Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä jaetaan kotityöt?

Vierailija
15.06.2014 |

Eli siis tekeekö nainen kaiken, onko työt jaettu esim. mies laittaa ruokaa, nainen pesee pyykit, lapset vie roskat, vai siivoatteko kaikki yhdessä "siivouspäivänä"?

Alkoi vain kiinnostaa että vieläkö nykypäivänäkin nainen on se joka siivoaa ja mies se, joka makaa sohvalla olutpullo kourassa katsoen telkkaria.

Vielä lisäkysymyksenä, tuleeko siivouksesta tai muista kotitöistä skismaa vai sujuuko ne ihan mukisematta jokaisen osalta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti av:t eivät tee kotitöitä

Vierailija
2/11 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa ruuan, minä pyykkään, siivooja siivoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kysymys oli niin typerä ettei kulaan jaksa vastata. Siis oikeastiko kuvittelet että tuollinen roolijako elää vahvana av-mammojen kodeissa, että miehet kittaa ja naiset mopoaa?

Vierailija
4/11 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siivoaa.

Vierailija
5/11 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa, mä teen kaikki kotityöt sisällä. Ulkona kitken rikkaruohoja, kun huvittaa, mies ajaa nurmikon. Mies hoitaa autot, kaikki koneet, lumen luonnin (sitä mäkin joudun välillä tekemään) ja remontoinnin. Mä pyöritän pääasiassa myös lasten koulunkäyntiä ja muita menoja.

Vierailija
6/11 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaetaan? Ei mitenkään. Minä teen kaiken.

Vierailija
7/11 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 12:38"]

Jaetaan? Ei mitenkään. Minä teen kaiken.

[/quote]

Sama täällä. Ehkä kerran kuussa mies imuroi, jos pyydän erikseen. Ei viitsi korjata edes omia jälkiään, vaan vaatteet ja astiat jäävät lojumaan. Pidän siivoamisesta, mutta mies voisi panostaa siisteyden ylläpitoon vähän paremmin.

Vierailija
8/11 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jaetaan sen mukaan miten aikaa, jaksamista ja miten parhaiten sujuu.

yleensä minä naisena teen perinteiset kotityöt sisällä. Mies tekee mitä pyydän. Joskus innostuu oma-aloitteisestikkin siivoamaan esim eilen pesi vintistä kaikki ikkunat väleineen ja ripsi seinät ja katot. Minä huolehdin laskut, lasten koulut ja läksyt ym. Mies huolehtii autot, polttopuut, lämmityksen (puilla) päivittäin ja tekee paljon ylimääräistä työtä kotona esim kunnostaa halpoja autoja ja myy kalliimmalla eteenpäin Ja tienaa näin perheelle lisää rahaa. 

Pihatyöt tekinsestiä joka sattuu paremmin kerkeämään.

tämä toimii meillä hyvin. kumpikin voi välillä laiskotella eikä se haittaa toista koska kumpikaan ei ole vapaamatkustaja ja kotitöistä ei tapella. joskus kyllä neuvotellaan.

Vierailija
9/11 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2 ja 3 vuotiaiden kanssa kotona joten teen siinä samalla kotityöt. Viikonloppuna tehdään silloin tällöin suursiivous yhdessä. Ja mies tekee ruuat viikonloppuisin.

jos palaan töihin, palkataan siivooja.

Vierailija
10/11 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskataan vuorotellen, ruokaa laitetaan yhdessö tai minä laitan yksin, joskus mieskin laittaa jos on kotona ennen mua. Siivotaan pääosin yhdessä, välillä kyl pelkästään toinen siivoilee. Mies hoitaa pyörähuollot ja semmoiset. Pyykkäys tapahtuu myös aika tasan mitä vaatehuoltoon tulee, mutta minä hoidan ns. Yhteiset pyykit kuten lakanat ja pyyhkeet :)

Vierailija
11/11 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mielestäni "jaeta" kotitöitä, vaan molemmat tekevät oma-aloitteisesti mitä kulloinkin tarvitsee ja ehtii tehdä. Joskus opiskeluaikoina meillä oli kyllä tiskivuorot. Nyt ajatus tuntuisi aika hassulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan