Kysy 15-vuotiaalta tytöltä
Aattelin että monet vanhemmat varmaan miettii, miten nuoren kanssa tulisi toimia, joten halusin teitä helpottaakseni tehä tän keskustelun. Jos jollain on siis jotain kysyttävää 15-vuotiaalta tytöltä niin antaa tulla. Aihe on vapaa:)!
Kommentit (8)
Mä en usko että tästä on paljon apua kun te teinit niin erilaisia. Kun vertaan iseäni 15 vnä (täl hetkel 20) ja siskoani nyt (on siis nyt 15) niin ollaan kuin yö ja päivä. Mä rettelöin ja kapinoin aina ihan kapinoinnin ilosta ja tunsin olevani niiiin fiksu - olinhan jo 15. Sisko on tunnollinen ja kiltti ja tulee kotiin jo kahdeksan jälkeen jos edes on missään. Eli, ei tällaisia yleispäteviä vastauksia ole olemassa. Toiset 15 vuotiaat vetää perseet ja laattaa kotiin päästyäään - toiset dataaa himas ja muuten nörtteilee ilman että heidän olemassaoloaan edes huomaa
Heei mie meinasin just tänään luoda samanlaisen avauksen, ois btw ollu mun eka avaus, mut sie kerkesit eka :D Just ton takia, et vanhemmat vois kysyy multa mielipiteitä miten nuoren kanssa pitäis toimii ja niin, mutta se vähän jäi.
Nuorista ei oo mtn, mut mikä on sun lempimusaa? :)
t. se 16-vuotias teini
47 yläpeukkua, mutta aloitusta on avattu 14 kertaa....hmm...
Mitä mieltä siitä että vanhemmat ostavat alkoholia lapsilleen?
Jos oon kavereilla niin saan olla hiukan myöhempään, mutta kaupungilta takas hiukan aiemmin kotiin. Usein vanhemmat soittelee muutaman tunnin välein ja kyselee tilannetta. Yleensä sovitaan sitte tilanteen mukaan kotiintuloaika, jota kyllä noudatan:)
Haha olin nopeempi:D mutta oikeestaan kaikkea laidasta laitaan kuuntelen. Iskelmä ja hevi on varmaan ainoot mun musiikkimakuun kuulumattomat tyylilajit...
Mun mielestä ok niin kauan kun juodaan vanhempien/sukulaisten seurassa tai nuori on vastuuntuntoinen ja luotettava. Voisin kuvitella että mun vanhemmat ostais mulle jonkun yhen siiderin tai tarjoais lasillisen viiniä ruuan kanssa, mutta vahvojen alkoholien ostamista en tajua/hyväksy.
Onko sulla kotiintuloaika ja noudatatko sitä? Vai oletko niitä jotka automaattisesti tulee ysiltä kotiin ilman san kummempia sopimuksia?