Voiko aikuinen tehdä/yrittää tehdä itsemurhan?
Itse olen aina ajatellut, että tuollaiset itsemurhayritykset ovat teinien juttu. Aikuisen ihmisen kuuluu osata puhua ongelmistaan.
Kommentit (6)
Totta kai voi. Oma sisareni teki 4 vuotta sitten itsemurhan bipolaarisen mielialahäiriön masennusjakson aikana. Meni junan alle :(
Juuri olin viikon loppuna siivoamassa lähteiden ihmisen kotia, joka hirttäytyi pari viikkoa sitten. :(
Itsemurha on vanhusten joukossa erittäin yleinen. Aikuisen ihmisen lopullinen päätös, kaikki on nähty ja koettu ja alamäki vain edessä. Se on siinä.
Aikuinen useimmiten TEKEE itsemurhan eikä vain uhoa ja "yritä" niinkuin teinit. Huomionhaku ja ihan oikea itsemurha on ihan eri juttuja. Vanhuksilla aika yleistä. Jos aikuinen ihminen päättää tehdä itsemurhan, ei siitä kylillä huudella.
Yksi läheinen 50+ naisihminen teki muutama vuosi sitten itsemurhan.
Ei voi. Kun täyttää 18, oikeus itsemurhan tekemiseen päättyy. Jos sen jälkeen yrittää, joutuu vankilaan murhan yrityksestä.
Hä? Siis miten niin voiko? Voihan aikuinen tehdä mitä itse haluaa, jopa itsemurhan. Kyllä aikuinenkin VOI tuntea olonsa niin epätoivoiseksi, että päätyy itsemurhaan. Ei se terapia/puhuminen aina auta. Tyhmä kysymys sulta, mutta piti vastata.