Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjetön punkkipelko!

Vierailija
16.06.2014 |

Olen lähdössä kolmeksi viikoksi lomalle rannikolle ja olen aivan paniikissa.Pelkään niin paljon punkkeja, että olen viimeiset neljä yötä valvonut, itkenyt, oksentanut ja saanut paniikkikohtauksia. Nyt olenkin miettinyt, että jäisinkin Helsinkiin ja olisin lomani vaan sisällä asunnossani. Haluaisin vaan niin tavata iäkkäät vanhempani pitkästä aikaa, mutta seutu on punkkiseutua. Tiedän että olen ihan naurettava, mutta en tunnu saavan tätä pelkoani hallintaan. Voi kun olisi jo talvi ja pakkasta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole naurettavaa. Punkki on suomen vaarallisin eläin. Suomi on pilalla. Eikä Helsingissä todellakaan ole turvassa!

Vierailija
2/11 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoituhan nyt. Meillä on ihan joka ikinen kesä punkki kiinni joko lapsilla tai minulla. Punkkipihdit kulkee mukana lomalla joka paikkaan.

Jos punkki kiinnittyy ja nappaset sen pois ensimmäisen vrk sisällä on riski sairastua borrelioosiin tosi pieni, mitätön.

Omassa tuttavapiirissäni on tuota punkkikammoa myös, itse en vaan osaa panikoida kun pennusta asti olen niitä nappaillut milloin korvanlehdistä, milloin niskasta tai nivusista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen samanmoinen. Olen alkanut inhota kesää tämän takia. Voi kun rokote keksittäisiin pian tai ainakin tuotaisiin se jo olemassaoleva rokote Suomen markkinoille. 

Itselläni on jo borrelioosi, pahemmalta olen kuitenkin välttynyt, tulen toimeen nykyään jo ihan hyvin. Sen kun voi saada joka kerran uudestaan, ei kiitos.

Vierailija
4/11 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä nyt noin kauheasti huolehdi! Me elämme punkkiseudulla ja meidän kolmessa lapsessa on yhteensä ollut yksi punkki - ja ajattele miten hirveesti lapset luonnossa rymyää. Mulla on ollut yksi punkki joskus vuonna -80 ja yksi viime kesänä. Miehellä ei ole ollut koskaan. Ja me tosiaan harrastetaan luonnossa kulkemista, retkeilyä, vaeltamista. Koirissamme on punkkeja, jos niillä ei ole estolääkettä. No big deal. Ei niitä siis kovin herkästi tule.

Vierailija
5/11 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue viestisi uudestaan ja mieti miten naurettavalta kuulostat. Pieni hyönteinen ja sinä itket ja oksennat. Ala pelätä vaikka auto-onnettomuutta tai influenssapandemiaa tai jotain järjellistä.

Vierailija
6/11 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkien lisäksi pelkään valtavasti ampiaisiakin. Pelkkä surina laukaisee jo itkukohtauksen ja hyperventilaation. Mutta pelko että ihooni kiinnittyisi punkki seurauksineen, on saamassa ihan älyttömät mittasuhteet. Viimeksi tänään oksensin taas kun katsoin netistä sivuja ja kuvia punkista. 

Vierailija
7/11 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:38"]

Punkkien lisäksi pelkään valtavasti ampiaisiakin. Pelkkä surina laukaisee jo itkukohtauksen ja hyperventilaation. Mutta pelko että ihooni kiinnittyisi punkki seurauksineen, on saamassa ihan älyttömät mittasuhteet. Viimeksi tänään oksensin taas kun katsoin netistä sivuja ja kuvia punkista. 

[/quote]

Ei punkit elämääsi pilaa, tuo pelkosi pilaa.

Vierailija
8/11 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ehkä nyt rauhoitun ja alan vähän suhteuttaa asioita. Yritän nauttia tulevasta lomasta ja juhannuksesta ja siitä että vanhempani odottavat minua. Mutta ei ole mukavaa tällainen pelko. 

Vierailija
9/11 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kun juttelitte kanssani. Tuli vähän jo parempi mieli. Nyt lähden keittämään iltateetä ja soitan äidilleni iltapuhelun. Hyvää ja toivottavasti aurinkoisempaa kesää ja juhannusta teille kaikille! Ilman punkkeja tietenkin!!!  :) ap

Vierailija
10/11 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkimme on punkkiseudulla ja joka kesä punkki on ollut jossakin perheenjäsenessä kiinni - vähintään vaatteella kipitellyt.

Meillä kaikilla on rokotteet ja suhtaudumme asiaan vakavasti eli teemme päivittäiset punkkitarkastukset ja suojaudumme hyvin saappailla, vaatteilla ja suihkeella, jos menemme metsään mm. mustikkaan.

Eläimemme ovat nurmikon keskellä ja eivät ole koskaan saaneet punkkeja. Mökillä vieraillut koira vieraili myös heinikoissa ja sai 8 punkkia!

Elämme normaalia, hysteeritöntä elämää mökillä. Vältämme sivustan heinikkoja ja pidämme nurmikon lyhyenä. Voit myös pukeutua valkoisiin vaatteisiin, jolloin punkin erottaa heti.

Panikoiminen on tarpeetonta ja borrelioosi tarttuu vasta, kun punkki on ollut iholla pitkään. Joten säännöllinen tarkistus ja aina terävät pihdit mukana + desinfiointiainetta.

Pelkään punkkeja ja inhoan. Kesääni ja mökkeilyä ne eivät silti pilaa. Yritä nyt suhteuttaa pelkosi edes järkeviin mittoihin.

Vierailija
11/11 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitelet vaan itsesti punkkisuojalla aina kun menet ulos, niin no hätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän