällä oleva juusto vähän ruskistuu.

Vierailija
5/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussi makaronia, 400g jauhelihaa+mausteet (jokainen maustaa niinkuin haluaa). Keitän makaronin, paistan jauhelihan, laitan jauhelihan makaronin sekaan, lisään 1-2 kananmunaa, sekoitan, kaadan vuokaan ja lopuksi joko kevytmaitoa tai täysmaitoa niin paljon, että sekoitus melkein kokonaan peittyy. Paistan 200 asteessa noin 45-60 min. On aina onnistunut ja ei ole kittiä eikä löllöä.

Vierailija
6/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita juustoa päälle,miksi? Joskus porkkanaa,siksi juuri matala lämpötila että saa muhia rauhassa,eräältä kokilta saatu ohje :D

Vierailija
7/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, luin että menevä makaronilaatikko! Selvästi aika mennä nukkumaan..

Vierailija
8/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:27"]

En laita juustoa päälle,miksi? Joskus porkkanaa,siksi juuri matala lämpötila että saa muhia rauhassa,eräältä kokilta saatu ohje :D

[/quote]

Mie laitan juustoraastetta päälle koska mua tökkii ne useasti kivikovaksi paistuvat päällimmäiset makaronit :D Mut juuston kanssa niin ei käy.

Vierailija
9/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:27"]

[/quote]

Mie laitan juustoraastetta päälle koska mua tökkii ne useasti kivikovaksi paistuvat päällimmäiset makaronit :D Mut juuston kanssa niin ei käy.

[/quote]

Voithan sä laittaa kannen/folion päälle niin ei paistu

Vierailija
10/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen munamaidon tuon n. 7dl maitoon, vielä vähän kermaa joukkoon. Joskus juustoraastetta päälle. Annan olla uunissa  vähän aikaa, että saa väriä ja sitten laitan folion päälle loppuajaksi. Tunnin verran pidän uunissa. Makoisaa ja mehevää.

Vierailija
11/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelosen ohjeella pitkälti, mutta paistoaika 45 min. En käytä juustoa, koska perheemme suurin maksronilaatikkoaddikti ei pidä juustosta. Joskus olen peittänyt loppuvaiheissa foliolla, vaikka lapset tykkäävät kovista päällyksistä. Jotenkin olen jäänyt kaipaamaan enemmän rasvaisuuden kaltaista möyhevyyttä ja olen miettinyt, onko maistamissani laatikoissa käytetty paljon voita, kermaa tms.

Heti valmistumisen jälkeen laatikko on suht ok, mutta yleisön pyynnöstä teen ison satsin, ja jo seuraavana päivänä ruoka on aika kuivakkaa.

-ap

Vierailija
12/19 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 23:38"]

Keitän makaronin, paistan jauhelihan. Jauhelihan sekaan lisään paistotilanteessa kasvisliemikuution. Sekoitan 4dl maitoa ja 2 kananmunaa. Tärkeää sekoittaa munien rakenne rikki ja maito ja munat tasaisesti.

Jauheliha ja makaronit sekaisin paistovuoassa. Puolet juustoraasteesta sekoitetaan joukkoon. Munamaito kaadetaan päälle ja pinnalle ripotellaan juustoraaste. Uuniin 200 astetta n 45min ja lopuksi uunista lämmöt pois ja annetaan olla vielä vartti.

[/quote]

Tässä ohjeessa olisi kiva tietää paljonko makaronia ja jauhelihaa on käytetty? Koska tuo 4 dl maitoa on armottoman vähän, ellei kyseessä ole joku minivuoka. Mulla menee melkein litra maitoa (1-2 kananmunaa) vuokaan joka on halkaisijaltaan 24 cm, korkeus 6 cm ja käytän pussillisen makaronia ja 400-500 g jauhelihaa (laitan 2 lihaliemikuutiota, paprikajauhetta, mustapippuria, valkopippuria paistaessa).

Vierailija
13/19 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskenlaskijalle ääni myös täältä! Koko paketti on ehkä vähän liikaa (itsellä käytössä noin litran uunivuoka), ehkä 1/2-3/4 on sopiva määrä.

Vierailija
14/19 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronit voi keittää lihaliemikuution kera, jolloin niihinkin tulee enemmän makua

Vierailija
15/19 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussi makaroneja, 400g jauhelihaa, juustoraastetta, sulatejuustoa, lihaliemikuutioita, mausteita.

Ruskista jauheliha, mausta kuten haluat, voitele vuoka. Heitä raa'at makaronit ja jauheliha vuokaan. Keitä lihalientä, sulata sulatejuusto liemeen ja kaada makaroni-jauhelihahössötyksen päälle niin että just ja just peittyy, kannattaa vähän kauhalla nostella pohjasta, että liemi levittyy tasasesti joka puolelle. Juustoraaste lopuksi vielä päälle ja uuniin 175 astetta ja n. 45 min- tunit, kunnes ruoka on hyytynyt tai silleen.

Vierailija
16/19 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskenlaskijalle täältäkin ääni. Nykyään laitan aina sitä lihaliemen joukkoon. En tee koskaan munamaitoon.

Vierailija
17/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mun tuttu laittoi paketillisen koskenlaskija-sulatejuustoa makaronilaatikon sekaan. Hyvää oli, njams!!! ;-)

Vierailija
18/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 23:33"]Yksi mun tuttu laittoi paketillisen koskenlaskija-sulatejuustoa makaronilaatikon sekaan. Hyvää oli, njams!!! ;-)

[/quote]

tätä mäkin tulin ehdottamaan. ihan älyttömän hyvää! äitini aina siivutti sitä sinne väliin ja nyt jatkan itse perinnettä :)

Vierailija
19/19 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän makaronin, paistan jauhelihan. Jauhelihan sekaan lisään paistotilanteessa kasvisliemikuution. Sekoitan 4dl maitoa ja 2 kananmunaa. Tärkeää sekoittaa munien rakenne rikki ja maito ja munat tasaisesti.

Jauheliha ja makaronit sekaisin paistovuoassa. Puolet juustoraasteesta sekoitetaan joukkoon. Munamaito kaadetaan päälle ja pinnalle ripotellaan juustoraaste. Uuniin 200 astetta n 45min ja lopuksi uunista lämmöt pois ja annetaan olla vielä vartti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan