Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannatatko elokapinaa ja ilmaston pelastamista?

Vierailija
22.06.2021 |

Miten on

Kannatatko elokapinaa ja ilmaston pelastamista?

Vaihtoehdot

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellet kapinoi 5 päivää ilmastoinnin puutosta vastaan. Vaikea samaistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan ilmaston pelastamista mutta en Elokapinaa

Mikä on tekosyysi olla kannattamatta elokapinaa? Oletko niitä jotka ei halua tehdä asialle mitään, puhetta vaan?

Kannatatko elokapinan johtajan Roger Hallamin näkemyksiä että kansanedustajat ja yritysjohtajat pitäisi ampua? Sekö on se asia mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
24/31 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokapina ei tietääkseni tee mitään konkreettista asian eteen.

Itse olen optimisti sen suhteen, että ilmasto-ongelmat saadaan ratkaistua. On jo olemassa teknologiset ratkaisut sille, että energiantuotanto dekarbonisoidaan. On myös olemassa teknologioita, joilla prosesseissa (erit. poltossa) syntyvä CO2 otetaan talteen ja muunnetaan mm. kemikaaleiksi tai CO2v voidaan varastoida maan sisään.

Näiden teknisten ratkaisujen käyttöönotto vie oman aikansa. Niiden realisoitumiseen tarvitaan tukiaisia ja muita kannusteita ja regulaatioita. Mutta tämä kehityskulku on jo menossa eikä tällaiset ekokapinat ole meluineen merkittävässä roolissa. Sen sijaan tutkijat, yritykset ja poliitikot ovat keskeisessä asemassa hyvän kehityskulun vauhdittamisessa.

Kiva että palstalla on joskus joku järkeväkin paikalla. Minusta nämä nykyajan kapinat kertoo aika paljon siitä, että nykypolvet on opetettu siihen, että mitään ei itse tartte tehdä muuten kuin pomppia tasajalkaa niin johan joku rientää järjestämään asioita. Varmaan tästä syystä kasvava nuorten kokema depis tai "osattomuus" tai näiden uutisointi juontaa tästä. Kyllä minuakin masentaisi, jos koko ympäristö pommittaisi jatkuvasti niillä signaaleilla, että eihän sinulta voi mitään odottaakaan vaan relaa ja ole mahdollisimman hankala ja epäkypsä niin jo taas paukahtaa yhteisestä kassasta jotain nuorisonkehityshanketta. En minä ainakaan veronmaksajana haluaa mitään uutta ihmisryhmää, joka koostuu ikuisesti ei aikuiseksi kasvaneista vajaista ja rikkinäisistä ihmisistä. Tämä lähti nyt aiheen ohi vähän mutta kumminkin.

Vierailija
25/31 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokapina on ulkomailta johdettu rikollisorganisaatio.

Vierailija
26/31 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokapinan saloihin ja historiaan kun tutustuu, niin tulee selväksi se, että sekoboltsejahan siellä ollaan: https://ilmastotiede.wordpress.com/2019/03/28/extinction-rebellion-ilma…

Vierailija
27/31 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata Elonapina-punaviherpeppuilijoita. Kyllä sen pepun voi muuallekin asettaa kuin Helsingin pääkadulle.

Vierailija
28/31 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata ääriliikkeitä. Ovat hömppää. Ilmastonmuutoksesta olen ollut kiinnostunut jo 30-vuotta. Pelastan sitä omilla valinnoilla. Elokapina ei ole pelastamassa ilmastoa vaan öyhöttämässä niinkuin se Ruotsin öyhöttäjä Greta. Elokapinan edustajilla ei ole mielestäni mielenterveys ihan kunnossa, mutta eipä se ole Gretallakaan. Omituisia ituhippejä. Nämä voisivat tehdä jotain konkreettista tuon naurettavan pelleilyn sijaan. Vaikka mennä keräämään muoviroskaa merien rannoilta.

Vierailija
29/31 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakia ei saa rikkoa perusoikeuksien nimissä. Tämä on todettu jo silloin, kun sananvapauden suojissa on yritetty kiihottaa kansanryhmää vastaan. Tilannetta ei voi muuttaa se, että nyt ollaan liikkeellä eri aatteen nimissä.

Vierailija
30/31 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ilmaston palautumista normaaliin, eli dinojen ajan ilmasto-olosuhteisiin. Jääkausi oli ikävä poikkeama tästä.

Sitä en osaa arvioida, kuinka paljon elokapinalliset edesauttoivat tätä laittamalla autot kiertämään pidempää reittiä ja siten saastuttamaan enemmän.

Vierailija
31/31 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata elokapinaa. Olen helsinkiläinen ja asuntoani lämmitetään kivihiilellä. Haluan että lämmitetään ensi talvenakin eli olen jyrkästi eri mieltä heidän kanssa aikataulusta.

Ilmastonmuutoksen suhteen meillä Euroopassa mennään lujaa oikeaan suuntaan. Maapallon kohtalonkysymys on, pystyvätkö Aasian maat toteuttamaan riittävän nopean transition.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme