Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut
Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.
Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?
Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista
Kommentit (1462)
Jos työssä tarvitaan erityisiä työvaatteita, niin niihin pukeutuminen ja riisuutuminen tehdään työaikana.
Tykytoiminnan lähiesinahka ehdotti että lähdetään porukalla sauvakävelylenkille töitten jälkeen. Työ kuljetusalalla, vuorotyö. Työpäivät 8-11 h päivässä.
Ei nyt pilata tätäkin ketjua poliittikkajankutuksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjua lukiessa ei voi kuin ihmetellä mihin kaikkeen ihmiset suostuu! Pitäkää kiinni oikeuksista tai vaihtakaa työpaikkaa 👍
Jos ei ole liittynyt ammattiliittoon, joutuu ypöyksin selviytymään miten parhaiten pystyy.
Ihmettelen näitä kertomuksia työpaikoista, joissa KAIKKI pelkäävät työnantajaa ja suostuvat mihin tahansa saneluun. Näinkö alas järjestäytyminen on vajonnut?
Työntekijät ovat aikoinaan itse nähneet hyväksi perustaa itselleen edunvalvontajärjestöjä. Eivät syyt sille ole mihinkään kadonneet, vaikka historiantaju onkin.
Edelleenkin vahvempi voi syrjiä heikompaa, ja paikallisen sopimisen kautta työntekijän oikeuksilla voi pyyhkiä pyllynsä, ellei liittoihin liitytä.
Työnantajatkin kuuluvat työnantajaliittoihin, joten vain idiootti työntekijä ei liity omaan liittoonsa.
Niin kauan kuin ay-liike tukee puolueita tai järjestää poliittisia lakkoja ei tulisi mieleenkään liittyä. Toisaalta mitään ongelmia ei ole koskaan ollut; minä joustan, niin työnantaja joustaa. Ja aina voi työtä vaihtaa, jos ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjua lukiessa ei voi kuin ihmetellä mihin kaikkeen ihmiset suostuu! Pitäkää kiinni oikeuksista tai vaihtakaa työpaikkaa 👍
Jos ei ole liittynyt ammattiliittoon, joutuu ypöyksin selviytymään miten parhaiten pystyy.
Ihmettelen näitä kertomuksia työpaikoista, joissa KAIKKI pelkäävät työnantajaa ja suostuvat mihin tahansa saneluun. Näinkö alas järjestäytyminen on vajonnut?
Työntekijät ovat aikoinaan itse nähneet hyväksi perustaa itselleen edunvalvontajärjestöjä. Eivät syyt sille ole mihinkään kadonneet, vaikka historiantaju onkin.
Edelleenkin vahvempi voi syrjiä heikompaa, ja paikallisen sopimisen kautta työntekijän oikeuksilla voi pyyhkiä pyllynsä, ellei liittoihin liitytä.
Työnantajatkin kuuluvat työnantajaliittoihin, joten vain idiootti työntekijä ei liity omaan liittoonsa.
Työsuhteet on niin lyhyitä ja matalapalkkaisia että monellakaan ei ole varaa liittyä liittoon. Eihän se jäsenmaksu ole kuin pari kymppiä kuukaudessa pikkupalkasta mutta jos työtä on luvattu 0-sopimuksella vaikka 6 kk ajaksi, kyllä senkin rahan käyttää mieluummin omaan elämiseen, siihen mihin se palkka ei riitä. Lisäksi omasta kokemuksesta voin kertoa että se ammattiliiton palvelu on usein ihan jäätävän huonoa. Olin aikoinaan vuosia PAMin jäsen ja enpä ole koskaan saanut niin ala-arvoista palvelua kuin tältä PALVELUALOJEN AMMATTILIITOLTA. Jätin jäsenmaksut maksamatta vuosien ajalta ihan vain kostoksi ja erosin lopulta. Aina jätettiin yksin ongelmien kanssa tai huudettiin suoraa huutoa puhelimessa. Sitä ennen olin toisessa liitossa ja siellä puhelimeen vastasi aina iloinen ja asiakkaan etua ajatteleva nainen, opasti kaikessa ihan pyytämättä. Jäi tosi lämpimät muistot hänestä. Harmi kun jouduin alaa vaihtamaan. Olin myös ERTOssa ja sieltäkin tuli vain tiuskimista. Miten ihmeessä nämä liitot ei osaa asiakaspalvelun alkeitakaan ja sitten itkevät kun työntekijät ei kuulu ammattiliittoihin. Miksikähän? Edellisessä työpaikassani ei ollut Pamin edustaja käynyt koskaan, kuulemma, eikä suurin osa siihen kuulunut, kukaan ei uskaltanut alkaa edes luottamusmieheksi. No meno oli sitten sitä luokkaa ja voin rehellisesti sanoa että kyllä hävetti olla sellaisella työpaikalla töissä, missä pomo huseerasi miten sattui huvittamaan ja selän takana tuli puukkoa kaksin käsin, mutta edessäpäin sitten annettiin ylistäviä arvioita esimiestoiminnasta. Lisäksi muilta olen kuullut että heidän työpaikoillaan PAMin edustajat juttelee kivoja ja juoruaa vain niiden vanhojen jäsenten kanssa eikä ketään kiinnosta "myydä jäsenyyttä" niille jotka eivät kuulu Pamiin tai mihinkään muuhunkaan liittoon. Joten ei se syy ole aina työntekijässä eikä hänen tyhmyyttään jos ei kuulu liittoon. Kyllä sille rahalle pitää saada hyvää vastinetta eikä kettuilua ja huutamista.
Että: "työajalla ei saa sitten omia hommia tehdä."
- "Juu, ei tulis mielenkään (jättää tekemättä!)."
Treenasin työajalla ja pyöritin oman firman toimintoja koko puolitoista vuotta mitä tuossa /s-lävessä jaksoin oleskella. Palkka oli niin surkea ilmapiirin ohella, ettei jaksanut sitten pitempään siellä penkkiä kuluttaa. Nykyään koko lafkaa enää ole olemassakaan. Tämä Kotkassa joskus 2000 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Esimieheni halusi irtisanoa kollegani, jostain syystä. Minun mielestäni mitään syytä irtisanomiselle ei ollut ja pomoni ei suostunut minulle kertomaan, miksi halusi eroon tästä henkilöstä. Hän halusi minun kuitenkin "pitävän silmällä" tätä kollegaani ja dokumentoida ja raportoida kaikki mahdolliset virheet ja väärät puheet, mitä tämä kollegani tekee tai sanoo. Kerroin ettei kuulu toimenkuvaani. Etsin nyt uutta työpaikkaa, koska en luota enää ollenkaan tähän lähi-esimieheeni.
Minulla oli täsmälleen samanlainen tilanne! Suostuin hölmönä ja tämä kollega irtisanoutua itse painostuksen alla. Sai siis virhelistat eteensä.
Millä alalla olet?
Lukujärjestyksen mukaan oppitunti alkaa klo 9.00. "esihenkilö" (kuvittelee olevansa työnantajan edustaja, oikeasti avustavissa tehtävissä) lähetti opiskelijat paikalle klo 8.10. - Menkää sinne, se on jo luokassa. Pidin tunnin ja laskutin tukiopetuksena. Ensi kerralla vastaavassa tilanteessa lähetän takaisin.
Onko kenenkään työnantaja ikinä pyytänyt muuttoavuksi, remontti yms töihin? siis vapaa-ajalla ja painostaen. Esim. vihjataan,että tunnit vähenee jos et tule (pätkätöissä / 0 tuntisopimuspaikoissa.
Itsellä ei ole käynyt, mutta tuli vain mieleen.
Pyykkikonetta ei olisi saanut panna käyntiin kotona etäpäivän aikana, koska "se oli työnantajan aikaa" ja napin painaminen silloin olisi ollut työnantajalta varastamista..
Vierailija kirjoitti:
Julli kirjoitti:
Vaati ihan pokkana, et olis oltava työpaikalla ajoissa ja töitäkin tehtävä. Väitti myös työpaikalta varastelun olevan vähemmän kivaa. Valitin asiasta sosiaalityöntekijälle ja sain jäädä työttömäksi ilman karenssia. Oli kyllä varsinainen kapitalisti sika, se pomo. Miten te muut jaksatte käydä töissä, silloinhan joutuu heräileekin jo aamulla?
T. persu-jonne Kelan tienesteillä, ei päivääkään rehellisessä työssä
Kyllähän tuo kuulostaa työnteon ja varastelun suhteen enemmän kunnon vanhan ajan riistäjäkapitalistin syrjimästä kommariduunari Reiskalta tai sossuille valittamisen ja yleensä työssäkäynnin ja heräämisen suhteen selvältä vasemmistoliiton ja vihreiden välikössä haikailevalta Narkki-Petteriltä kuin ”persu-jonnelta”.
Etten olisi saanut ottaa liittoon yhteyttä palkka-asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei koronarokotuksen ottaminen tai ottamatta jättäminen ole kenenkään ”yksityisasia”. Kyseessä on myös mahdollinen muiden ihmisten tartuttaminen vakavaan,pahimmassa tapauksessa jopa kuolemaan johtavaan sairauteen jonka pitkä-aikaisseurauksia ei vielä hyvin tunneta. Kyllä voisit itse päättää altistua koronatartunnalle,mikäli kyse olisi ainoastaan sinun terveydestäsi/elämästäsi. Viisas pomo,helppo ymmärtää että hän on pomosi ja sinä hänen ( ei niin viisas) alaisensa.
Kyllä se on vaan yksityisasia. Terveystiedot eivät ole julkisia. Ja huom! Koronarokote ei estä tartuttamasta muita!! Suojelee itseä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä isossa IT-firmassa jossa olin 1990-luvulla ehdotettiin että ohjelmoijien ja projektihenkilöiden pitäisi siirtyä 2-vuorotyöhön koska tietokoneet (PC:t) olivat niin kalliiit että on rahan haaskausta kuin vain yksi käyttää niitä työpäivän aikana. Tämä vuorotyöhön siirtyminen tietenkin ilman lisiä.
No mutta tuohan oli nerokas idea, jos unohdetaan nuo vuorolisät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimieheni halusi irtisanoa kollegani, jostain syystä. Minun mielestäni mitään syytä irtisanomiselle ei ollut ja pomoni ei suostunut minulle kertomaan, miksi halusi eroon tästä henkilöstä. Hän halusi minun kuitenkin "pitävän silmällä" tätä kollegaani ja dokumentoida ja raportoida kaikki mahdolliset virheet ja väärät puheet, mitä tämä kollegani tekee tai sanoo. Kerroin ettei kuulu toimenkuvaani. Etsin nyt uutta työpaikkaa, koska en luota enää ollenkaan tähän lähi-esimieheeni.
Minulla oli täsmälleen samanlainen tilanne! Suostuin hölmönä ja tämä kollega irtisanoutua itse painostuksen alla. Sai siis virhelistat eteensä.
Millä alalla olet?
Mulle lyötiin just tuollainen virhelista eteen. En tiedä, kenen tämä pitää kuulla mutta minun kävi niitä virheiden ilmoittajia sääliksi, koska tiesin että en ollut enää toivotti henkilö ja työantajan olisi pitänyt käynnistää muuten yyteet...
Ne "virheet" mitä listalla oli, olivat suurimmaksi osaksi ihan naurettavia. Mutta minä pääsin suoraan kassan rahoihin kiinni ja sain lopetettua kaikki lääkkeet, mitä olin siellä työpaikassa alkanut syömään. Niin uni- kun verenpainelääkityksen. Mun olisi pitänyt olla jo sairaslomalla Mutta näin se nyt meni.
Sain myös uuden työn sopivan toipumisajan kuluttua. Sellaisen, jossa keskitytään työhön eikä hovijuonitteluihin.
"Jätin jäsenmaksut maksamatta monen vuoden ajalta, ja sitten erosin liitosta."
Se vaan on niin, että kun jättää yhden jäsenmaksun maksamatta, ei ole enää liiton jäsen.
Työnantaja pyysi lainaksi uutta Land Rover -merkkistä autoani, kun oli lähdössä mökilleen. En tietenkään antanut.
Vierailija kirjoitti:
Että: "työajalla ei saa sitten omia hommia tehdä."
- "Juu, ei tulis mielenkään (jättää tekemättä!)."Treenasin työajalla ja pyöritin oman firman toimintoja koko puolitoista vuotta mitä tuossa /s-lävessä jaksoin oleskella. Palkka oli niin surkea ilmapiirin ohella, ettei jaksanut sitten pitempään siellä penkkiä kuluttaa. Nykyään koko lafkaa enää ole olemassakaan. Tämä Kotkassa joskus 2000 luvulla.
No, autoit omalla toiminnallasi ettei firma ainakaan paremmaksi muuttunut.
Nykyinen hallitus täyttää 2 vuotta ensi joulukuun alussa, 5.12. 2021. Sekin väite sinulta meni reisille.