Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
701/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kehittämispäivillä" pomo kysyi työpaikan hyvään ryhmähenkeen vedoten, ketkä työntekijöistä haluavat alkaa tehdä päivystystä. Sitä olisi ollut 26vkoa vuodessa, arkisin työpäivän jälkeen klo 17-24 ja viikonloppuisin. Päivystysviikkoina piti olla puolen tunnin ajomatkan päässä työpaikalta ja vahtia päivystysaikana työpuhelinta ja sähköpostia jos jotain kriittistä tekemistä ilmaantuisi. Palkkana viikon ylimääräinen palkallinen loma vuodessa.

Muutama perseennuolija nosti kätensä, minä naureskelin mielessäni. TES:n mukainen korvaushan olisi ollut puolet normaalista tuntipalkasta, joka olisi ollut aika paljon enemmän kuin yksi ylimääräinen lomaviikko. Pomo ei ilmeisesti ollut tyytyväinen halukkaiden määrään, koska lopuksi sanoi vain että no päättäkää päivystysporukka keskenänne ja ilmoittakaa hänelle. Asiasta ei kuultu sen jälkeen :D

Tuosta työpaikasta ja narsistisesta pomosta kätyreineen olisi paljon muitakin tarinoita, näin jälkikäteen ihmettelen miten kauan kestinkin olla siellä töissä.

Vierailija
702/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen kultamussukka eli miespuolinen kollega oli sijaiseni kesäloman aikana. Palasin lomalta ja kaikki työt olivat tekemättä. Valitin tästä esinaiselle, joka närkästyi kun valitin hänen suosikkipojastaan ja sanoi "eihän sijaistaminen tarkoita sitä, että tekee kaikki toisen työt".

Oli niin käsittämätön kommentti, että jätin asian sikseen, tein loman aikana kertyneet työt ja seuraavalla kerralla taisin pitää lomani pätkissä, ettei olisi niin paljon hommia "sijaisen" jäljiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli hieman vajaa kertomus siitä, miten opiskelu pitäisi tehdä omalla ajalla ja sitten opettaa muille. Hommahan menee oikeasti näin:

- opiskelet omalla rahalla ja omalla ajalla

- opetat asian muutamalle työkaverille omalla ajalla, ilman korvauksia ja muiden töiden kasautuessa

- opetat ja neuvot kädestä pitäen seuraavan puoli vuotta

- teet heille ohjeet vaikka homma takkuaa

- neuvot

- alle vuoden sisällä firmassa alkavat YT-neuvottelut

- sinut irtisanotaan

- opettamasi työkaverit hoitavat sen opettamasi homman jatkossa

Ja oikea suhtautumistapa on naurahtaa, päivittää CV, toivoa ettei lafka mene konkkaan osaamattomien työntekijöiden vuoksi, nostaa nokka pystyyn ja siirtyä paremmille työmaille.

Vierailija
704/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko työnantajana kertoa? Meillä oli yksi henkilö, joka saikutti jatkuvasti ja teki niin vähän kuin mahdollista. Kerran hän tuli saikkulapun kanssa, että toisessa kädessä on revähdys, eikä sitä saa käyttää. Ehdotin, että hän tekee töitä vain toisella kädellään. Hän oli vähän aikaa suu auki, mutta ei kuitenkaan suostunut. Seuraavana päivänä hän tuli ja sanoi itsensä irti. Menin varastoon ja tuuletin riemusta.

Pitäiskin tehdä oma ketju näille surkeille työntekijöille, jotka vastustaa kaikkea, pitävät työpaikkaansa aikuisten päiväkotina, jossa pelkkä läsnäolo riittää palkanmaksuperusteeksi :D  Minulla oli työntekijä joka ehdottomasti tarvitsi viikon sairaslomaa kun oli menossa "värjäyttämään" tatuointinsa, vuoden parhaimman sesongin aikana :D Sattuneesta syystä sopimusta ei enää jatkettu.

Vierailija
705/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaamossa piti myös tehdä shampoiden inventaario kerran kuussa. Mikä järki? Siinä meni tunti, pari niitä pulloja laskiessa ja merkitessä. Ihan älyvapaa systeemi. Kun ehdotin, että inventoidaan vain kerran vuodessa ja merkitään ylös kaikki myynnit, käyttöön avatut pullot ja tilaukset silloin kun ne tehdään, sain pelkät naurut.

Tunti pari inventointiin? Mitä nyt noita kampaamoita olen nähnyt 50v aikana niin sen pullomäärän laskee vartissa, jos ovat järjestyksessä merkeittäin. Oli naurussa pitelemistä kun oma kampaajani sanoi pitäneensä ovet kiinni pari päivää inventoinnin vuoksi. Oli kuulemma niin iso urakka 😄. Itse kun on ollut isossa marketissa inventoimassa niin parissa tunnissa on koko marketti inventoitu ja tuotteita hieman enemmän, toki työntekijöitäkin. Pörssiyrityksissä inventoidaan myös viikoittain ja samalla palvellaan asiakkaat eli työn lomassa ja työlle on aikaa pari tuntia. Jos myöhästyy, tämän viikon inventoitavat lisätään ensi viikon inventointiin, joten parempi ehtiä.

Et kai sä tosissasi kuvittele, että ainoat inventoitavat tuotteet kampaajalla ovat näkyvissä olevat shampoot? Pikkasen on meinaan laskettavana värituubeja ja muita hiusten värjäyksiin ja käsittelyyn tarvittavia tuotteita.

No enpä kuvittele vaan tiedän että muutakin on, olenhan kymmeniä vuosia sitä työtä seurannut ja tehnyt inventointeja. Kuvitteletko sinä vuorostasi että  isossa marketissa  voi käyttää pari päivää yhden hyllyn inventointiin? Se koko iso marketti inventoidaan muutamassa tunnissa ja ennen kaupan avaamista aamulla. Mikähän meteli siitäkin tulis jos ruokakaupat olis vuodessa kuukauden kiinni inventoinnin vuoksi, jos työtahti olis tuo että 2 pv kiinni muutaman tuubin/purkin vuoksi. Jos on tekevä ihminen ja näppärä käsistään (mitä vois olettaa myös kampaajan olevan) niin siinä ei mene kuin hetki kun kaiken inventoi.

Vierailija
706/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli hieman vajaa kertomus siitä, miten opiskelu pitäisi tehdä omalla ajalla ja sitten opettaa muille. Hommahan menee oikeasti näin:

- opiskelet omalla rahalla ja omalla ajalla

- opetat asian muutamalle työkaverille omalla ajalla, ilman korvauksia ja muiden töiden kasautuessa

- opetat ja neuvot kädestä pitäen seuraavan puoli vuotta

- teet heille ohjeet vaikka homma takkuaa

- neuvot

- alle vuoden sisällä firmassa alkavat YT-neuvottelut

- sinut irtisanotaan

- opettamasi työkaverit hoitavat sen opettamasi homman jatkossa

Ja oikea suhtautumistapa on naurahtaa, päivittää CV, toivoa ettei lafka mene konkkaan osaamattomien työntekijöiden vuoksi, nostaa nokka pystyyn ja siirtyä paremmille työmaille.

Tästä tuli mieleen, että pomo ehdotti minulle, että minun pitäisi opettaa kollegoilleni ohjelmien x, y ja z käyttöä. Kyseiset ohjelmat olivat siis sellaisia, että niitä ei varsinaisesti tarvittu työn tekemiseen, mutta joskus, arviolta 2-3 kertaa vuodessa niiden osaamisesta oli hyötyä. Yksi kollega työskenteli toisella paikkakunnalla, ja olisin kuulemma voinut valita yhden päivän, milloin menen häntä perehdyttämään.

Pomon kaaliin ei kuitenkaan tuntunut uppoavan se, että olen itse opiskellut kutakin ohjelmaa omissa opinnoissani aina puoli vuotta, joten tuntui aika turhalta opettaa ohjelman käyttöä 8 tunnissa sellaiselle, jolla ei ole alan koulutusta ja niin ikään mitään aikaisempaa osaamista ohjelman käytöstä eikä suoraan sanottuna ehkä edellytyksiäkään oppia sitä. Ohjelmat olivat niin monipuolisia, että joku 8 h perehdytys olisi ollut työn tekemisen kannalta yhtä tyhjän kanssa.

Kaikkein huvittavinta asiassa oli se, että ko. kollega sai muutaman kuukauden sisään yt-neuvotteluissa potkut ja vielä senkin jälkeen pomoni jaksoi tulla muistuttamaan minua syyttävään sävyyn, että "et sitten koskaan käynyt opettamassa sitä ohjelmaa". Joo en käynyt, vaan käytin senkin ajan ihan oikeiden töiden tekemiseen.

Lähtökohtaisesti olen työntekijänä sellainen, että jaan kyllä mielelläni tietoa muille ja autan tarvittaessa kykyjeni mukaan, mutta ei se nyt ihan niinkään mene, että käyn ensin itse monta vuotta kestävän koulutuksen, jonka sisältö sitten pitäisi referoida joksikin pikakurssiksi heille, jotka eivät ole koskaan opiskelleet mitään.  

Vierailija
707/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko työnantajana kertoa? Meillä oli yksi henkilö, joka saikutti jatkuvasti ja teki niin vähän kuin mahdollista. Kerran hän tuli saikkulapun kanssa, että toisessa kädessä on revähdys, eikä sitä saa käyttää. Ehdotin, että hän tekee töitä vain toisella kädellään. Hän oli vähän aikaa suu auki, mutta ei kuitenkaan suostunut. Seuraavana päivänä hän tuli ja sanoi itsensä irti. Menin varastoon ja tuuletin riemusta.

Pitäiskin tehdä oma ketju näille surkeille työntekijöille, jotka vastustaa kaikkea, pitävät työpaikkaansa aikuisten päiväkotina, jossa pelkkä läsnäolo riittää palkanmaksuperusteeksi :D  Minulla oli työntekijä joka ehdottomasti tarvitsi viikon sairaslomaa kun oli menossa "värjäyttämään" tatuointinsa, vuoden parhaimman sesongin aikana :D Sattuneesta syystä sopimusta ei enää jatkettu.

Sähän voisit teettää sen ketjun avaamisen jollain alaisella?

Vierailija
708/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan pohjakassassa oli vajausta. Luultavasti joku oli varastanut. Esimies ehdotti, että työntekijät antaisivat omista rahoistaan, jotta vajaus saataisiin korjattua.

Sama ehdotettu mulle ja vaadittiin! Olin silloin parikymppinen.

Mut pakotettiin yhden vuoron päätteeksi maksamaan kymppi kassavajeen takia. Seuraavana päivänä sain sen takaisin kun olikin löytynyt kassakaapista. Suurinpiirtein sihisin kiukkuisen a esimiehelle että anti olla viimeinen kerta kun mua syytät, olen nimittäin rahan kanssa aivan helevetin tarkka. Eipä ollut sen jälkeen ongelmia.

Jos olisi jotenkin voinut todistaa edes että mun vika, esim. mun avaimella vain pääsee kassaan, mutta kun sinäkin päivänä ainakin kaksi esimiestä käytti samaa kassaa. Ihan kuin he olisivat erehtymättömiä! Seuraavassa työpaikassa yrittivät ehdottaa samaa systeemiä että kassavajeen joutuisi maksamaan itse. Ilmoitin että käy siinä tapauksessa että siihen on pääsy tasan tarkkaan henkilöllä itsellään. Esimieheni siellä oli nimittäin aivan umpisurkea laskemaan ja myös lainaili kassoista rahaa ja unohti jättää lapun. Itse olen sitä mieltä että jos et luota työntekijöihis niin anna potkut sitten, älä kyttää turhaan. Toki jos jatkuvasti jotain häikkää niin sitten tutkitaan mutta jatkuva epäileminen syö luottamusta toiseenkin suuntaan eli ei kannata sitten odottaa lojaaliutta.

Vierailija
709/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan pohjakassassa oli vajausta. Luultavasti joku oli varastanut. Esimies ehdotti, että työntekijät antaisivat omista rahoistaan, jotta vajaus saataisiin korjattua.

Sama ehdotettu mulle ja vaadittiin! Olin silloin parikymppinen.

Mut pakotettiin yhden vuoron päätteeksi maksamaan kymppi kassavajeen takia. Seuraavana päivänä sain sen takaisin kun olikin löytynyt kassakaapista. Suurinpiirtein sihisin kiukkuisen a esimiehelle että anti olla viimeinen kerta kun mua syytät, olen nimittäin rahan kanssa aivan helevetin tarkka. Eipä ollut sen jälkeen ongelmia.

Jos olisi jotenkin voinut todistaa edes että mun vika, esim. mun avaimella vain pääsee kassaan, mutta kun sinäkin päivänä ainakin kaksi esimiestä käytti samaa kassaa. Ihan kuin he olisivat erehtymättömiä! Seuraavassa työpaikassa yrittivät ehdottaa samaa systeemiä että kassavajeen joutuisi maksamaan itse. Ilmoitin että käy siinä tapauksessa että siihen on pääsy tasan tarkkaan henkilöllä itsellään. Esimieheni siellä oli nimittäin aivan umpisurkea laskemaan ja myös lainaili kassoista rahaa ja unohti jättää lapun. Itse olen sitä mieltä että jos et luota työntekijöihis niin anna potkut sitten, älä kyttää turhaan. Toki jos jatkuvasti jotain häikkää niin sitten tutkitaan mutta jatkuva epäileminen syö luottamusta toiseenkin suuntaan eli ei kannata sitten odottaa lojaaliutta.

Jatkan vielä että tuossa ekassa paikassa oli kellotettu työaika eli sisään kirjautuessa alkoi palkka juosta. Aluksi tulin tapani mukaan hyvissä ajoin töihin, n. 10 min ennen työn alkua. Tuosta sitten alettiin nillittää että ei saa kirjautua niin aikaisin. No, aloin sitten istumaan kelloa tuijottaen kunnes oli aika aloittaa. Jonkin aikaa tämän jälkeen ilmestyi seinälle lista että ketkä on olleet myöhässä eniten tässä kuussa, siellähän oli mun nimi ylimmäisenä. Esimiehelle sanoin että mitähä tämä nyt sitten on kun joka päivä olen ajoissa, istun tuossa ja juuri kellonlyömällä kirjaudun sisään kuten ohjeistettua. Sanoivat että tietokoneelta näkee että olen ollut myöhässä eivätkä uskoneet x) Jotenkin meni maku koko työhön...

Toinen oli kun mulle tuli hellepäivän päätteeksi ihan järkyttävä olo ja oksensin vessassa. Esimies kävi tarkistamassa vessan ja sanoi ettei siellä haise oksu eli valehtelet, pakotti mut siivoomaan baarin ennen kuin pääsin kotiin. Tällä välin paikan omistanut hom opariskunta istui pöydässä katselemassa eivätkä tehneet elettäkään auttaakseen. Laahustin siellä nuutuneena hädin tuskin pystyssä pysyen ja esimies tuli sanomaan omistajilta terveiset että olin ansainnut juoman heidän piikkiinsä jonka voisin juoda töiden lomassa. Vastasin että kiitti tyhjästä, haluan vain kotiin. Ei hirveesti tehnyt mieli sen jälkeen työskennellä tollasille ihmisille jotka ei laita tikkua ristiin kun toinen kärsii...

Vierailija
710/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yhdellä työntekijällä oli sillä hetkellä 3 lasta.

Toinen kollega laittoi ylös aina, kun tämä äiti oli poissa. Vuoden aikana ei kertaakaan ollut 2 vkoa putkeen.

Esimies kypsyi ja alkoi pyytämään puolison esimieheltä todistuksen, oliko mies töissä. Parin kerran jälkeen miehen pomo soitti meidän pomolle ja ilmoitti todistuksia ei enää tule. Vastasi sitten vaimon poissaolo on palkatonta. 3 lasta, kukaan ei edes koulussa.

Alkoi odottamaan neljättä. Sattuneesta syystä kukaan ei onnitellut, ei kerätty lahjaa.

Tuli takaisin töihin. Sai yt neuvotteluissa heippa lapun.

Älkää naiset olko näin tyhmiä. Just katsoin, on edelleenkin työttömänä. Ollut yli 5 v.

Vierailija
711/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jaa no tarttis sitten varmaan ensin perustaa yritys, palkata alainen ja pyytää tekemään jotain näinkin tarpeetonta/tuottamatonta kuin somettelu, vaikka kyllähän täälläkin näitä työkseen tarinoivia näkyy paljon olevan.

Vierailija
712/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä varastettiin kahvi- ja lahjakassasta rahaa useita satoja euroja, itse asiassa vajetta oli ollut jo useamman vuoden ajan, koska yllättäviä täydennyskeräyksia piti tehdä aina silloin tällöin. Kassaa säilytettiin paikassa paikassa, joka oli useamman työntekijän tiedossa.

Esimies pyysi, että, jos joku tietää asiasta jotakin, käy kertomassa. Eräs työntekijä kävi sitten kertomassa epäilyistään, koska epäilty harrastaa muutenkin tavaroiden vientiä. Hän mm. vie vessapaperit työpaikalta, ei ole kahviporukassa, mutta juo salaa kahvia, on varastanut kahvipaketteja, kun ne eivät olleet lukon takana, ei tuo koskaan mitään tarjottavia, mutta vie päivän päätteeksi niitä kotiinsa jne. Esimies käski suurin piirtein ilmoittajan ulos eikä asiaan enää palattu. Rikosilmoitus on asiasta tehty, mutta eihän se johda tässä tapauksessa mihinkään.

Vierailija
713/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin isäni hautajaispäivästä, se on sitten palkatonta sanoi boss.

Mun olisi pitänyt valehdella että sairastun.

Mielestäni läheisen hautajaiset ovat muutenkin raskaat, että hajoaa, ilman että tulee tunne rehtiys ei kannata.

Myös työkaverit sälyttää toiselle liikaa hommia, palkassa se ei näy.

Sehän lukee tessissä, mitkä juhlat kuuluvat niihin, joita varten saa palkallisen vapaan. Ja oman isän hautajaiset ovat takuulla yksi niistä.

Suomessa on valtavasti yrityksiä, joissa ei ole työehtosopimusta käytössä. Laki ei tuollaisia vapaapäiviä kenellekään takaa.

Vierailija
714/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutti käytäntöä niin että ensimmäinen saikkupäivä menee työntekijän omaan piikkiin, eli palkattomaksi. Sen jälkeen kehtasi ehdottaa että hommaan sairaalle lapselleni sen "omavastuupäivän" aikana hoitajan jotta pääsen töihin kun alkaisi sairasloman maksaminen. Sanoin vain että en ole noin tyhmä. Jos kerran minua rankaistaan ottamalla palkasta pois sairauden takia se eka päivä, niin aivan varmasti olen pois niin kauan kuin lapsi on sairas, vaikka ennen hommasinkin hänelle hoitajan kotiin sen ekan päivän aikana.

Ei tuo käytäntö kovin montaa kuukautta ollut käytössä, kun TA huomasi että saikkupoissaolot pitenee. Ennen oli yksi päivä, sen jälkeen kaikki saikkupäivät käytettiin tappiin asti.

KUn työnantaja ei luota työntekijöihin, niin eipä sitä työntekijöidenkään huvita pelata samaan pussiin.

Missä maassa tuo tapahtui? Luojan kiitos meillä on vielä Suomessa työlainsäädäntö ja työehtosopimukset, ettei mene ihan villiksi täälläkin.

Monessa suomalaisessa työehtosopimuksessa ensimmäinen sairauspäivä on ainakin uusilla työntekijöillä karenssipäivä. Näitä on etenkin aloilla, joilla työntekijöillä on taipumusta olla maanantait krapulassa, kuten rakennus- ja kiinteistöaloilla.

Jos noin jossain toimitaan, niin toimitaan yksiselitteisesti laittomasti. Työsopimuslaki kun määrää, että yli kuukauden voimassa olleissa työsuhteissa pitää maksaa heti ensimmäiseltä päivältä sairausajan palkkaa ja alle kuukauden voimassa olleista 50 % palkasta heti ensimmäiseltä päivältä. 

Työehtosopimuksissa voidaan sopia työntekijän kannalta paremmista ehdoista, mutta lakia heikommista ehdoista ei voi sopia. Laki määrä minimin ja sitä et voi sopimalla muuttaa. 

Tuo on muuten oikeasti mielenkiintoinen pointti. Olisikohan niin, että tuo karenssipäivä on saatu ujutettua mukaan, koska työnantaja velvoitetaan maksamaan pidemmältä ajalta sairausajan palkkaa kuin lain määräämä 1+9 päivää? Eli TES:sin ehdot olisivat kokonaisuutena kuitenkin paremmat työntekijän kannalta? Myös se karenssipäivän poistuminen työsuhteen jatkuessa saattaa vaikuttaa asian tulkintaan, en tiedä.

Tässä esim. kiinteistöpalvelualan työntekijöiden esim. siivoojat) TES:sistä:

"Sairausajan palkka maksetaan toisen sellaisen sairauspäivän alusta, joka olisi ollut työntekijän työpäivä. Karenssipäivää ei kuitenkaan ole,

• kun työntekijän työsuhde on ennen sairauden alkamista jatkunut yhdenjaksoisesti vähintään kaksi vuotta tai

• kun työkyvyttömyys on aiheutunut työtapaturmasta tai

• kun työkyvyttömyys on jatkunut niin pitkään, että työntekijä alkaa saada sairausvakuutuslain mukaista päivärahaa. (Sairausvakuutuslain mukainen karenssiaika on 1 + 9 arkipäivää).

Tuon TES:sin mukaan esim. kuukauden töissä olleelle maksetaan 28 päivää sairausajan palkkaa.

Vierailija
715/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen töissä 0-sopparilla. Sanotaan vaikka, että teen graafista suunnittelua ja erikoisalaani ovat logot. Minulla on Suomen tes:in mukainen palkka.

Yritys avasi firman Espanjaan Aurinkorannalle. Työni alettiin siirtää sinne, koska ei tartte maksaa niin paljoa työntekijälle. Minulle sitten sanottiin, että Sanna sinähän opetat täälle Espanjassa asuvalle Niinalle, että miten tehdään hyvä logo, kun Niina ei ole ikinä ennen tehnyt mitään graafista suunnittelua. Tästä ei tietenkään makseta palkkaa, koska kollegoiden perehdytys ja opastus lasketaan työtehtävien siirroiksi ja ne ovat ilmaisia.

HAH. Hyvä vitsi.

Vierailija
716/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Voisitte tulla vastaan vähän.” eli ylitöitä pitäisi tehdä talkoilla.

”Olisitte onnellisia että teillä on töitä. Siellä on kortisto täynnä työttömiä.”

Ja muutenkin johtamismalli otettu armeijasta. Konkurssikypsä yritys, porukka äänestänyt jo jaloillaan ja niin taitaa loputkin järkevät työntekijät.

Vierailija
717/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yhdellä työntekijällä oli sillä hetkellä 3 lasta.

Toinen kollega laittoi ylös aina, kun tämä äiti oli poissa. Vuoden aikana ei kertaakaan ollut 2 vkoa putkeen.

Esimies kypsyi ja alkoi pyytämään puolison esimieheltä todistuksen, oliko mies töissä. Parin kerran jälkeen miehen pomo soitti meidän pomolle ja ilmoitti todistuksia ei enää tule. Vastasi sitten vaimon poissaolo on palkatonta. 3 lasta, kukaan ei edes koulussa.

Alkoi odottamaan neljättä. Sattuneesta syystä kukaan ei onnitellut, ei kerätty lahjaa.

Tuli takaisin töihin. Sai yt neuvotteluissa heippa lapun.

Älkää naiset olko näin tyhmiä. Just katsoin, on edelleenkin työttömänä. Ollut yli 5 v.

Mistä ”katsoit”, kyylä?

Vierailija
718/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jaa no tarttis sitten varmaan ensin perustaa yritys, palkata alainen ja pyytää tekemään jotain näinkin tarpeetonta/tuottamatonta kuin somettelu, vaikka kyllähän täälläkin näitä työkseen tarinoivia näkyy paljon olevan.

Siis unohditko esiintyneesi työnantajana tuossa edellä vai mitä oikein sekoilet?

Vierailija
719/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä todella ylityöllistettyä, ollut jo useita kuukausia ja minä olin siinä keskeisimmässä asemassa työntekijänä ja voimat alkoivat loppua, koska olin ollut töissä usein viikonloppuisinkin. Pomo sanoi sitten, että on tärkeää, että jokainen pitää huolta hyvinvoinnistaan ja pitää vaikka pidennetyn viikonlopun vapaana ja lähtee minilomalle - ikään kuin me ihan huviksemme olisimme siellä töissä istuneet. 

Pomo kyllä minilomaili ahkerasti. 

Vierailija
720/1462 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt on niin kiire että ruokatunnit on peruttu"

Tippui muuten välittömästi työkalut kolisten lattiaan: "Lähdenkin tästä sitten heti ruokikselle"

Ilmeisesti muutkin pitivät ruokatunnin normaalisti.

ps. tapausta ei mainittu kenenkään toimesta koskaan sen jälkeen.

Tämä on ihan normaalia joissain paikoissa hoitoalalla, vaikka sitä ei sanota ääneen. Tai voi se ruokis olla 1,5 h ennen päivän päättymistä ja sen aikana vastaat puhelimeen ja kelloihin. Ne lyhyet koulutukset joita joskus saa pidetään myös omien taukojen aikana.