Oletteko päässeet vyöihrakuoriaisista eroon ammattitorjunnalla?!
Tapasimme tämä uuden tuttavuuden ensimmäistä kertaa maaliskuussa vasta ostetussa omakotitalossamme. 2kk aikana niitä tuli vastaan n. 6kpl ja tilasin myrkyttäjän. Nyt myrkytyksestä 1 1/2 viikkoa ja muutama kituva koppis ja pari kuollutta toukkaa tullut vastaan. Toinen torjuntaruiskutus tulossa 2vko sisään. Toissa päivänä löysin kuolleen täysikasvuisen toukan, yök!!!
Kysyisinkin muiden kokemuksia ammattitorjunnasta, oliko hinnan väärti!
kiotos etukä
Kommentit (6)
Aina niitä jonkun verran omakotitaloissa on, jos vähänkään luonnonläheisempi ympäristö. Itse lähtisin myrkyttämään vasta jos on "kasoittain". Joka vuosi tulee muutama tapettua. Villavaatteet varastoin niin etteivät pääse tuhoja tekemään.
Turhaa hommaa, asustelevat välikatolla ja löytävät kyllä tiensä sisään, vaikka aukiolevasta ovesta. 40 vuotta olen asunut uudehkoissa omakotitaloissa, ja löytänyt satunnaisesti toukkia ja kuoriaisia. Koskaan eivär nurkat ole vilisseet näitä. Elintarvikkeista en ole löytänyt koskaan. Päästele hengiltä kun löydät.
Mikä on "kasoittain" tai "vilisee nurkissa"? Olen siis 3kk aikana törmännyt 9 elävään koppikseen ja 4 toukkaan! Onko Se paljon vai normaalia!!?
ap
Minä asun kerrostalossa 3. kerroksessa. Koskaan aiemmin en ole ko. elukoihin törmännyt, mutta tuossa jokunen viikko sitten kun oli pitkän lämpimän jakson jälkeen viileämpi päivä, makuuhuoneen matolla, auki olevan ikkunan alla, niitä kymmenkunta. Ei koskaan sitä ennen eikä sen jälkeen. En tiedä mistä tulivat, luultavasti ulkoa, tai mitä olivat etsimässä, mutta tapoin ja se siitä. Ei tullut mieleenkään tuholaistorjujaa paikalle kutsua.
Nosto, jospa joku osaisi vielä omia kokemuksia kertoa!!