Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
1/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä pitäis tehrä! Ihan pokkana tuli sanomaa...

Vierailija
2/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan pohjakassassa oli vajausta. Luultavasti joku oli varastanut. Esimies ehdotti, että työntekijät antaisivat omista rahoistaan, jotta vajaus saataisiin korjattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että äitiysloman sijaan ilmoittaisin vain pomolle etukäteen synnytysajankohdan ja pitäisin synnytyksestä alkaen kesälomat.

Olisi kuulemma helpompaa, kun sitten ei tarvitsisi tehdä järjestelyjä.

Vierailija
4/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtä pitäis tehrä! Ihan pokkana tuli sanomaa...

Tommonen vitsiniekka on joka työpaikalla.

Vierailija
5/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka maksetaan 37.5 tunnista/ viikko mutta käytännössä se tarkoittaa n. 50 tuntia töitä/ viikko, ilman ruokataukoa. Joo-o.

Vierailija
6/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn omalla kustannuksella työssä tarvittavan koulutuksen (~2500e), käytän oppimaani työssäni päivittäin enkä saa edes palkanlisää.

Vierailija
7/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli kiinteä kk-palkka, olen alihankkijan kautta firmassa x. Laskutusperusteet muuttuivat, työstä saatava palkka olisi laskenut roimasti ja erotus olisi maksettu matkakorvauksena. Koronan myötä meillä yleistyi etätyöt, eli käytännössä etäpäiviltä ei matkakorvausta saisi ja päivästä saatava korvaus olisi ollut tyyliin puolet normaalista. Sain onneksi itse valita ja sain pidettyä vanhan palkkasysteemin. Jos uuteen olisi siirrytty, olisin menettänyt myös eläkekertymää, äitiyspäivärahaa, työttömyyskorvausta suuren summan (jos/kun jään äitiyslomalle tai työttömäksi). Aika huono diili, vai mitä? Ja puhutaan insinööreistä

Vierailija
8/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle erikoisinta oli että työnantaja ehdotti että kirjaisin itse ulos töistä ja tekisin sitten työt loppuun.

Vierailija
9/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitäisin korvani auki ja tulisin sitten aina raportoimaan hänelle, mitä työyhteisössä puhutaan.

Vierailija
10/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen voisi pitää vuosilomaani samaan aikaan kun olen äitiyslomalla?

Sehän olisi meille kätevintä!

Vierailija
11/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ollut ehkä naurettavaa, koska se oli niin härskiä, mutta nykyinen työnantaja yritti solmia uuden työsopimuksen, vaikka alallamme jos yrittäjä vaihtuu, työntekijät jatkavat vanhoilla työsopimuksilla. Ja siis se härski osuus oli se, että hän olisi jättänyt työsopimuksesta pois siellä olevat maininnat työehtosopimusta paremmista eduista (mm. lisät tuplana ja yhdenlainen lauantaietu, eli 1 tunti vapaata lauantaista).

En suostunut. Aika härskisti yritti.

Vierailija
12/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen ollut ulkomaalaisen yrityksen leivissä Suomessa ja sen verran erilainen kulttuuri oli heillä, että ehdotukset oli sellaisia, että suomalaiselle työnantajalle ei tulisi mieleenkään ehdottaakaan. Tuollaiset työpäivän viimeisetlyt vapaa-ajalla on pientä siihen verrattuna. Siinä olisi kyllä työntekijää viety ihan täysillä, jos ei olisi tiennyt omia oikeuksiaan, samoin asiakkaita ja yhteistyökumppaneita olisi kohdeltu suomalaisittain todella törkeästi joissain asioissa, jos ei olisi pystytty kertomaan miten "käyttäytyä".

Vierailija
13/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotyimasti että otan yyteessä paketin. Osaan laskea. En ottanut. Käskin irtisanomaan

Vierailija
14/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmassa kukaan ei tee etätöitä, ei edes pahimpaan korona-aikaan ja huolimatta siitä että toimistolla oli paljon väkeä ja toimisto sijaitsee keskustassa eli suurin osa tuli töihin julkisilla. Pomon mukaan se ei ole ongelma, vaan jokaisen tulisi välttää käymästä missään muualla kuin työpaikalla ja ei tavata vapaa-ajalla ketään perheen ja työkaverien lisäksi tartuntariskin vähentämiseksi.

Sinällään hyvä neuvo korona-aikaan, mutta satunnaiset kerta viikkoon kauppareissut ovat aikalailla pakollisia altistumista. Sen sijaan työtä olisi voinut tehdä hyvin etänäkin, mutta sen sijaan kokoonnuimme töihin viidesti viikossa.

Vierailija
15/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani halusi minun tekevän alalle oppikirjasarjan. Työ olisi pitänyt tehdä omalla ajalla ja kaikki oikeudet kirjasarjasta antaa työnantajalle. Ei tullut kauppoja.

Vierailija
16/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienessä sekatavarakaupassa töissä. Pomo sanoi, että silloin kun asiakas tulee kauppaan, pitää näytellä, että on juuri tekemässä ahkerasti jotain. Kaupassa kävi sesonkien ulkopuolella todella vähän asiakkaita, mutta omistaja halusi, että vähintään 2 myyjää on aina paikalla. Siksi siellä saattoi mennä kokonainen päivä niin, että ei ollut muuta tekemistä kuin näytellä niille satunnaisille ohikulkijoille, että he tulivat keskeyttämään jonkun tärkeän askareen.

Vierailija
17/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firmassa kukaan ei tee etätöitä, ei edes pahimpaan korona-aikaan ja huolimatta siitä että toimistolla oli paljon väkeä ja toimisto sijaitsee keskustassa eli suurin osa tuli töihin julkisilla. Pomon mukaan se ei ole ongelma, vaan jokaisen tulisi välttää käymästä missään muualla kuin työpaikalla ja ei tavata vapaa-ajalla ketään perheen ja työkaverien lisäksi tartuntariskin vähentämiseksi.

Sinällään hyvä neuvo korona-aikaan, mutta satunnaiset kerta viikkoon kauppareissut ovat aikalailla pakollisia altistumista. Sen sijaan työtä olisi voinut tehdä hyvin etänäkin, mutta sen sijaan kokoonnuimme töihin viidesti viikossa.

Meillä ei voisi tehdä etätöitä, mutta silti pomo kehtaa myös mussuttaa, miten olisi suositeltavaa elää vapaa-ajalla. Olemme terveydenhoitoalaa, niin eiköhän jokaisella ole ihan tiedossa koronan fasiliteetit, pidän todella kummallisena ja röyhkeänä, että koittaa ujuttaa OMAA etuaan meidän vapaa-aikaamme. En tietenkään todellakaan noudata hänen ehdotuksiaan, vaan elän aivan normaalisti (miten pandemiassa eläisin muutenkin).

Ei taida vain itse tajuta, että on asiaton. Tuskin välittäisi vaikka tajuaisikin.

Vierailija
18/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea tyhmää tuli tehtyä kilttinä tyttönä, avasin pankkitilin työnantajan pyynnöstä, ja maksoin pankkikulut itse. Työnantaja kyllä antoi ymmärtää, että tämä korvattaisiin, mutta "unohti" koko asian. Rahaan liittyviä juttuja oli muitakin, pahinta oli se, että pomolle oli eri säännöt kuin muille.

Vierailija
19/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkalla kävi huonosti, joten soitin töihin ja kerroin olevani sairaalassa ja joutumassa piakkoin leikkaukseen. Tiedossa olisi monen viikon sairausloma. Olin aikamoisissa kipulääkkeissä jo. Pari tuntia puhelun jälkeen pomoni ilmestyi sairaalasänkyni viereen kynä ja paperi kourassa tarkoituksenaan saada minut allekirjoittamaan irtisanoutumiseni. Naapurisängyn potilas kuunteli uskomatta korviaan ja lopulta nosti metelin.

Tästä on melkein kolmekymmentä vuotta aikaa. Tuolloin ei soiteltu lehtiin pikkuasioista, mutta tämä saattaisi nykyisin olla uutisen aihe.

Vierailija
20/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomani lähestyessä pomoni ehdotti tuplavuoroja, koska kohta jään kuitenkin kesälomalle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi