Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhä koti, häpeänkö kutsua ihmisiä käymään?

Vierailija
14.06.2014 |

Eli olen köyhä, ei ole ollut varaa sisustaa kotia ja esim. Olohuoneessa on eripari sohvat, itseäni se häiritsee paljon mutta rahaa ei ole muuhun. Tää vaikuttaa siihen etten häpeä kutsua ihmisiä luokseni kyläilemään, pari läheisistä ystävää käy, muita en kutsu :/

miten paljon ihmiset yleensä ajattelee muiden koteja ja epäkohtia siellä? Kiinnittäisitkö paljon huomiota eripari sohviin?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 22:04"]

Eli olen köyhä, ei ole ollut varaa sisustaa kotia ja esim. Olohuoneessa on eripari sohvat, itseäni se häiritsee paljon mutta rahaa ei ole muuhun. Tää vaikuttaa siihen etten häpeä kutsua ihmisiä luokseni kyläilemään, pari läheisistä ystävää käy, muita en kutsu :/

miten paljon ihmiset yleensä ajattelee muiden koteja ja epäkohtia siellä? Kiinnittäisitkö paljon huomiota eripari sohviin?

[/quote] mulla on nahkasohva ja vaatesohva, aika hintavia kummatkin

Vierailija
42/52 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 07:14"]

Mun hyvä ystävä oli aikoinaan aika köyhä. Hänellä oli muutama ikean käytetty huonekaluja ja hän tuntui sitä kovasti häpeilevän. Mä keksin aina jotain positiivista sanottavaa tyyliin "onpa täällä siistiä, jaksaispa itekkin pitää kodin näin siistinä" tai "noi verhot on kyllä ihanat, tuo kivasti väriä" yms. niin, että ystävälleni tuli rennompi olo. Vein aina myös takeaway -kahvit ja pullat mukanani sanoen "mä nappasin meille kahvit ja pullat tossa samalla kun kävin vähän ostoksilla" niin kaverin ei tarvinnut hävetä jos ei ollut mitään tarjoiltavaa. Tärkeintä mulle oli viettää aikaa hänen kanssaan, kuulla kuulumisia ja estää häntä erakoitumasta heikolla hetkellä. Nykyään hänellä pyyhkii jo hyvin :)

[/quote]

Olet ihana ihminen! Sydän paikallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 22:19"]

Voit myoskin vahan hamata, laita siniselle sohvalle punaiset tyynyt ja punaiselle siniset, kaikki luulevat etta tama on uusi trendi ;).  Sohvapoydalle vatiin sileita kivia tai jos ei ole vatia niin vaan poydalle asetelmaksi.

Vuosia sitten nain kuvan olohuoneesta missa sohvan ylapuolella oli taulun sijasta kuivunut oksankarahka ja pitkaan himoitsin sellaista mutta en loytanyt.

Keinot on monet...

[/quote]

Voi hyvää päivää. Ihan oikeasti??

Vierailija
44/52 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi kallis design koti, niin voi herättää kateutta, mikä näkyy delän takana puhumisena yms. Paljon parempi, että on mieluummin vaatimattomampi sisustus, jos ajattelee pelkkiä ystävyyssuhteita... Suomalaiset ovat kateellinen kansa.

Vierailija
45/52 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse eikä pistä silmään. Yleensäkään ei ystävien kodin sisustus herätä hirveästi ajatuksia paitsi kivoihin juttuihin silmä toki tarttuu. Ainoa asia joka itseäni häiritsee on jos asunto haisee tupakalta, kissanpissalta (itselläni kissa ja tiedän että pissan ei kuuluisi haista) tai todella likaiselta. Eli siisteys on mielestäni paljon tärkeämpää kuin sisustus.

Vierailija
46/52 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni takia olen päässyt vierailemaan monenlaisissa kodeissa. Erityisesti jäi mieleen yksi syrjäisessä paikassa sijainnut vaatimaton pikkutila, jota perheen aikuinen poika esitteli todella suurella ylpeydellä ja rakkaudella! Hän ei nähnyt paikoissa ja nurkissa mitään vaatimatonta, innostus tarttui heti vieraaseenkin.

Vierailija
47/52 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:06"]

Työni takia olen päässyt vierailemaan monenlaisissa kodeissa. Erityisesti jäi mieleen yksi syrjäisessä paikassa sijainnut vaatimaton pikkutila, jota perheen aikuinen poika esitteli todella suurella ylpeydellä ja rakkaudella! Hän ei nähnyt paikoissa ja nurkissa mitään vaatimatonta, innostus tarttui heti vieraaseenkin.

[/quote]

Olen myös tavannut tällaiset tapauksen ja ihan Helsingissä pikkuyksiössä erittäin vaatimattomasti asuva miehenkilö todella innoissaan kodistaan ja esitteli ylpeydellä. Insipiroivaa. Joskus sitä vaan tajuuaa, miten hölmöä on välittää tavaroista, designista ja merkkilaukuista. Ei elämä niistä koostu.

Vierailija
48/52 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa häpeät: kotiasi vai köyhyyttäsi? Mulla on aika suuret tulot, mutta kotini sisustus on kierrätyskamaa ja eriparia. En vaan ole tippaakaan kiinnostunut sisustamisesta, mutta silti kehtaan kutsua vieraita.

Vierailija
49/52 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervettä itsetuntoa se vaatii kun lukee netistä lehdistä ja mainoksista miten ihmiset sisustaa ja rahaa on käytetty. Mulla 10 v vanhat kulahtaneet sohvat ja uudet pitäis hankkia mutta liian kalliita ovat. Vanhoja en halua kyn on eläinallergiaa ja muitakin joten pitää olla varma puhtaudesta.

Vierailija
50/52 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on köyhä koti enkä häpeä yhtään. Kaikki kalusteet eriparia, epämuodikkaita ja yhteensopimattomia. Mitään ei ole viimeistelty. Kävispä vierata useammin. Ihmiset ja lemmikit kodin tekee, ei sisustus.

Vierailija
51/52 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ee, minulla on viihtyisä ja ahdas koti ja kaikki kamat ovat eri värisiä ja mistä sattuu. Pidän isoja juhlia siellä ja kaikki ovat viihtyneet.

Vierailija
52/52 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaus ja tunnelma on tärkein. Ei se jos on eri paria olevat sohvat:)