Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
1321/1462 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomolla oli tapana viikonlopun lähestyessä  udella  olenko tavattavissa jos hänellä tulisi tarvetta soitella töhin,niin ja tietysti päivystää ilman korvauksia.No eräänkerran kun näin tapahtui vastasin että menensukuloimaan viikonloppuna,johon hän vastasi että lopeta tuollaiset sukulaissuhteet.Asiassa ei olisi niikään ollut mitää,  mutta kun seurasin vierssä olleen virkamiesliiton luottomiestä hän häipui hiljaa paikalta .sanomatta sanaakaan.Että sellaisia luottomiehiä kin on

Vierailija
1322/1462 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tekisin töitä. On mennyt jo villiksi. Kyllä kapitalismiin kuuluu elää toisten rahoilla niinkuin kunnon omistaja konsanaan.

Määrittelit kylläkin sosialismin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1462 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpuhelinta, pitää käyttää omaa jossa prepaid-liittymä. Kun kieltäydyin, oma puhelin liitettiin silti firman whatsup-rinkiin. Siellä ne viestit on hamaan tappiin, myös luottamuksellisia tietoja. En uskalla kieltäytyä vaikka on vastoin lakia, ammattina toimistotyö

Vierailija
1324/1462 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelökioskin myyjänä kun kysyin missä voi käydä WC työvuoronaikana, niin työnantaja kysyi että

jos ei voi odottaa taukoja niin hänen mielestään vaipat ovat oiva ratkaisu.

Vierailija
1325/1462 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa ennen 6kk koeajan päättymistä esimieheni kertoi nolona, ettei työsopimustani jatketa. Olin kuulemma tehnyt työni kaikin puolin kiitettävästi, mutta päätös oli tehty "toisaalla" ja hän ei sitä allekirjoita. Olin hyvin hämmentynyt, koska olin saanut siihen mennessä vain hyvää palautetta työssä suoriutumisestani. Kun yritin kysyä mitkä ovat syyt, ei hän voinut kertoa... Kävin henkilöstöpäällikön luona keskustelemassa asiasta, mutta hänkään ei voinut kertoa syytä. Hän kuitenkin kysyi, voisinko jäädä koeajan loppuun saakka perehdyttämään seuraajaani. Silloin hämmennyin vielä enemmän. Jos työnantaja katsoo koeajalla, että henkilö ei ole työhön sopiva, miten hän olisi sopiva perehdyttämään uutta henkilöä työhön. Tuon pyynnön kuultuani otin yhteyttä liittoon. Liitossa hämmästeltiin pyyntöä yhtälailla. Lakimies ohjeisti, että jos suostuisin moiseen härskiin pyyntöön, työvoimatoimisto voisi katsoa minun tehneen erillisen sopimuksen työnantajan kanssa ja uhkana olisi karenssi! Kun kerroin tästä henkilöstöpäällikölle hän nolona kakisteli, että tuo käytäntö on kyllä ihan tyypillinen kyseisessä firmassa. Aivan törkeää valehtelua ja aliarviointia! Kyseessä on vielä pienellä paikkakunnalla toimiva kansainvälinen suuryritys. Lähtöni jälkeen kuulin, että tilalleni oli tullut toiselta osastolta henkilö, jonka määräaikaisuus kysellä osastolla oli päättynyt. Hänellä oli kuulemma suhteita ylempään johtoon. Henkilö ei tosin kauaa kyseisessä firmassa sitten jatkanut.

Vierailija
1326/1462 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo käski siirtyä tiloihin joissa en huonon sisäilman vuoksi voi työskennellä.

Tätähän on vaikea todistaa kun diagnoosia sisäilmaoireisille ei ole olemassa ja näköjään aiemmat päivystyskäynnit ja sairaslomat eivät riitä.

Lisäksi sinne siirtyminen oli epäolennaista työn teon kannalta.

Onneksi sain töitä muualta. Tuolla oli palkkauskin pielessä ja työaikaa huononnettiin.

Vierailija
1327/1462 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1328/1462 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn tekoa ehdotti.

Työ... tuttu sana.

Kerran Kuopijon torilla polliisi kysy:

Mittees työ siinä seesoskeletta?

Vierailija
1329/1462 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020- luvulla sama meininki kuin 1980-luvulla. Muovikonetta ei sammuteta taukojen ajaksi vaan syödään työajalla. Kappaleet eivät saa tauon aikana tippua hihnalta lattialle ja jos näin käy saat  asentajien,-tuotanto-ja henkilöstöpäälliköltä HUUDOT! Ruokapaikka ruiskuvaluosastolla lasinen kaappi jotta yksi toimihenkilö näkee ruokailijat kertoen toimitusjohtajalle taukojen pituuksista. Itse voivat olla ruokaTUNNEILLA koska lounassetelit. Siellä muovitehtaalla firman perustajien pojat pääosassa kun nimityksiä jaetaan vaikka ei osaamista eikä pätevyyttä. Tj vaihtui 4 kertaa kymmenessä vuodessa koska vastustivat perustajaa mutta nykyinen enemmän kuin ruskea kielinen ja saanut uuden BMW:n. Varokaa asentajien esimiestä, henkilöstö-ja tuotantopäällikköä, Okar-roll - tuotepäällikköä ja toimitusjohtajaa, ovat perustajien jälkikasvua tai 24/7 nuolijoita joiden käytökseen ei kukaan puutu eli suojatyöpaikkalaisia. 

Etola omistanut Okartekin 2005 lähtien mutta hallinta toisella E-suvuilla.

Röyhkeää henkilöstöpolitiikkaa, jatkuvasti haetaan vuokranvälitysfirman kautta työtekijöitä.

Vierailija
1330/1462 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso projekti oli starttaamassa muutaman pv päästä. Olin tehnyt töitä viim 4 vk ilman yhtään vapaapäivää ja ihan loppu jo tässä vaiheessa. Olin menossa toimistolle tulostelemaan jotain ja ko projektin projektipäällikkö lähettää mulle varmaan 20 eri pdf tiedostoa joita piti tulostaa ja tehdä niis 4 eri kansiota. Tehtävä kuului hänelle, mutta kuuli että menen toimistolle niin samallahan voin tehdä tonkin, niin hänen ei tarvi käyttää sunnuntaitaan omalla toimistollaan tulostamiseen.

Itkin ja tulostin, omien töitteni lisäksi.

Mut kansiot oli valmiit sillonku piti ja siellä missä piti.

Vierailija
1331/1462 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimipaikan pomo ohjeisti, ettei vessassa saa käydä työaikana. Pitää siis käydä ennen työpäivän alkua, taukojen aikana tai työpäivän jälkeen. Toimistyö valtiolla. Tupakalla taas oli lupa käydä vaikka 15 minuutin välien. Voi elämä.

Vierailija
1332/1462 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kollega (korkeasti koulutettu, asiantuntijaroolissa) oli ilmeisen mukavuudenhaluinen eikä ehkä ihan mieleisessään tehtävässä. Oli tulossa xx päivänä haasteellinen ja aikaavievä työkeikka. Hän ehdotti että voisinks mä hoitaa hänen osuutensa siitä omani lisäksi kun hän häluis lähtee just sillon yt vapaapäivien viettoon poikansa kanssa.

Siis what?

Sillon mulla pääsi kyllä vähän pas....nen nauru ja sanoin suoraan että -

no en todellakaan, teen jo nyt vähintää 9 h työpäiviä ja mullahan on omakin rojekti menossa. Kuule, jos sua ei kiinnosta tää duuni, ni juttele ton meidän pomon kanssa. Miten sä ees kehtaat ehdottaa tollasta.....

Ja mä vein kyllä viestiä myös pomollemme tästä ehdotulsesta. Tää tiimin vapaamatkustaja ärsyti muitakin sillä että oli vaan kokoajan menossa tai tulossa jonnekin jostain, istui autossa ja hommat jäi puolitiehen.

Vierailija
1333/1462 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 4 ihmistä samalla osastolla. Talvella töitä on enemmän kuin muina vuodenaikoina. Esimies ehdotti pokkana, että osastomme muut työntekijät pitäisivät tauot samaan aikaan muun henkilökunnan kanssa, ja minä ainoana työskentelisin myös ruokatunnin ajan.

Olin jo silloin tällöin tehnyt ruokatunnilla ilmaiseksi ylitöitä, jotta työt eivät kasaantuisi ylivoimaisiksi. Tuon esimiehen ehdotuksen jälkeen en ole kenää kertaakaan työskennellyt ruokatunnilla. Vaihtoehdot on, että joko mulle maksetaan ylitöistä tai sitten lainaavat apuvoimia toiselta osastolta.

Vierailija
1334/1462 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispomoni tarjosi minulle palkankorotusta. Tämä olisi kuitenkin pitänyt "lunastaa luonnossa", mitä termiä hän itse ko. asiasta käytti. Eli minun olisi pitänyt harrastaa seksiä pomoni kanssa. Kaiken lisäksi hän antoi ymmärtää, että kyseessä oli jatkuva käytäntö! Pomoni oli minua reilusti vanhempi, ylipainoinen nainen eikä minulla nuorena miehenä ollu kiinnostusta ko. Sopimukseen. Kieltäydyin kohteliaasti ja irtisanoin itseni samalla, koska tiesin että pomoni ei jättäisi minua rauhaan. Irtisanomisajan olin sitten sairauslomalla.

Vierailija
1335/1462 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että lomallani pitäisin työpuhelinta mukana, jotta voivat soitella ja kysellä työhön liittyviä asioita.

Minulla ei ole päivystysvelvollisuutta, en ole hyväpalkkainen tai johtotehtävissä ja silti kuvitteli minun suostuvan (ilman korvausta).

En olisi suostunut korvauksen kerakaan, koska tunnen työni ja jätän loman aikaan siihen tilaan, että loman yli selvitään. Ilman kännykkänapanuoraa.

Lähdin Lontooseen häihin. Olin matkalla 10 päivää. Pomo kysyi samaa. Kerroin puhelimeen vastaaminen ulkomailla vastaa melkoisesti.

Kysyin mitä tästä maksetaan. Ehkä ne puhelinkulut olisin saanut

😁😁😁

Vierailija
1336/1462 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa liittyä mukaan tähän Face-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1175397359965246 , jossa jutellaan kaikenlaisista lisätienesteistä ja alan vaihtamisesta :)

Vierailija
1337/1462 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua syytettiin varkaudesta työpaikalla, ilman mitään todisteita. Olin ollut firmalla töissä lähes 10 vuotta, ilman mitään valituksia Ja nuhteita. Yhtäkkiä kutsuttiin kuulusteluun jossa kysyttiin miksi varastan töistä ja nyt kannattaisi tunnustaa. Oikea syyllinen tunnusti, enkä saanut ikinä anteeksipyyntöä tai mitään, kiellettiin vain puhumasta asiasta kellekään. Tämän jälkeen lähdin.

Vierailija
1338/1462 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yt-neuvotteluissa lähtöpassit. Esimieheni, joka minut erotti, oli itse aloittanut vasta kuukautta aiemmin ja oli useimmista hommista toki aivan pihalla. Sanoi, että pitäisi tehdä irtisanomisaika töitä ja viimeistellä projektit. Hämmästeli kovasti, kun nakkasin kynän nurkkaan ja lähdin sairaslomalle vitutustani potemaan.

Vierailija
1339/1462 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienessä firmassa, jossa oli vain muutama työntekijä ja kolme omaan napaansa tuijottavaa partneria, jotka kohtelivat minua kuin paskaa.

Partneri A päätti klo 16, että hän haluaa minun tekevän illalla kiireisen homman. Olin vuoroviikkoäiti, ja lapsella ei ketään muuta hakemassa päiväkodista. Tiesin, että yötä vasten asiakas ei työtä tarvitse, joten kysyin, voinko hoitaa työn heti klo 7.30 aamulla. En kuulemma, koska partneri halusi työn katsoa heti illalla. Jouduin järjestämään maksullisen lapsenvahdin, jotta sain työn illalla tehtyä. Lopelta partneri ehti katsoa työn läpi vasta seuraavalla viikolla. Aamu olisi todella riittänyt. Tällaisia esimerkkejä oli runsaasti.

Törkeintä oli kuitenkin, kun äitini sairastui äkillisesti syöpään. Toivoa ei ollut ja hänet lähetettiin saattohoitoon. Lääkäri arvioi, että elinaikaa on päivistä muutamaan viikkoon. Luonnollisesti minulle tuli kiire äidin luo. Lääkäriltä sain akuutista stressireaktiosta muutaman päivän saikun. Silti kaikki kolme partneria soittelivat ja kysyivät ei-kiireellisissä asioissa neuvoa. Olin hoitanut työt niin, että olisin voinut olla kolme päivää sairaslomalla ja äitini luona. Lopulta palasin painostettuna töihin. Hoidin työpäivät kunnialla, mutta sekään ei riitänyt. Ei-kiireellisissä asioissa soiteltiin myös iltaisin, tyyliin kesken keskustelua lääkärin kanssa. Kertaakaan kukaan ei sanonut otan osaa tai kysynyt voivatko olla tukena. Kun äiti eli päivien sijasta peräti 3 viikkoa, alettiin kysellä, että tiedänkö kuinka kauan vielä kestää. Sinä päivänä, jolloin äiti lopulta kuoli, partnerit soittivat ja kysyivät, että voinko hoitaa erään heidän kiireisen työasiansa työajan jälkeen. Kun Pirkko on lähdössä mökille ja Liisalla on illalla bileet. Ajattelivat kai, että hyvin voin päivystää kun kerran vain istun jo tajuttoman äidin sängyn vierellä odottamassa hänen viimeistä hengenvetoaan.

Kuuliaisesti olin töissä firmassa vielä yli vuoden, koska kahden lapsen äitinä ei ollut varaa lähteä tyhjän päälle. Mutta kun kilpailevasta firmasta tarjottiin töitä ei tarvinnut pahemmin lojaliteettikysymyksiä pohtia.

Vierailija
1340/1462 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain yt-neuvotteluissa lähtöpassit. Esimieheni, joka minut erotti, oli itse aloittanut vasta kuukautta aiemmin ja oli useimmista hommista toki aivan pihalla. Sanoi, että pitäisi tehdä irtisanomisaika töitä ja viimeistellä projektit. Hämmästeli kovasti, kun nakkasin kynän nurkkaan ja lähdin sairaslomalle vitutustani potemaan.

Meilläkin on aika tuulisia aikoja tällä hetkellä töissä. En yhtään ihmettelisi, jos ovi kävisi omallakin kohdalla. On pari työtehtävää, joita ei tee kukaan muu kuin minä, ei edes osaa kun vaatii tietyn ohjelmakoodin hallitsemista. Olen ajatellut, että otan tuon linjan jos kenkää tulee: ketään on opeta niihin tehtäviini. En ehkä suoraan kieltäydy, mutta kyllä kiertoteitä löytyy ja saikkua aina jonkin verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän