Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
1021/1462 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nyt oikein hyvä ja asiallinen työnantaja, joka noudattaa pilkulleen kaikkia lakeja ja säädöksiä ja luottamusmies valvoo aktiivisesti toimintaa. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki luottamusmiehelle. 

Joskus nuorena ja tyhmänä suostuin parin vuoden ajan kuukauden tai kahden työsopimuspätkiin, joissa lomat maksettiin rahana aina jakson lopuksi ja vapaata ei ollut yhtään ikinä.  Nyt olen vanha ja viisas, onneksi oikein hyvä työnantaja. Nimittäin tässä elämänvaiheessa on ihan yksi ja sama, viekö ongelmat luottamusmiehelle tai liittoon ja saako hankalan työntekijän maineen eikä ikinä saa mistään töitä. Eläkeikä on kohtuullisen lähellä jo  ja vanhemmiten sitä muuttuu enemmän veemäiseksi, jos kohtaa jotain epäreilua. Ei ole tarvinnut työnantajan toimintaan hermostua

Lisäys:  Työnkuvani on sellainen joista ei ensimmäisenä tulisi mieleen reilu ja säännöksiä tarkasti noudattava työnantaja. Paras tähän mennessä oikeasti ja olen työskennellyt  aika monessa paikkaa useammassa keskenään hyvin erilaisessa  ammatissa

Kerro toki mistä löytyy reilu työnantaja? :)Työpaikkasi kuulostaa hyvältä. Terv. Työnantajiin pettynyt

Vierailija
1022/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin pitää tulla 20 minuuttia ennen työvuoron alkua palkatta, jotta ehtii katsomaan paikkoja kuntoon, keittämään kahvia, siivoomaan, yms. avaamaan liikkeen aikaisemmin jos asiakkaita on ovella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehdotti, että voisin joinain vapaapäivinä hoitaa heidän lapsia (nainen vanhoilla päivillään tekaissut muksut). Kun lopetin omasta halustani työt, sain kuulla kuinka olin niin "selvä valinta rekrytilanteessa, kun olin pukeutunut hameeseen" ;D Muilla oli kai housut.

Oli tällainen vuosien takainen oppisopimuspaikka ( iäkkäämmän pariskunnan liike ), mistä oli kuulemani mukaan jo useat ottaneet loparit.

Vierailija
1024/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuletko lauantaina palkatta töihin

Vierailija
1025/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olin töissä eräässä isossa kuntosaliketjussa. Kun keskus suljettiin klo 22 niin meidän työaika päättyi klo 2215, mikä tarkoitti sitä, että 15 min piti ehtiä sulkemaan sali, kiertämään kaikki paikat ettei ketään ollut enää sisällä, laskea kassa ja ottaa raportit. Ikinä sitä ei ehtinyt tehdä 15 minuutissa, kaikki ylimenevä oli ilmaista työtä ketjulle. Samaisessa yrityksessä kirjattiin myös työajan seurantaa, 15 min tarkkuudella. Ihan kauheaa ajatella koko paikkaa näin jälkikäteen.

Vierailija
1026/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks eukko tokkäs paperin eteen, johon halusi allekirjoituksen.

Allekirjoituksellani suostun maksamaan hänelle 30 tonnii, mikäli jokin asia vuotaa hänen kämäisestä yhden hengen yrityksestään ulkopuoliselle taholle.

Kyseessä oli n. puolen tunnin siivoushommasta huoneen kokoisessa toimistossa.

Arvatkaapa allekirjoitinko?

Eipä ole tullut sitä ennen, eikä jälkeen vastaavaa tilannetta vastaan.

Käsittämätön muikkeli. 😂

Vierailija
1027/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouksen ehtona allekirjoitettava sopimus kirjoitti:

Allekirjoituksellani suostun maksamaan hänelle 30 tonnii, mikäli jokin asia vuotaa hänen kämäisestä yhden hengen yrityksestään ulkopuoliselle taholle.

Käsittämätön muikkeli. 😂

Tää muija varmaan harhoissaan luuli, että olen ihan varppina jonkun vieraan valtion salainen vakooja, joka on lähetetty utsimaan hänen pikkuputiikkinsa salaisuudet esim. usasta tai venäjältä.

En keksi muuta selitystä tähän hätään.

Vierailija
1028/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön muikkeli. 😂

Tää muija varmaan harhoissaan luuli, että olen ihan varppina jonkun vieraan valtion salainen vakooja, joka on lähetetty utsimaan hänen pikkuputiikkinsa salaisuudet esim. usasta tai venäjältä.

Jos ois jonkun  muun kautta tullut tietoja julki, ois sinua syytellyt ja vaatinut maksamaan. Milläs sellaisen todistaa, ettei ole salaisuuksia levitellyt, kun ei kukaan lähdettään paljasta.

Vierailija
1029/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plörönäinjektio ja passi

Vierailija
1030/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että teen palkatta kollegan puolesta 2 tuntia, jolloin tämä saa ajan palkalliseksi vapaaksi. Opettajien kohdalla tämä on täysin laillista ja luottamusmies nosti kädet pystyyn ja sanoi, että tehtävä on, kun käsketään.

Voisko joku opettaja avata, että mistä tässä on oikein kyse?

Itselleni on käynyt samalla lailla nuorena opettajana. Pyydettiin sijaistamaan kollegaa, joka lähti kesken päivän kun miehensä oli saanut jonkun sairauskohtauksen. En saanut palkkaa.

Enää en suostuisi, jos reksi tällaiseen käskisi, jonkun kollegan itse minulta pyytäessä voisin hyvin suostuakin.

Pointti on siinä, että opettajille maksetaan palkkaa tasan lukujärjestyksen tuntien perusteella ja jos olet pois, niin sinulle on palkattava sijainen. Ja jos ei ole virkaehtosopimuksen mukainen palkallinen poissaolosyy, niin sitten tietysti menettää sen tunnin palkan ja palkka maksetaan sille sijaiselle. Ellei sitten joku muu pidä tuntia ilmaiseksi…

Vierailija
1031/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lääkäriltä sairaslomaa 3päivää kuumeen takia. Seuraavana päivänä pomo soittaa ja kysyy voinko tulla jo töihin sairaslomasta huolimatta. En voinut.

kukas nyt hyvän saikun pilais töitä tekemällä

Vierailija
1032/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön muikkeli. 😂

Meille tuli tällainen eräästä valtion virastosta, joka ei edes ole mikään ulkoministeriö ja nykyään mitä papereita ei ole pöydällä ja tehdään etätöitä. Tietysti, jos ottaa halvimman siivousfirman niin tekijät vaihtuu.

Vierailija
1033/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen kommentti tämä!

Työpaikkani oli Erottajalla, asuin pienessä yksiössä Tapiolassa. Bussiliput mennen tullen maksoivat. Vuokra oli puolet palkasta. Mistään luksuksesta ei todellakaan ollut kyse.

Palkkani oli matala koska työskentelin valtionhallinnon alimmalla portaalla. Mitään tukia en saanut.

Sun toimeentulo ei oo pomon asia mitä otit vastaan duunin jolla et pärjää? Ja liian kaukaa että bussikin oli liian kallis

Vierailija
1034/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ottaisin koronarokotteet :DD

Vierailija
1035/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun palkkatukijakso päättyy kohta ja teet oikein hyvää työtä. Voitko sen jälkeen tulla jatkamaan työharjoittelijana?

Vierailija
1036/1462 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että äitiysloman sijaan ilmoittaisin vain pomolle etukäteen synnytysajankohdan ja pitäisin synnytyksestä alkaen kesälomat.

Olisi kuulemma helpompaa, kun sitten ei tarvitsisi tehdä järjestelyjä.[/quote

Miten ei pitäisi tehdä järjestelyjä, poissahan sä olet, oli syy mikä tahansa.. lol

Vierailija
1037/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että teen palkatta kollegan puolesta 2 tuntia, jolloin tämä saa ajan palkalliseksi vapaaksi. Opettajien kohdalla tämä on täysin laillista ja luottamusmies nosti kädet pystyyn ja sanoi, että tehtävä on, kun käsketään.

Voisko joku opettaja avata, että mistä tässä on oikein kyse?

Itselleni on käynyt samalla lailla nuorena opettajana. Pyydettiin sijaistamaan kollegaa, joka lähti kesken päivän kun miehensä oli saanut jonkun sairauskohtauksen. En saanut palkkaa.

Enää en suostuisi, jos reksi tällaiseen käskisi, jonkun kollegan itse minulta pyytäessä voisin hyvin suostuakin.

Pointti on siinä, että opettajille maksetaan palkkaa tasan lukujärjestyksen tuntien perusteella ja jos olet pois, niin sinulle on palkattava sijainen. Ja jos ei ole virkaehtosopimuksen mukainen palkallinen poissaolosyy, niin sitten tietysti menettää sen tunnin palkan ja palkka maksetaan sille sijaiselle. Ellei sitten joku muu pidä tuntia ilmaiseksi…

Me tehtiin sillä lailla, että sijaistettiin päittäin tai sitten toinen iski rahan kouraan.

Vierailija
1038/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut palkattiin englanninkieliseksi toimistosihteeriksi, päävastuualueena autralialaisen pomon kaitseminen mm. olisi pitänyt varmistaa että lyijykynät hänen työpöydällään on aina teroitettu, klemmarit ei pääse loppumaan, ja kahvikuppia olisi pitänyt käydä täyttämässä ja tuhkakuppia tyhjentämässä parin tunnin välein jne.

Heti ekana päivänä pomo ilmoitti että hän ei tarvitse eikä halua moista paapomista. Samalla minut palkannut ko. aussipomon kiinalainen vaimo ilmoitti että vaikka työaika alkaakin klo 9, minun pitäisi tulla töihin viimeistään 8:45 jotta ehdin printata ja kopioida yön aikana saapuneet sähköpostit ja faksit jokaisen työntekijän pöydälle valmiiksi. Tuo viikottainen tunnin ja vartin ylityö oli tietenkin palkatonta.

Toimistosihteerin tittelistäni huolimatta jouduin vastaanottoon istumaan, kuittaamaan lähetyksiä, jakamaan postin, avaamaan oven ja ohjaamaan perille vierailijat, sekä hoitamaan puhelinvaihteen – johon tulevat puhelut olivat liki kaikki kantoninkiinaksi. Osasin siinä vaiheessa noin 20 sanaa mandariinikiinaa, kantonia en laisinkaan.

Kun ihmettelin järjestelyä tälle kiinalaisvaimo-pomolle, hän närkästyi suunnattomasti. Minun olisi pitänyt kuulemma olla kyyneliin asti kiitollinen että hän tarjosi minulle tämän mahdollisuuden! Niin hänkin oli ollut niin onnellinen kun hän Australiassa opiskellessaan oli saanut harjoittelijan paikan (tulevan) miehensä firmassa.

Se pieni ero että ulkomaille opiskelemaan lähtevät kiinalaiset yleensä puhuvat jo kohtuullista englantia jäi häneltä huomioimatta. Kuten myös se että työpaikkailmoituksessaan hän nimenomaan haki sujuvaa englantia osaavaa sihteeriä australialaiselle pomolle, eikä kantoninkiinantaitoista vastaanottoapulaista ja puhelinkeskusta.

Vierailija
1039/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin pitää tulla 20 minuuttia ennen työvuoron alkua palkatta, jotta ehtii katsomaan paikkoja kuntoon, keittämään kahvia, siivoomaan, yms. avaamaan liikkeen aikaisemmin jos asiakkaita on ovella.

Jos tulet töihin tasalta niin pudotat siis takkisi siihen ovelle ja juokset työpaikallesi. A4nen kädessäsi minuutin yli...? Muutenhan olet joka aamu myöhässä?

Vierailija
1040/1462 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo aikaa. Olin töissä isossa firmassa, jossa oli oma työterveyslääkäri. Tuotannon puolella oli yksi työnjohtaja, jolle työntekijöiden piti tietenkin sanoa, jos olivat menossa kesken työpäivän työterveyslääkärille. Tämä työnjohtaja soitti työterveyteen ja sanoi, että sinne on tulossa se-ja-se, sille ei tarvitse antaa sairaslomaa. Ihmeen pitkään kesti ennen kuin hän uskoi, kun työterveydestä kiellettiin häntä soittamasta sinne. Työnjohtaja sadatteli minulle, miten hänen kantaansa ei huomioida ja työntekijät jää ihan turhasta saikulle.

Siis joka firmalla on "oma työterveyslääkäri". Se on ihan firman ostama palvelu. Firmojen itse ylläpitämiä lääkäriasemia on nykyisin todella harvoin. Enkä oikein usko muutenkaan tuota juttuasi että pomot lekurille soittelisi.

Ei ole kovinkaan kauaa siitä, kun edellisellä työpaikallani (media-alan oyj) oli terkkari ihan oman katon alla aina pari päivää viikossa. Terveystarkastukset sun muut hoituivat siellä, samoin toki tarvittaessa sairauspoissaolojen selvittelyt jos sattui läsnäolopäiville. Näin taitaa olla vieläkin, itse vaan olen vaihtanut työpaikkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi