Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholistivanhempien aikuinen lapsi

Vierailija
14.06.2014 |

Itseäni ärsyttää suuresti sukulaisteni tapa sääliä ja katsella minua nenänvarttaan pitkin, sillä olen molempien sukujen "mustien lampaiden" lapsi. Ei auta se, että olen itse absolutisti ja mulla on ihan hyvä työ, perhe ja koulutus.

Mummonikin usein toistelee sitä, että ihmettelee, kun minusta tuli "ihan kunnon ihminen", vaikka vanhempani olivat alunperin teinivanhempia ja eron myötä alkoivat bilettää ja käydä viihteellä ja ovat edelleenkin samalla tiellä ja itse asiassa vanhemmiten alkoholisoituneet entistäkin enemmän. Myös tätini vihjailee isäni alkoholinkäytöstä ja saan itse olla diplomaattinen puolustellessani kuitenkin isääni ja samalla itseäni.

Ongelmallista on sekin, että en pääse tästä hylkiönleimasta millään eroon. :( Ei se minun syyni ole, että vanhempani ovat sellaisia kuin ovat. Kun odotusarvo on se, että olisin samanlainen kuin vanhempani, niin tuntuu kuin pullikoisin itseääntoteuttavaa ennustetta vastaan. Mrph. :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on jotain sellaista mitä heillä ei ole; terve itsetunto, sydämen viisautta ja kykyä rakastaa myös heikoilla olevaa ihmistä. Kuulostat ihanalta ihmiseltä.

Vierailija
2/3 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompensoit alemmuudentunnettasi olemalla itse nuhteeton.

Relaa vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:18"]

Kompensoit alemmuudentunnettasi olemalla itse nuhteeton.

Relaa vähän.

[/quote]

Ongelmahan oli se, että aloittaja joutuu kärsimään lähisukulaistensa hankkimasta maineesta, jota yritetään ulottaa myös häneen. Ei sitä ongelmaa viinan kanssa läträämällä eli sinun kielenkäytössäsi ilmeisestikin "relaamalla" ratkaise. Sehän vain vahvistaisi muun suvun ennakkoluulot ja osoittaisi heille että olivat sittenkin oikeassa.

Ennakkoluuloisen suvun osalta tuskin voi muuta tehdä kuin torpata kommentit alkuunsa sanomalla vaikkapa että "He ovat tehneet omat valintansa ja minä valitsin toisin. En haluaisi että minua taas ja aina vertaillaan heihin. Sellainen tuntuu minusta pahalta kun en itse ole heidän valinnoistaan vastuussa."

Kerrot että et halua vertailukommentteja ja että sellaiset tuntuvat sinusta loukkaavilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi