Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monet akateemiset on todella työtä vieroksuvia! OV

Vierailija
09.08.2008 |

Akateeminen kaverini esimerkiksi. Meni ensin lukioon koska ei ainakaan mihinkään duunarihommiin tahdo. Sen jälkeen opiskeli, opiskeli lisää ja opiskeli vielä lisää. Mielellään opiskeli tai teki opinnäytetyötä kesälläkin ettei tarvinnut töitä tehdä. Kun lopulta todella pitkien opiskelujensa jälkeen valmistui, hankki melkein heti kolme lasta ja oli näiden kanssa kotona liki kymmenen vuotta. Nyt pitäisi töihin palata, mutta suunnitteleekin yllättäen lisäopintoja ;)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti ole akateeminen.

t. 7 vuotta työelämässä ollut akateeminen

Vierailija
2/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on akateemisesti koulutettu. EI ole löytänyt alansa töitä, joten on sitten istunut mieluummin työttömänä kotona....

Olisi saanut töitä mutta ei halunnut mennä, koska olisi joutunut seurustelemaan duunareiden kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole akateeminen, vaikka vuoden olenkin yliopistossa opiskellut. Vaihdoin sitten alaa ja nyt työskentelen melko käytännönläheisessä ammatissa. Noista vanhoista yliopistokavereista todella moni on työtä vieroksuvia. Osa ikuisia opiskelijoita, osa pitkäaikaistyöttömiä jne.

Vierailija
4/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka palautti gradunsa toukokuussa ja on nyt vaan istunut kotona koko kesän odottamassa jotain mitä lie arviota siitä. Miksi ei voinut mennä kesäksi töihin? On tiettävästi tiukkaa rahasta tuossa taloudessa, siksi kovasti kummastelen asiaa..

Vierailija
5/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monikossa.

Vierailija
6/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut akateemiset alat ovat vaikeasti työllistäviä, joten jatko-opiskelu ja tutkimustyö on oikeastaan ainoa vaihtoehto, esim. monet humanistiset alat. Jotkut akateemiset alat taas ovat lähes pomminvarmoja työllistäjiä, kuten lääketiede, pedagogiikka, farmasia, oikeustiede, ekonomia, jne.

Vierailija
7/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene töihin ollenkaan jos oman alan töitä ei löydy. Varmaan heillä on sitten se tilanne että ei tarvitse mennä eli pärjää vain miehen tuloilla tms?

Minulle tämä on ollut yllätys, itse hain töitä heti valmistuttuani periaatteella että mikä tahansa työ käy, kunhan nyt jotain löytyy. Ja löytyihän sitä.. Mutta tässäkin on kääntöpuolensa, on ollut todella hankala saada niitä oman alan töitä tämän jälkeen, koska:

- ei ole työkokemusta omalta alalta

- haastatteluissa katsotaan ilmeisesti että MIELUUMMIN teen näitä hommia vaikka ei todellakaan pidä paikkaansa

- on hirveän vaikea lähteä vakipaikasta määräaikaisiin töihin

- vaikka palkka onkin huono niin tällä pärjää ja on liian tyytyväinen tähän hakeakseen kunnolla sitä muutosta

Vierailija
8/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tunnen kaksi vain peruskoulun käynyttä tyyppiä, jotka ovat mieluummin työttömänä kuin hakisivat aktiivisesti töitä. Välillä työkkäristä pakotetaan heidät johonkin pätkätyöhön, johon on pakko mennä ettei menetä tukia.

Silti en mene tämän perusteella väittämään että kouluja käymättömät ovat työtävieroksuvia.

Vierailija
9/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä vieroksuvia löytyy kai minkä tahansa koulutuksen omaavista. Miksi se jotenkin olisi yleisempää akateemisesti koulutetuilla? Minusta tuntuu, että akateemisten opiskelut ja työtkin tuntuvat kaikkien perusduunarien mielestä ihan huuhaalta ja tyhjän tekemiseltä. Kaikkien pitäisi kai hiki hatussa painaa fyysistä työtä = oikeaa työn tekoa (kuten maanviljelijä appiukkoni ajattelee).

Vierailija
10/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kaikille ei riitä alan töitä mitenkään. Mutta: juuri tuli ulos tutkimus jonka mukaan ne, jotka suostuu tutkinnon jälkeen alemman tason tehtäviin, ei enää nouse sieltä.

Arvatkaa mitkä paineet (sukulaiset, perhetuttavat, vanhat kaverit) on olla FM ja Siwan kassa forever?

Vierailija
11/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tunnen vain 12 tunnin työpäiviä tekeviä akateemisia

Vierailija
12/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä siitä koulutuksesta ei ole katinkaan vertaa hyötyä. Mieluummin odottaa vähän aikaa niitä koulutusta vastaavia töitä.

Vierailija
13/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtöntä akateemista. No niin, sekin on todistettu!

Vierailija
14/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunne ainuttakaan työtöntä. Ei ainakaan tule mieleen. Joten missä ne kaikki työtä vieroksuvat piileksiikään?

Vierailija
15/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomaa lasketa. Lapsetkin menivät vuosikkaina päiväkotiin, koska olen kauhea akateemin uraäiti.

Vierailija
16/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi muistuttaa minua, mutta olen ehtinyt saada vasta yhden lapsen. Hullu paljon töitä tekee.

Vierailija
17/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluttamattomat teiniäidit jotka pukkaavat muksua muksun perään, jotta ei tarvitsisi hankkia koulutusta ja/tai työtä. En usko, että alemmin kouluttautuneilla on paljon varaa arvostella.

Vierailija
18/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias. Palautin gradun toukokuussa. Tosin sain siitä arvostelun ja valmistuinkin, mutta töitä ei ole löytynyt. Olen kyllä etsinyt. Ja nyt olin jo valmis menemään ihan mihin tahansa töihin, koska kotonaolo ahdistaa. Mutta työkkäristä saivat mut ylipuhuttua vielä etsimään oman alan töitä. Perustelivat sen sillä, että sekä tutkimusten ja omien kokemustensa mukaan ns. odottelutyöpaikat jämähdyttävät, eikä sitten enää haukaan/saakaan oman alan töitä.

Vierailija
19/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias. Palautin gradun toukokuussa. Tosin sain siitä arvostelun ja valmistuinkin, mutta töitä ei ole löytynyt. Olen kyllä etsinyt. Ja nyt olin jo valmis menemään ihan mihin tahansa töihin, koska kotonaolo ahdistaa. Mutta työkkäristä saivat mut ylipuhuttua vielä etsimään oman alan töitä. Perustelivat sen sillä, että sekä tutkimusten ja omien kokemustensa mukaan ns. odottelutyöpaikat jämähdyttävät, eikä sitten enää haukaan/saakaan oman alan töitä.

Pikku hiljaa alkavat rekrytoijat heräillä kesälomiltaan.

Vierailija
20/22 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistumatta. Töitä ei tee sinä aikana kovinkaan paljon, mutta ei opiskelekaan. Aikaa kahviloissa istuskeluun kyllä riittää.