Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiheuttaako helle ripulia?

Vierailija
22.06.2021 |

Oon nyt jo useemman viikon elänyt yli 30 asteisessa lämpötilassa ja maha on ollut täysin kuralla ainakin pari viikkoa. Voiko tämä johtua ihan vaan helteestä? Toinen perheen jäsen käynyt koronatestissä ja se oli negatiivinen joten sitä ei pitäisi olla. Olen syönyt lihaa, leipää, perunaa, kasviksia, jne. mutta mitään ei tuu kiinteenä enää ulos.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keliakia ja laktoosi tutkittu ylävatsa ja refluksi oireiden takia ja muita tutkimuksia tehty myös. Mitään vikaa ei ole löytynyt. Suolisto vaivoja minulla on kyllä muutenkin normaalisti, mutta koska olen vielä nuori eikä muuta vikaa ole löytynyt niin en ole niitä sen enempää tutkituttanut. Tämä jatkuva ripuli nyt vaan alkaa ärsyttää mutta en lääkäriin tästä haluaisi lähteä. Olen todennälöisesti juonut vettä kyllä aika paljon.

Aloittaja

Liika veden juonti aiheuttaa ripulia.

Ei pidä paikkansa. Vettä ei sitä paitsi voi juoda liikaa. Talvellakin ihmisen pitäisi juoda vähintään 3 litraa vettä kaiken muun lisäksi ja kesähelteellä vähintään kaksinkertainen määrä.

Vettä voi juoda liikaa. Normaalisti nesteitä pitää juoda nesteinä 1-1,5 litraa päivässä, ei todellakaan kolmea litraa ellei tee fyysistä työtä. Nestettä saa myös ruuista. Jos juo tolkuttomasti niin siitä ei ole mitään hyötyä, pelkästään joutuu käymään vessassa useammin ja suolatasapaino voi järkkyä pahastikkin.

Liikaan vedenjuontiin voi kuolla, aiheuttaa hyponatremiaa, jossa voi mm. aivot turvota...

Vierailija
22/25 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin pahentaa tilannetta, kun helteellä syöminen on mitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aiheuttaa, tosi alla on paha syömishäiriö. Elimistö sekoaa kuumasta lopullisesti.

Vierailija
24/25 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keliakia ja laktoosi tutkittu ylävatsa ja refluksi oireiden takia ja muita tutkimuksia tehty myös. Mitään vikaa ei ole löytynyt. Suolisto vaivoja minulla on kyllä muutenkin normaalisti, mutta koska olen vielä nuori eikä muuta vikaa ole löytynyt niin en ole niitä sen enempää tutkituttanut. Tämä jatkuva ripuli nyt vaan alkaa ärsyttää mutta en lääkäriin tästä haluaisi lähteä. Olen todennälöisesti juonut vettä kyllä aika paljon.

Aloittaja

Liika veden juonti aiheuttaa ripulia.

Ei pidä paikkansa. Vettä ei sitä paitsi voi juoda liikaa. Talvellakin ihmisen pitäisi juoda vähintään 3 litraa vettä kaiken muun lisäksi ja kesähelteellä vähintään kaksinkertainen määrä.

Aha, oletko joku tiedon kukkanen tai ihan tavallinen provo ihan vaan googlettamalla liian veden juominen tai vesimyrkytys jne. Saa oikeaa tietoa aiheesta.

Minä teen asian tavalla x ei ole tapa jolla kaikki toimivat, ihmisiä on moneksi. Ja se että olet työtön oppimaton luuseri ei tarkoita, että jotkut työskentelevät näilläkin helteillä ja ei kaikki eivät työskentele ilmastoidussa sisäilmassa. Ja jos ei veden lisäksi tule tarpeeksi suoloja...

Vierailija
25/25 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin aiheuttaa. Myös päänsärkyä ja pahaa oloa. En nyt enää näitä vastauksia lukiessa tiedä olenko juonut liikaa vai liian vähän.