Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sopeutetaanko kerhoon?

Vierailija
15.06.2014 |

Lapsi on aloittamassa syksyllä yksityisen päiväkodin yhteydessä olevan kerhon, kaksi aamupäivää viikossa. Päiväkodin jos aloittaisi "kunnolla" niin menisin ehdottomasti alkupäiviksi mukaan. Olen kuitenkin täältä joskus lukenut, että kaupungin kerhoihin ei ehkä sopeutettaisi vaan lapset jätetään vain suoraan heti ekasta kerrasta. Miten on? Lapsi täyttää syksyllä kolme ja puhuu ja ymmärtää kyllä ihan hyvin, mutta en tiedä ymmärtäisikö kuitenkaan selityksellä mitä tulee tapahtumaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te sopeuttaneet lapsenne kerhoon?

Vierailija
2/7 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sun mukana olo sopeuttaisi yhtään, koska lapsi luulisi vain, että sun kuuluukin olla mukana. Itse olen jättänyt vain kerhoon ja hyvin on alkanut aina sujua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeuttaisipas, koska ollessani siellä hoitajat ja paikka tulisivat lapselle tutuksi. Sen jälkeen hänen olisi helpompi jäädä, kun on joku aikuinen johon luottaa. Kun meillä on ollut hoitaja kotona, olen ensin ollut siinä paikalla, kunnes lapsi on luonteva hoitajan kanssa.

Vierailija
4/7 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuon tyyppisestä kerhosta, mutta ainakin seurakunnan päiväkerhoon lapset vain jätetään heti ekasta kerrasta lähtien. Tosin monet ovat käyneet samassa paikassa pienempänä harjoittelukerhoa tai perhekerhossa äidin tai isän kanssa.

Vierailija
5/7 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni peukuttaja tuntuu olevan sitä mieltä, että sopeuttamisesta ei ole  hyötyä. Tekisittekö samoin jos lapsi alottaisi kokopäivähoidon?

Vierailija
6/7 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ujo tyttö aloitti kerhon ja etukäteen kerroin, mitä siellä tehdän ja että se on isoille tytöille ym. Ekalla kerralla varauduin olemaan pidempään, mutta puolen tunnin jälkeen lapsi oli ok. Niillä on kivoja askarteluja ym siellä niin ei siinä paljon ehdi ikävöidä.

Vierailija
7/7 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sattuu tätä joskus googlailemaan: kysyin asiaa kerhon vetäjältä. Hän sanoi, että suosittelevat aina vanhempia olemaan vähintään 2-3 ensimmäistä kertaa mukana, mutta saa sitten lähteä kesken pois jos tuntuu siltä ettei lapsi äitiä edes huomaa. Menen siis, katsotaan miten sujuu.

ap