Olen miehelleni itsestäänselvyys, miten muuttaa tilanne?
Ukko ei paljoa tunnu arvostavan mun tekemää panosta yhteiseen kotiin ja parisuhteeseen. Jos horoskoopilla on merkitystä, niin vaakana teen kaikkeni että ympärilläni olevilla ihmisillä on mukavaa. Mies taas on skorpioni, joka perinteiseen tyyliin osaa olla itsekäs. Mulla alkaa nyt lanka kiristyä ja muuten hyvä parisuhde tekee loppuaan. Tai onko parisuhteemme hyvä vain siksi, kun minä tässä olen joustanut ja huolehtinut arjen asioista... Mutta siis: miten saan ukon heräämään, etten ole itsestäänselvä kodinkone?
Kommentit (18)
Mt-sairaudet eivät ole ilo kenellekään. Hakeudu siis hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Muuta ensin itsesi toiselle paikkakunnalle.
Sekin on yksi vaihtoehto, mutta aika radikaali sellainen. Jos nyt vähän vähemmän tajunnan räjäyttävää ensialkuun... Ap
Vierailija kirjoitti:
Mt-sairaudet eivät ole ilo kenellekään. Hakeudu siis hoitoon.
Pääni on diagnosoitu terveeksi työterveydessä vuosittain. Next
Mistä näitä uhriutuvia naisia aina löytyy??
'aina olen kaikki tehnyt eikä mies huomaa, buhuu' 'en jaksa enää, buhuu'
Ei meilläkään arvosta mitään siivousta tms. Ohjeistaa kuitenkin usein mitä pitäisi tehdä mutta ei tee mitään. Kerran ohjeisti jotakin roskan vientiä niin totesin "että vie itse niin menee kuten pitääkin". Hyvä kun ei päätään nielaissut kun loukkaantui sanoistani. Jos se siivoaminen ja kaikki käy kuten hän ohjeistaa niin miksei tee samalla itse ja siivoa samalla itse niin tulee asia hoidetuksi niinkuin hän sanoo ja voi olla tyytyväinen? Totuus on että jollen tekisi päivittäisiä kodinhoitotoimia niin kämppä näyttäisi viikossa aivan järkyttävältä.
Horoskoopilla ei ole mitä tekemistä sillä jos ukkosi on mäntti. Lopeta se passaaminen ja paapominen noin ensi alkuun. Ja pohdi mistä syystä sinusta on tullut itsestäänselvyys.
Oletko se alusta asti esim. Ollut sinä joka tekee kaiken ? Vai oletko osannut vaatia että mies tekee osansa yhteisen kodin eteen.
Naiselta menee loppukin uskottavuus viimeistään siinä vaiheessa, kun alkaa horoskooppimerkkeihin vetoaminen. "Koska olen vaaka... blaablaablaa".
Oletko ottanut sen vaihtoehdon huomioon, että miehesi olisikin oikeassa? Ettet ehkä olekaan niin jumalattoman pätevä, ahkera ja korvaamaton muiden kuin itsesi mielestä?
Toinen vaihtoehto on, että et tarjoa niitä palveluja mitä mies arvostaa. Siivouksen ostamista pidetään sopivana, seksin ostamista paheksutaan.
Vierailija kirjoitti:
Horoskoopilla ei ole mitä tekemistä sillä jos ukkosi on mäntti. Lopeta se passaaminen ja paapominen noin ensi alkuun. Ja pohdi mistä syystä sinusta on tullut itsestäänselvyys.
Oletko se alusta asti esim. Ollut sinä joka tekee kaiken ? Vai oletko osannut vaatia että mies tekee osansa yhteisen kodin eteen.
Naiset, jotka korostavat omaa osuuttaan, eivät yleensä näe tai pysty näkemään mitä heidän eteensä tehdään.
Suosittelen välitöntä eroa, silloin selviää mikä merkitys toisella on ollut vai onko ollut mitään. Tekisi monelle hyvää.
Minä muutin yhteisasunnostamme (vuokra) joskus eri asuntoon. Ei herännyt mitenkään vaan loukkaantui. Olishan se saattanut vielä lempikin leiskahtaa, mut ei.
Nykyisen kanssa koulutus käynnissä. Aina niitä saa kouluttaa. Varmaan ikuisesti. Tää nykyinenkin on niin itsepäinen. Mitään uutta ei saa juurikaan ajettua käytäntöön. Onneksi oli riittävän kelpo löytyessään, koska ei noita muutettua saa :)
No jos miehesi on "ukko", niin aika turha odottaa jotain erityiskohtelua. Vuorovaikutus teidän välillä on ihan molempiin suuntiin. Toisen kunnioitus on pieniä, mutta merkittäviä tekoja. Ja se alkaa jo sanoista.
Olan ollut tuossa tilanteessa. Lopulta mies jätti. Se pakotti kasvamaan ihmisenä.
Pointti: onko sinulla ja puolisolla kommunikaatiokykyä? Oletatteko toisistanne ja rooleistanne suhteessanne jotain, mutta ette koskaan puhu niistä ääneen?
Siitä voisi aloittaa.
Lähde kavereiden kanssa ulos syömään. Ala treenata, meikata ja laittautua tavallista enemmän ja pidempään. Katsele muita miehiä pitkään. Nyt tulee sopivasti EM-jalkapalloa. Kannattaa kommentoida niiden tiukkoja lihaksia ja takapuolia ihaillen.
Tarkoituksena siis ajaa mies vähän varpailleen. Mies pitää sua nyt itsestään selvyytenä. Älä petä, älä haasta riitaa, mutta kun toiset miehet alkavat vilkuilla sua, tulee ukko epävarmemmaksi ja alkaa oma muija ja koti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähde kavereiden kanssa ulos syömään. Ala treenata, meikata ja laittautua tavallista enemmän ja pidempään. Katsele muita miehiä pitkään. Nyt tulee sopivasti EM-jalkapalloa. Kannattaa kommentoida niiden tiukkoja lihaksia ja takapuolia ihaillen.
Tarkoituksena siis ajaa mies vähän varpailleen. Mies pitää sua nyt itsestään selvyytenä. Älä petä, älä haasta riitaa, mutta kun toiset miehet alkavat vilkuilla sua, tulee ukko epävarmemmaksi ja alkaa oma muija ja koti kiinnostaa.
Ja ikää oli... ?
Tämmösiä neuvoja täällä sitten annetaan. Lapsellista.
Jos loukkaantuu siitä mitä itse tekee, niin tuntuu peliltä, jossa pitää "ehtiä ensin". Lapsellista manipulaatioyritystä riittää. Hyvä, jos joku löytää täysikasvuisen miehen suomaasta. On niitä tosin paljon muitakin maita, joissa moiset ovat harvassa. Poikien kasvatukseen ei panosteta, vaikka itsekseen kasvaminen harvoin tuottanee kaunista tulosta (törppöporukat sitten suunnannäyttäjiksi, kun ei kehittävään harrastukseenkaan kannusteta).
Muuta ensin itsesi toiselle paikkakunnalle.