Te, joilla kesämökki, muutama kysymys!
Millä rahalla olette mökkinne hommanneet? Lainaa, perintö, vai? Minkä ikäisenä päätitte hommata mökin?
Minkä hintainen?
Paljonko kotoa matkaa?
Kuinka usein käytte?
Puolison kanssa yhteinen vai yksin teidän?
Kiinnostaa, koska itse aion hommata mökin itselleni lähiaikoina :-)
Kommentit (5)
Joo, Osittain omaarahaa, ihan töistä, osittain lainaa ja vähän ennakkoperintöäkin. Olimme silloin noin 30. Mökin hinta noin 150 000 euroa. Meiltä kotoa tuonne on matkaa 4 kilometriä. Me emme asu maalla ja juuri sijainti tekee mökistä noin kalliin, vaikka varustelutaso on varsin vaatimaton. SIjainti saa kuitenkin aikaan sen, että mökillä voidaan viettää useita iltoja (tai öitä) viikossa työssäkäydessäkin. Mökki on puolison kanssa yhteinen.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 11:35"]Millä rahalla olette mökkinne hommanneet? Lainaa, perintö, vai? Minkä ikäisenä päätitte hommata mökin?Omalla rahalla.ikää oli 30-v
Minkä hintainen?bonusta puista itse tehtynä noin 10 000 ekeä,puoltoista kerroksinen mökki neliöitä 70
Paljonko kotoa matkaa? noin 20 kilsaa
Kuinka usein käytte?viikottain
Puolison kanssa yhteinen vai yksin teidän? Yhteinen
Kiinnostaa, koska itse aion hommata mökin itselleni lähiaikoina :-)
[/quote]
Peritty. 350 kilsaa kotoa, käydään kesäisin useita kertoja, mutta ei pelkän viikonlopun vuoksi kannata, pitää olla vähän ylimääräisä vapaapäiviä myös. Ei ole yhteinen, vaan mun yksin. Talvisin ei käydä.
Lainalla ostettiin miehen kanssa puoliksi. Maksoi 18 000€, sis. sähköliittymän, 6000 m2 tontti, 40-luvulla rak. rintamamiestalo. Ison järven rantaan 400m, käyttöoikeus yhteiseen saareen/saunaan.
1.5h matka kotoa. Ostettiin tutun tutulta ilman välittäjää, laitettiin sana kiertämään että etsitään mökkiä.
Tonttia on hehtaari ja tontilla 100 m2 huvila ja rannassa sauna + saunatupa. Rahaa on mennyt reilut 500 000. Mökkilainaa maksellaan vielä kymmenisen vuotta. Paikka on yhteisissä nimissä ja lapsetkin omistaa siitä osan. Matkaa on reilut 300 km kotoa ja käydään siellä ympäri vuoden.