Kuinka te muut nukutte näillä helteillä????
Itsellä TAAS valvottu yö takana - näiden hellepäivien aikana ei pysty nukkumaan kunnolla, vaikka mitä tekisi. Muilla samaa ongelmaa, ratkaisuja? Kaikki keinot käytetty mitä keksitty, on ikkunat auki jne mutta ei auta:(
Kommentit (47)
Investoin viime vuonna siirrettävän ilmastointilaitteeseen ja jätin nyt yöksi päälle. Kämpän lämpötila oli laskenut yöllä siedettävään 24 asteeseen, illalla oli vielä 27.
Aiemmin on ollut pakastimessa viilentymässä petivaatteita ja pyyhkeitä yötä varten ja jäiset vesipullon pyyhkeen sisään viereen.
Kastelin pyyhkeen ja pidin päälläni niin pitkään, että alkoi tuntua viileältä.
Kiskon peiton päälle, laitan pään tyynyyn ja nukun. Ei sen vaikeampaa.
Ilmalämpöpumppu viilentää mukavasti.
Hyvin. Säädän 24:stä 26:een jos menee ulkona yli 30 ettei ole vetoa eikä ääntä.
Tuuletin pöhisemään viereen hiljaisella teholla, olen oppinut nukkumaan vaikka kohina olisi 50dB luokkaa, hyvin rauhoittaa, naapurien äänetkin peittyy hyvin.
Tuo lakanoiden pakastaminen on naurettavaa. Kymmenen sekunnin nautinto.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin sumutan sen lakanan kosteaksi ennen kuin laitan pakastimeen, ja sitten käytän sitä peittona. Eihän se läheskään koko yötä kylmänä pysy, mutta kyllä siitä ehtii apua olla.
Vierailija kirjoitti:
Panopeiton pakastamisesta jopa puolen tunnin, ehtii nukahtaa.
Itse nukkuisin tuulettimen kanssa mutta puoliso ei saa unta sen kanssa. Kaikki märät pyyhkeet yms alkavat vain ahdistaa kesken unien.
Torkun sitten aina sopivassa raossa, kun öisin ei saa tarpeeksi unta.
Hyvin. Ei meillä ole kun 20 astetta lämmintä sisällä. Ei ole ilmalämpöpumppua ja vaan 1 ikkuna auki.
Vitunhuonosti. Kokeilen tuota Arstilan kikkaa ja tilasin koirien viilennyspeiton.
Mä valvon ja annan itseni nukahtaa tv:n ääreen.
Kyllä se väsy jossakin vaiheessa iskee.
Huonosti, viileitä odotellessa.