Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menkat 2 viikkoa ja pari päivää myöhässä..

Vierailija
16.06.2014 |

Hei! Minulla on ollut nyt menkat sen 2 viikkoa ja pari päivää myöhässä. Raskautumis yritystä on ollut n. 2kk. Kun 2 viikkoon ei kuukautisia kuulunut, tein raskaustestin (k-kaupasta sellainen 2kpl liuska), joka näytti negatiivista. Tein sen tosin illemmalla ja olin vain pidätellyt n. 5h. Nyt 2pv myöhemmin tein uuden testin aamuvirtsasta ja edelleen näytti negaa.

Toista testiä edeltävänä iltana minulla oli outoja alavatsa kipuja (ei menkkakivut, tunnistan ne kyllä), ja kipu säteili alapäähä asti. Alavatsa tuntui todella kovalta, ja yskiminenki särki sinne. Olisiko pienintäkään mahdollisuutta olla kuitenkin raskaana? Vai onko tässä nyt jotain muuta takana? Mitä kannattaisi tehdä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä odotella rauhassa vielä pari päivää-viikko ja tee sitten uusi testi. Voi olla, että toivot raskautumista niin kovasti että jännität, ja siksi kuukautiset ovat myöhässä.

Tosin voi olla, että olet ovuloinut normaalia kiertoa myöhemmin, ja oletkin raskaana. Eli odottele rauhassa vielä jonkin aikaa ja jos ei viikkoon kuulu kuukautisia niin tee uusi testi.

Mistään vakavasta tuskin on kyse. Jos kuukautisia ei kuulu viikon päästä ja tulos on edelleen nega, voithan varmuudeksi käydä lääkärissä selvittämässä tilannetta. Varsinkin, jos kivut jatkuvat.

Vierailija
2/4 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaustiset voivat jäädä välistä esim. yrittämisen tuoman sterssin takia. Myös kilpirauhasten vajaatoiminta, keliakia ja lisämunuaisen liikatoiminta voi olla syynä, joten lääkäriin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveys huolettaa ja mahdollinen raskauskin on mielessä, olisko lääkäri mitään? Tai ihan vaan terkkari. Toinen vaihtoehto on, että odottelet kotona ja testailet aamupissasta aina uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
4/4 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No raskaus kyllä jo näkyisi testissä