Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
1041/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin pitää tulla 20 minuuttia ennen työvuoron alkua palkatta, jotta ehtii katsomaan paikkoja kuntoon, keittämään kahvia, siivoomaan, yms. avaamaan liikkeen aikaisemmin jos asiakkaita on ovella.

Jos tulet töihin tasalta niin pudotat siis takkisi siihen ovelle ja juokset työpaikallesi. A4nen kädessäsi minuutin yli...? Muutenhan olet joka aamu myöhässä?

Anteeksi, nyt en ymmärtänyt kommenttiasi.

Vierailija
1042/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen etäkoulujakson alettua toimin luokanopettajana, vaikka olen laaja-alainen erityisopettaja( koska luokanopettajat opettivat omia luokkiaan etänä, koulussa vain muutama oppilas eri luokilta). . Lisäksi tein etänä laajiksen hommia. Tässä ei vielä kuitenkaan ollut kylliksi, vaan minulle ehdotettiin, että jos ottaisin ruoat vastaan ja korjaisin ne pois (eli ei keittäjä/siivoojaa). En tosin tiedä oikein, kuka tätä ehdotti, mutta minulle soitettiin että siihen ja siihen aikaan tulee ruoka ja astiat sinne ja tänne sitten. Yhden kerran suostuin, toista kertaa en, sitten ilmestyi keittäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoni oli sitä mieltä, että maailma on työn puolesta muuttunut muutenkin sellaiseksi, että ihmiset ovat vapaalla töissä eli käytännössä työaikoja ei enää ole maailmassa muutoinkaan vaan ihmisten kuuluu olla töissä aina. Vaihdoin työnantajaa ja alaakin. Näin siis kiinteistövälityksessä 2010- luvulla, joka on ihan takapuolesta työntekijän oikeuksien puolesta ja palkallisesti kannattavaa saati elättävää 10% huipulle välittäjistä. 

Vierailija
1044/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollegalle esitettiin puhelimitse tappouhkaus, työpaikkana kunnan virasto. Yksikkömme esihenkilö pyysi minua, 3 kk sitten aloittanutta epäpätevää sijaista, soittamaan uhkaajalle ja kysymään, oliko tämä tosissaan. Poliisilta oli jo aiemmin saatu tieto uhkaajan väkivaltarikostaustasta. 

Vierailija
1045/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko konsernin siivouspalvelut irtisanottiin ja toimiston naisten tehtävänä oli siivota illalla työajan jälkeen. Miehiä tämä ei koskenut. A-Katsastus noin 20 v sitten. 

Wow! Aika jäätävää settiä!

Vierailija
1046/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja kertoi vahingossa merkinneen tietyt työvuorot kahdelle ihmisille ja kysyi, haluanko pitää vuorot palkallisena vapaana (kyse viikon työtunneista). Ihmeteltyäni moista avokätisyyttä ja kaiveltuani vähän tarkemmin, selvisi että "palkallinen vapaa" olisi otettu luonnollisesti kertyneistä apv-tunneista. No, en tietenkään suostunut ja minulle keksittiin viikoksi muita töitä.

Vierailija
1047/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kuuntelisin koko ruokkiksen ajan työnantajan puolihuutoa. Haukkui eväitäni, haukkui asiakkaita, haukkui työkavereitani, kaikkea negatiivista. Ja niin kovalla äänellä, että korviin sattui.

Ryhdyin pitämään korvanappeja.

Vierailija
1048/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että käyttäisin VAPAAPÄIVÄNI matkustamalla työnantajan vaatimaan henkilökorttikuvaukseen ja takaisin. Ihan vaan, koska kuvauspaikan sijainti oli hankala ja auki vain sellaiseen aikaan, että ILMAN SIJAISTA sinne ei toimenkuvan takia ollut käytännössä mahdollista mennä.

Esimies perusteli käytäntöä sillä, että "kaikki muutkin on käyny" 😂😂😂.

Sallimunnauraa😂😂😂.

T. Sairaanhoitaja

Vierailija
1049/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika on 8-16, ja esimies on alkanut vaatia ylitöihin jäämistä ilmoitusluonteisesti ilmoittaen siitä klo 15.59..

Vierailija
1050/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolineutraalit WC:t. (AMK, henkilökunnan tilat). Loppui se kokeilu vähin äänin, kun ennen siisteissä naisten vessoissa virtsanhaju ja paperisotku kävi sietämättömäksi myös naispuolisille esimiehille itselleen.

Ja kyseessä todella Turun AMK, ja yksi sen liiketalouden yksiköistä, se kaikkein hölmöin, Lemminkäisenkadulla.

Vierailija
1051/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut oikeastaan koskaan pois töistä sairauksien vuoksi. Kun sitten kerran sain 10 päivän sairausloman lääkärintodistuksella, pomo soitti kotiin ja kysyi että mikä sairaus sulla muka on? Sitten totesi kukaan ei suostu tekemään sun töitä poissaolosi ajan kun sulla on niin paljon töitä, ja että tulemme soittamaan sinulle joka päivä niin voit puhelimessa tehdä töitä.

Niin myös tekivät!

Minulle on pomo tiukasti sanonut, että sairaslomalla ei saa tehdä töitä. Jos on sairas, niin silloin on sairas. Piste. Töitä ei tehdä.

Jos on kotona sairaan lapsen kanssa, silloin ei myöskään kirjata työtunteja, tekipä niitä tai ei. Opinpahan olemaan ja lopetin ilmaisen työn tekemisen, kun tällaisista tilanteista hävisi liki kolmekymmentä työtuntia bitteinä ilmaan.

Vierailija
1052/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kuuntelisin koko ruokkiksen ajan työnantajan puolihuutoa. Haukkui eväitäni, haukkui asiakkaita, haukkui työkavereitani, kaikkea negatiivista. Ja niin kovalla äänellä, että korviin sattui.

Ryhdyin pitämään korvanappeja.

Olipa omalaatuinen ehdotus.

Vierailija
1053/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs entinen työnantaja "määräsi" että me työntekijät emme saa mennä yhdessä kaljalle työpäivän jälkeen. Se oli muutenkin ihan pimeä työpaikka määräyksineen ja kyttäämisineen, siksi onkin entinen työpaikka. 

Vierailija
1054/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin isäni hautajaispäivästä, se on sitten palkatonta sanoi boss.

Mun olisi pitänyt valehdella että sairastun.

Mielestäni läheisen hautajaiset ovat muutenkin raskaat, että hajoaa, ilman että tulee tunne rehtiys ei kannata.

Myös työkaverit sälyttää toiselle liikaa hommia, palkassa se ei näy.

Tämä nyt ei auta sinua, mutta ihan kaikkien pitää opiskella se omalla työpaikalla käytettävä tes kannesta kanteen. Lähes kaikissa on lähiomaisen hautajaispäivä palkallinen vapaa.

Minulla on tästä omakohtainen kokemus. Isoäitini kuoli ja palkanlaskija sanoi, että minun pitää tehdä tunnit sisään. Tyhmänä en tarkistanut vaan luotin hänen sanaansa. Jälkeenpäin harmitti.

Älä turhaan harmittele. Isovanhempi ei ole TES tarkoittama lähiomainen, vaikka sinulle läheinen olisikin.

Riippuu tesistä.

Vierailija
1055/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritti pakottaa tekemään töitä

Vierailija
1056/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut irtisanottiin töistä laittomasti sairasloman aikana. Vein asian käräjille, ja he joutuivat maksamaan viiden kuukauden palkkaa vastaavan summan minulle. Noin puolen vuoden päästä pyysivät minua takaisin töihin sinne. En mennyt. Olis pitäny pottuillakseen mennä niin olisin voinu viedä ne toisen kerran käräjille kun olisivat taas varmaan antaneet potkut :D

Vierailija
1057/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt tiedä mikä on pahin, kun näitä tulee ihan koko ajan. Päätteli esim. että jos pitää lomarahat vapaana, niin niistä vähennetään lauantait. Nyt ei enää lomarahoja saakaan ottaa vapaana, kun niistä tuli niin iso riita.

Niistä "vähennetäänkin" lauantai ellet kikkaile niitä lyhyempiin jaksoihin.

Vierailija
1058/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani laskuttajana pomo vaati laskuttamaan asiakasta sellaisesta asiasta, mikä oli aiheetonta.  Vastustin, 

mutta minkäs teit.  Kun asiakas soitti raivoissaan, pomo pahoitteli hänelle, että laskuttaja on nyt sekoillut täysin ja laskun saa repiä. Puhelun jälkeen sanoin suuttuneena hänelle, että teen työni parhain päin, ja 

minua ei asiakkaille mollata.  Vastasi, että pitihän hänen  joku syntipukki mainita ja ei pitäisi olla niin herkkähipiäinen.  What??

Vierailija
1059/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani laskuttajana pomo vaati laskuttamaan asiakasta sellaisesta asiasta, mikä oli aiheetonta.  Vastustin, 

mutta minkäs teit.  Kun asiakas soitti raivoissaan, pomo pahoitteli hänelle, että laskuttaja on nyt sekoillut täysin ja laskun saa repiä. Puhelun jälkeen sanoin suuttuneena hänelle, että teen työni parhain päin, ja 

minua ei asiakkaille mollata.  Vastasi, että pitihän hänen  joku syntipukki mainita ja ei pitäisi olla niin herkkähipiäinen.  What??

Ompa törkeä ja selkärangaton pomo! Olisi voinut myöntää asiakkaalle oman virheensä ja pahoitella, eikä ruveta toisia syyttelemään!

Vierailija
1060/1462 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin lopputilin. Pomo sanoi kaikille muille että jos joku lähtee kanssani kaljalle se on lopputili samantien :D

Ei tehonnut vaan menimme kaikki oluelle.