Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Suomen pätevin köökkipsykologi - haluatko kysyä jotain?

Vierailija
15.06.2014 |

Vastaan hyvin mielelläni. Paljon kokemusta, muun muassa elämästä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minkälainen tietämys lapsiin liittyvissä ongelmissa?

Vierailija
2/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, kerro siis miksi miesystäväni lomailee ulkomailla pari viikkoa putkeen ilman minua? Elämme etäsuhteessa muutoinkin siis treffaamme harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köökkini on käyttäytynyt viime aikoina oudosti. On poissaoleva ja äkäinen. Kuinka palauttaisin puheyhteyden keittiöni kanssa?

Vierailija
4/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:16"]

Onko minkälainen tietämys lapsiin liittyvissä ongelmissa?

[/quote]

Riippuu todella paljon ongelmasta. Kysy jos jotakin on niin ehkä osaan auttaa?

Vierailija
5/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:18"]

Ahaa, kerro siis miksi miesystäväni lomailee ulkomailla pari viikkoa putkeen ilman minua? Elämme etäsuhteessa muutoinkin siis treffaamme harvoin.

[/quote]

Koska hänellä on nuori ja haluttava, ehkä noin 20-30-vuotias (riippuen sinun iästäsi) nainen siellä. Hän haluaa olla etäsuhteessa juuri tästä syystä, saa pitää vapautensa sekä sinut. Voi olla, että aidosti välittää sinusta, muttei mahda itselleen mitään. Tämä siis todennäköisempää kuin se, että miehesi vaan pelehtisi ympäriinsä ja käyttäisi sua hyväkseen.

-Köökkis

Vierailija
6/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haaveilen koko ajan seksistä?

Saan kotona seksiä ja masturboin, mutta mikään ei riitä.

Vierailija
7/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:19"]

Köökkini on käyttäytynyt viime aikoina oudosti. On poissaoleva ja äkäinen. Kuinka palauttaisin puheyhteyden keittiöni kanssa?

[/quote]

Sinulla on kaikki hyvin. Huumorintaju yhtä surkea kuin minulla. :) Kyllä se astianpesukone vielä sinulle huutaa kunhan maltilla jaksat odottaa.

-Köökkis

Vierailija
8/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:18"]

[/quote]

Koska hänellä on nuori ja haluttava, ehkä noin 20-30-vuotias (riippuen sinun iästäsi) nainen siellä. Hän haluaa olla etäsuhteessa juuri tästä syystä, saa pitää vapautensa sekä sinut. Voi olla, että aidosti välittää sinusta, muttei mahda itselleen mitään. Tämä siis todennäköisempää kuin se, että miehesi vaan pelehtisi ympäriinsä ja käyttäisi sua hyväkseen.

-Köökkis

[/quote]

Aha, kiitos.

Vierailija
9/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko suorittanut saman DrPhil-MeNaiset -tutkinnon kuin minä?

Vierailija
10/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:24"]

Miksi haaveilen koko ajan seksistä?

Saan kotona seksiä ja masturboin, mutta mikään ei riitä.

[/quote]

Kerro, minkälaisesta seksistä? Mitä erityisesti haluat ja kaipaat seksiltä, sekä fyysisellä että henkisellä tasolla? Olla alistettu, nöyryytetty, dominoiva vai lähinnä läheisyyttä?

-Köökkis

Vierailija
11/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muut naiset ajattelevat nörttinaisista?

Vierailija
12/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teen 4 v. lapseni kanssa? Hän pissaa iltamuroihin, kakkaa ja pissaa housuihin, isosiskon päälle jne.

Vierailija
13/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:26"]

Oletko suorittanut saman DrPhil-MeNaiset -tutkinnon kuin minä?

[/quote]

En. Minulla on oma koulutus ja oikeasti mielelläni vastaan, jos joku vaikka oikeasti apua kaipaa. :) On sukurasitetta psykologeista, psykoterapeuteista ja psykiatreista, joten tiedän oikeasti aika paljon.

-Köökkis

Vierailija
14/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidän vuosikausia, "roikotan", samaa miestä, joka ei kuitenkaan ole kunnon mies, ja miksi sivussa pidän muita seurustelusuhteita? Kuinka saan itseni irti tästä tyypistä ja jatkamaan elämää? (Ok, tiedän asian olevan yksinkertainen, mutta käytännössä ei tunnu yhtään niin simppeliltä!! :/)

Vierailija
15/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:27"]

Mitä muut naiset ajattelevat nörttinaisista?

[/quote]

Kuvittelevat olevansa jotenkin parempia, fiksumpia ja sivistyneempiä. Alaspäin katsovat. Mutta totuus ei ole se. Samalla on kateutta "nörttinaisten" osaamisista ja häpeää omasta osaamattomuudesta. Monet eniten tällaisille ihmisille naureskelevat ovat itse todella epävarmoja itsestään ja osaamisestaan. Kahdehtivat salaa ehkä sitä, että joku on löytänyt asian, joka kiinnostaa. Perehtynyt siihen ja tullut taitavaksi. Tyylillä elämässä eteenpäin meneviä riittää. :) Nörttinaiset on erittäin ok, ja tämä on vain mun oma mielipide.

-Köökkis

Vierailija
16/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:29"]

Mitä teen 4 v. lapseni kanssa? Hän pissaa iltamuroihin, kakkaa ja pissaa housuihin, isosiskon päälle jne.

[/quote]

Vauva-palstasta huolimatta, olen tosi huono sanomaan oikeasti näihin mitään. Siis voin kyllä yrittää, mutta oikeasti kannattaa ehkä varauksella suhtautua kommentteihini, jotka koskevat pikkulapsia.

Tarvitsisi vähän tietää, oletko kysynyt lapselta mitään tähän aiheeseen liittyvää? Vaikka olisikin provo, niin lupaan vastata kaikkeen.

-Köökkis

Vierailija
17/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:32"]

Miksi pidän vuosikausia, "roikotan", samaa miestä, joka ei kuitenkaan ole kunnon mies, ja miksi sivussa pidän muita seurustelusuhteita? Kuinka saan itseni irti tästä tyypistä ja jatkamaan elämää? (Ok, tiedän asian olevan yksinkertainen, mutta käytännössä ei tunnu yhtään niin simppeliltä!! :/)

[/quote]

Eli noh, kysyn heti alkuun pari kysymystä, jotta voin oikeasti miettiä. Eli onko tämä suhde minkä tyyppinen, seksisuhde vai tunteita toisella tai molemmilla? Oletteko sopineet suhteen osalta mitään vai leijuuko asia ikään kuin ilmassa?

Sen voin sanoa (ja myös oikeasti omankin kokemuksen takia), että se tunne tulla hyväksytyksi ja ihailluksi on vaikea hahmottaa. Sitä voi helposti ajatella pitkään, että enhän minä nyt mitään hyväksyntää hae, mutta jälkikäteen tajuta olleensa todella riippuvainen tiedostamatta kiintymyksen kohteesta. Oli se sitten seksisuhde tai kumppani tai yhden illan pano tai kaveri.

-Köökkis

Vierailija
18/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:45"]

[/quote]

Eli noh, kysyn heti alkuun pari kysymystä, jotta voin oikeasti miettiä. Eli onko tämä suhde minkä tyyppinen, seksisuhde vai tunteita toisella tai molemmilla? Oletteko sopineet suhteen osalta mitään vai leijuuko asia ikään kuin ilmassa?

Sen voin sanoa (ja myös oikeasti omankin kokemuksen takia), että se tunne tulla hyväksytyksi ja ihailluksi on vaikea hahmottaa. Sitä voi helposti ajatella pitkään, että enhän minä nyt mitään hyväksyntää hae, mutta jälkikäteen tajuta olleensa todella riippuvainen tiedostamatta kiintymyksen kohteesta. Oli se sitten seksisuhde tai kumppani tai yhden illan pano tai kaveri.

-Köökkis

[/quote]

Kyseessä nuorena aloitettu ensimmäinen vakava suhde, tunteita molemmin puolin (ehkei tosin enää kunnolla)

Vierailija
19/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:45"]

[/quote]

-Köökkis

[/quote]

Kyseessä nuorena aloitettu ensimmäinen vakava suhde, tunteita molemmin puolin (ehkei tosin enää kunnolla)

[/quote]

Millä tavalla ei ole "kunnon mies"? Mitkä ovat sinun kriteerisi sinulle sopivalle miehelle? Miten näet elämäsi tulevaisuudessa, minkälaisen miehen kanssa?

Jos tämä ei ole provo myöskään, niin sanoisin, että asioihin voi vaan jäädä jumiin ja se on enemmän kuin inhimmillistä. Jäädä ajatuksissaan miettimään potentiaalisia mahdollisuuksia, joita ei ehkä oikesti koskaan tule ja itsekin käsittää niiden mahdollisuuden. Silti miettii ja miettii ja ajatukset menevät ympyrää.

Älä jää kiinni "potentiaaliseen elämään". Sitä ei ole eikä tule. Luultavasti mies ei ole mitenkään edes sinulle sopiva.

Hae mielenkiintoa muista asioista, keskity muuhun hetkeksi. Kun ajattelee muuta, voi palata ajatuksissaan myöhemmin tällaisiin surkealta tuntuviin ajatuksiin kuten sinulla. Kun touhuat oikeasti jotain ja keskität ajatuksesi vähän pidemmän aikaa muuhun, saatat osata arvioida kiinnostustasi tähänkin mieheen uudella tavalla.

-Köökkis

Vierailija
20/23 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos köökkis! :) mies on siis kaikilla mittapuilla huono - työtön huonoilla harrastuksilla ja kaveripiirillä. Itse olen ihan "eri maailmasta". Haluan tietysti tasoiseni miehen, jota tämä ei kyllä ole. Mutta juuri tuota potentiaalia mietin ja elättelen kyllä yhä toivoa, josko suhteesta tai miehestä tulisi parempaa. Ja tuskinpa tulee, eli pitää saada otettua etäisyyttä. Tässäpä se vaikeus! On kehitettävä muuta tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi