Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinua peloteltiin raskausaikana?

Vierailija
17.06.2014 |

http://www.feissarimokat.com/2014/06/tulevan-aidin-tuskat/

Tästä tuli mieleen. Miten sinua peloteltiin tulevasta raskausaikana raskauteen, synnytykseen, vauva-aikaan tai perhe-elämään liittyen? Plussaa outoudesta, kohtuuttomuudesta ja huvittavuudesta!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kroppa menee pilalle loppuelämäksi, raskauskilot eivät lähde ikinä, vatsa roikkuu ja tulee olemaan täynnä raskausarpia ikuisesti. Rinnatkin muuttuvat typötyhjiksi nahkapusseiksi. Näytän samalta kuin ennen raskautta, vauva on nyt 1,5-vuotias.

- Kiinteiden maistelun aloittaminen on hirveän vaikeaa, kun vauvoille kelpaa vain makea ruoka, mutta ne pitäisi saada syömään muutakin. Perunasose upposi lapseemme alusta lähtien ilman mitään ongelmaa.

- Vstasyntyneet usein itkevät lähes aamusta iltaan, eivätkä nuku juuri lainkaan. Meidän nukkui suurimman osan vuorokaudessa ja itki lähinnä nälkäisenä.

Vierailija
2/12 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hurahdan äitiydestä täysin ja arvoni menee uusiksi ja hahmotan maailmaa vain lapseni kautta. Ja yhden jälkeen haluaisin niitä lisää

Luojan kiitos niin ei ole käynyt vaikka lapsi on "jo" kolme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä muista kuin tämän, kun vanhempi duunikaveri hämmästeli isoon ääneen, että mitä sä nyt jo olet hankkinut tavaroita, se lapsihan voi vielä vaikka kuolla?!

Silloin rv 35. Sitten kuolee ja tavarat saa laitettua pois. Eikä kuten hän oli aikoinaan hankkinut sängyt yms. vasta kun on tullut vauvan kanssa sairaalasta kotiin.

Vierailija
4/12 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 13:40"]

Tsernobylin räjähdys, toi esikoisen odotukseen aikas jänniä hetkiä. Lehdissä oli kuvia, 2päisistä vasikoista ja muista epämuodostuneista luontokappaleista. Onneks vauva oli terve, vaikka huusi kitapurjeet pulleena 3kk.(koliikki)

[/quote]

Äiti? :) 

T. joulukuussa vuonna 86 syntynyt koliikki ipana...

[/quote]

Kyllä, olet varmasti ainoa vuonna -86 syntynyt koliikkivauva.

Vierailija
5/12 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sanoivat, että tulisin olemaan väsynyt. Enpä ole vielä väsymystä kokenut, vaikka lapsi on pian 5kk. Alusta saakka nukkunut hyvin ja säännöllisesti. Vaikka olen kertonut tämän kyselijöille, ei tunnu menevän perille. Jatkuvasti minulle annetaan neuvoja kuinka pitäisi nukkua kun lapsi on päikkäreillä, vaikka olen juuri kertonut, että en ole väsynyt ja lapsi nukkuu koko yön heräämättä.

Vierailija
6/12 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ap:n laittama linkki oli ihan mahtava :D

Vierailija
7/12 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka synnytyksessä repeän kahtia, kuinka paikat löystyy ja lihon muodottomaks paskaks.

Mitään näistä ei ole tapahtunut.

Vierailija
8/12 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana peloteltiin siitä miten loppuraskaudessa liikkuminen on vaikeaa ja kivuliasta. Ei ollut, vatsa oli tosi pieni ja yhtään liitoskipuja en kärsinyt. Kävin koulussa laskettuun aikaan saakka (vauva syntyi muutaman päivän yli la:n).

Synnytyksestä odotin kuulemani mukaan tosi paljon pahempaa. Kipeäähän se kävi, mutta ekat neljä tuntia luulin että supistukset oli vasta jotain harjoitusta (kun eivät olleet menkkakipuja pahempia), mutta olinkin yllättäen 5cm auki. Ilokaasusta pelkäsin oksentavani, siitä oltiin peloteltu.

Ja minua peloteltiin myös väsymyksestä. Vauva 2kk, olen hänen kanssaan kaksin enkä ole vielä huomannut sitä kuuluisaa väsymystä. Toki se voi vielä tulla, mutta elänkin päivä kerrallaan :)

Vierailija
9/12 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsernobylin räjähdys, toi esikoisen odotukseen aikas jänniä hetkiä. Lehdissä oli kuvia, 2päisistä vasikoista ja muista epämuodostuneista luontokappaleista. Onneks vauva oli terve, vaikka huusi kitapurjeet pulleena 3kk.(koliikki)

Vierailija
10/12 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs näitä nyt olikaan...

- Saan keskenmenon, koska olin alkuraskaudesta käyttänyt monivitamiinitabletteja, joissa oli A-vitamiinia ja syönyt sushia. En siis tuolloin vielä tiennyt raskaudesta, enkä varsinkaan siitä, ettei A-vitamiinia tai merilevää saisi juuri käyttää.

- Loppuraskauden aikana ei enää pysty nousemaan portaita, joten en voi poistua asunnostani, joka sijaitsee 3. kerroksessa (talossa ei ole hissiä).

- Vauva voi kuolla kohtuun, jos äiti nukkuu selällään loppuraskauden aikana. 

- Synnytyksessä monet naiset menettävät tajuntansa useita kertoja ja käyttäytyvät itsetuhoisesti kuolemaa toivoen. (Siis onhan tuo mahdollista, mutta pelottelija antoi ymmärtää, että tuo olisi ihan yleistä ja normaalia synnytyksissä.)

- Kun lapsi syntyy, et nuku juuri yhtään seuraavaan 3 vuoteen.

- Imetys on todella vaikeaa, eikä todennäköisesti onnistu, minkä vuoksi kannattaa ostaa jo ennen vauvan syntymää kotiin tuttipulloja ja korvikejauhetta, koska ei niitä sitten enää ehdi ostaa, kun vauva on syntynyt, kun vauva vain itkee nälkäänsä.

- Vauva voi aivan helposti tukehtua tuttipullosta juotettavaan maitoon, jos ei vahdi silmä kovana syömistä.

Vierailija
11/12 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 13:40"]

[/quote]

Äiti? :) 

T. joulukuussa vuonna 86 syntynyt koliikki ipana...

Vierailija
12/12 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mm. näillä:

- Raskaus pilaa ulkonäön, joka ei koskaan palaudu ennalleen

- Raskaus ja pikkuvauva-aika pilaa parisuhteen, seksielämä kuolee jne.

- Vauva vie yöunet ainakin ekoiksi 2 vuodeksi

- Vauva vie kaiken oman ajan, ei edes suihkussa pääse käymään rauhassa ainakaan vuoteen

No, vauva on nyt 10kk, eikä MIKÄÄN noista ole toteutunut. Ulkonäkö palautui entiselleen saman tien synnytyksen jälkeen. En saanut raskausarpia, löllyvää nahkaa ym. juttuja, vaan olen nyt hoikempi ja paremmassa kunnossa kuin koskaan. Parisuhde syveni ihan eri tasolle ja olemme miehen kanssa rakastuneempia kuin koskaan. Seksielämä ei mennyt piloille, koska lapsi syntyi sektiolla. Sekään ei ollut niin kamalaa kuin peloteltiin, vaan toivuin nopeammin kuin moni alatiesynnyttänyt ystäväni. Olen nyt äitiyden myötä kaikin puolin tyytyväisempi ja onnellisempi ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme