Vatsan kiristysleikkaus
Vatsanahkani on aivan kirjava ja hellä raskausarvista. Takana kaksi raskautta. Toinen lapseni oli todella isokokoinen ja minä silloin tosi hoikka 170/57, joten vatsanahkani ei kestänyt rasitusta vaan repesi täysin. Vatsalihasten erkauma tuli myös, mutta sen olen saanut treenillä paremmaksi. Vatsanahkani ei ihmeemmin roiku, on vaan ruttuinen ja napa on vähän piilossa. Olisikohan mitään mahdollisuutta päästä julkiselle puolelle korjauttamaan vatsan? Olen hoikka 170/62.
Kommentit (20)
Julkiselle pääsee jos on muutakin kuin kosmeettinen haitta. Esim arvet tulehtuvat tms
Ainakin vatsalihasten erkaumaa hoidetaan, samalla se ihokin fiksataan . Pelkään kosmeettiseen leikkaukseen (ihon kiristys) ei julkiselle pääse, ellei roikkuva iho ole terveys- tai hygieniariski.
Jos on erkauma niin on mahkut päästä. Muuten ei.
En usko että yhden sentin roikko hautuu jos noudattaa ihan normaalia hygieniaa.
Mulla sama juttu. Oon loppukesästä menossa äitiysfyssarille. Haluan kuulla onko erkauma todettavissa. Tiedän että minulla se on mutta se on toinen juttu tunnustaako julkinen että sitä on.
Siksi menen yksityiselle nyt aluksi.
Yksityinen puoli tekee lähetteitä julkiselle.
Tuo kirjavuus häviää ajan kanssa ja noin pieni roikkuminen ei vielä ole syy leikkaukseen. Yllättävän paljon näkee noita ruttuisia vatsoja etenkin hoikilla naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Siitä leikkauksesta jää iso arpi?
Se ei varmaan siinä kohtaa haittaa?
Enpä usko. En laskisi sen varaan, mutta ainahan voit itse mennä leikkaukseen yksityiselle. Miehesi maksaa varmasti leikkauksen mielellään.
Kuinka pitkä sairis erkauman leikkauksesta tulee? Tai muita kieltoja? Minulla on sellainen ihan kunnon tapaus, mutta en haluaisi olla sairiksella, koska olen yrittäjä. Mielummin elän sen kanssa, onhan se ollut jo reipas 10 vuotta.
Leikkaus 6000-10000 ja sairausloma palkattomana n. 6 vkoa. Eli kallis Leikkaus on.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä sairis erkauman leikkauksesta tulee? Tai muita kieltoja? Minulla on sellainen ihan kunnon tapaus, mutta en haluaisi olla sairiksella, koska olen yrittäjä. Mielummin elän sen kanssa, onhan se ollut jo reipas 10 vuotta.
Kyllä siitä toista kuukautta tulee. Etkä välttämättä silloinkaan ole kunnossa.
Toiset palautuu nopeampaa ja toisilla kestää pitempään. Vähintään 6 viikkoa kuitenkin.on nostokielto.
Miksi se erkauma korjataan? Entäs jos tulee vielä raskaaksi, erkaneeko uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se erkauma korjataan? Entäs jos tulee vielä raskaaksi, erkaneeko uudelleen?
Ehkäisy.
Kuinka kumppanit ovat suhtautuu löystyneeseen vatsaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee raskaaksi uudelleen? Ei helv.. en lähde edes neuvomaan sinua tässä. Keskity lapseesi ja unohda se maha.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kumppanit ovat suhtautuu löystyneeseen vatsaan?
Ai on eronnutkin, se ei ole mahan syy.
Minulla on erkauma, joka tuli ensimmäistä odottaessa ja parani vain kahta seuraavaa isohkoa lasta odottaessa. Nuorin lapsi on nyt 15 vuotias ja tuossahan tuo vatsa on, roikkuu ja on kuin vanhan paljon laihtuneen mummon vatsa. Mieheni mielestä se on yhtä minua kuin kaikki muutkin ja kertaakaan hän ei ole sanonut asiasta sanaakaan mitään pahaa. Hän on nähnyt vatsani piukkanakin.
Vatsa ei oikeastaan paljoa häiritse. En minä sitä näyttele kenellekään, mutta en paljoa peittelekään.
Vai että oikein 1cm roikkuu. Aika kummallista, että muka tuollainen pieni roikkuminen muka aiheuttaa hautumista. Ihan perushygienia pitäisi riittää.
Työkaveri laihtui laihdutusleikkauksen jälkeen 70kg. Oli vähän toista luokkaa vatsanahkan roikkuminen ja leikkaus oikeasti tarpeellinen.
Lähinnä huvittaa kun joku kitisee 1cm:n nahkan roikkumisen takia.
Vatsanahka roikkuu noin 1 cm verran ja näin helteellä sitä pitää hoitaa ettei tulehdu. Ap