Oikeastikko palstalaiset jättäisivät yrittäjämiehen lomattomuuden takia?
Jos siis yksityisyrittäjällä ei olisi varaa pitää lomaa. Jättäisitkö miehesi?
Kommentit (65)
Ei varmaan monikaan jättäis miestään lomattonuuden takia, mutta jos tosiaan joka päivä töitä tekee...
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:59"]Minä voisin miettiä eroa jos saisin lähteä yksin tai meillä olisi lapsen takia viikko-viikko systeemi mutta yh.ksi en ala. Mies on ollut työmatkoilla 4v aikana 2-3 kertaa vuodessa viikon verran ja ne ovat olleet elämäni kamalimmat ja tylsimmät viikot kun olen ollut kaksin lapsen kanssa 24/7 sellainen ei vaan sovi mulle.
[/quote]
Kannattaisko hankkia jonkinlainen sosiaalinen elämä ja ehkä jopa työ? Ei kai kukaan ole muksun kanssa kaksin 24/7? Kyllähän siinä järki lähtee keltä vaan.
[/quote]
Molempia olen yrittänyt hommata.
Otsikossa kyselet hämmästyneenä, ihanko oikeasti palstalaiset jättäisivät miehen lomattomuuden takia, mutta oikeasti itsekin haluaisit jättää.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:11"]
Otsikossa kyselet hämmästyneenä, ihanko oikeasti palstalaiset jättäisivät miehen lomattomuuden takia, mutta oikeasti itsekin haluaisit jättää.
[/quote]
No en halua. kyllä mä rakastan miestäni.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:01"]
Haha hauska juttu tuli mieleen. Tunnen entisen pariskunnan jossa mies oli pari vuotta sitten aloittanut yrityksensä(suurinosa yrityksistä vielä tässä vaiheessa rakentaa pohjaa tulevaan"menestykseen"). Tämän pariskunnan nainen jätti miehen kun ei tienannut tarpeeksi monta tonnia kuussa ja lomalla ei voinut lähteä ulkomaille. Nyt mies ajaa 60000t mersua ja elelee niin sanottua toimarin elämää uuden kauniin vaimon kanssa ja eksä elää niin wt tyylillä ettähuhhuh. Varmaan harmittaa:)
[/quote]
Minäkin jätin varakkaan yrittäjämieheni. Raha kun ei korvaa kaikkea. Ennemmin elelen köyhänä ja onnellisena, kuin tyhjää elämää koko ajan töitä tekevän yrittäjämiehen kanssa, jolla ei riitä mielenkiintoa perheensä asioihin. Säälin ex-mieheni nykyistä naista, vaikka hän "hyvällä" autolla ajeleekin. Omasta elämästäni ei puutu mitään, mitä kaipaisin entisestä.
[/quote]
Joo mutta tässä tapauksessa ainoa eron syy oli tässä ketjussa käsitellyt asiat ja raha, muut asiat oli paremmin kun hyvin:) ei se raha ratkaisekkaan, paitsi ratkaisi tässä tapauksessa naiselle:)
Maatalousyrittäjät eivät voi ottaa lomaa. Ei kuitenkaan tulisi mieleen jättää miestä sen takia.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:12"]
[/quote]
[/quote]
Selvästikin rakastat, kun koko ajan pohdit jättämistä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä rakastan mutta toki tympii tämä lomattomuus.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:57"]
Jos se vuodesta toiseen olisi tuollaista niin varmaankin jättäisin. Haluan erilaista perhe-elämää.
[/quote]
Minusta tuo on mitätön syy eroon koska jos ei ole varaa palkata sijaista niin eihän sille mitään voi ja miten yh elämä olisi muka helpompaa ja mukavampaa? yksinhän siinäkin aina olisi.
[/quote]
Minusta ei ole ollenkaan mitätön syy. Kyllä minunkin käsitykseni perhe-elämästä on vähän erilainen, enkä todellakaan haluaisi elää noin. Ei se ole mikään parisuhde tai perhe ollenkaan, jos toinen on käytönnössä aina töissä. Paljon, paljon parempi erota. Ihan kaikille osapuolille.
[/quote]
Mitä se yh.ksi alkaminen auttaisi? joutuisi olemaan lapsen kanssa yksin 24/7.
[/quote]Onhan se nytkin tarhassa koko ajan ja jaksat mankua ja ulista, miten kauheeta on olla lapsen kanssa. Ja sit jos vinkkaakaan jostain tuen tarpeesta, niin hypit silmille. Ettei sulla olis kakssuuntanen?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä rakastan mutta toki tympii tämä lomattomuus.
[/quote]No lähtekää lapsen kanssa kahdestaan. Ai niin ei voi, koska.....
Maatalousyrittäjät eivät voi ottaa lomaa. Ei kuitenkaan tulisi mieleen jättää miestä sen takia.
[/quote]
Äläs nyt höpötä. Lomittajia on. Lisäksi se maatalousyrittäjä pyörii koko päivän siinä lähimaastossa, eikä ole jossain tavoittamattomissa esim. 12-16 tuntia vuorokaudesta.
Tämä aihe ei muuten koske vain yrittäjiä. Todella moni mies piiloutuu työvaatimusten taakse ja elää todellisuudessa elämäänsä poissa kotoa varsinkin kun lapset ovat pieniä.
Et sä ap herranjumala mikskään yh:ksi pysty ikinä koskaan never ever ryhtyä. Sehän herranjumala tarkottas sitä, että sun pitäs joskus tehdäkin jotain. Ja ottaa sitä vastuuta. Ei tollaiselle loiseläjälle sellainen sovi. Ja sithän sulla oli myös syöpä, huimaus, sjögrenin syndrooma, kuppa, tippuri, rollaattori, työttömyys ja kampurajalat ja helvetisti ylipainoa. Ja oppimishäiriö, heikkolahjaisuus ja maailman pessimistisin luonne. Lapsi itsessään on myös kauhea taakka ja voi voi voi kun on vaikeaa. Kaiken lisäksi suunnittelet aina viikon välein itsaria. Kummallinen tapa sulla on sitä miestäsi myös rakastaa, kun täällä hänen seläntakana ulvot kaikkea paskaa hänestä ja eroa suunnittelet ja pyörittelet mielessäsi. Ihan true love!!
Se yh:ksi ryhtyminen huonontaa sekä sun että poikas elämänlaatua. Älä ryhdy. Ei todellakaan SUN elämää helpota. Normaalien naisten, jotka tuossa tilanteessa olisivat kyllä helpottaisi, mutta ei nimenomaan sinun.
Jos ihminen ei milloinkaan pysty pitämään lomaa ja vapaapäiviä on hän naimisissa ensisijaisesti työnsä kanssa eikä hän todellisuudessa osallistu perhe-elämään. Hän vain käy nukkumassa jossain paikassa jossa asuu muitakin ihmisiä, joista osa on hänelle sukuakin.
Mitä ihmettä oikein ajat takaa tällä idioottimaisella kysymykselläsi, ap?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 08:47"]
Tänään tarkoitus mennä huvipuistoon. Yksin en sinne pääsisi kun en saa ajaa autoa ja ilman miestä lapsi ei pääsisi laitteisiin eli miten mä pärjäisin yh.na?
[/quote] Ajathan sä vuoden päästä säännöllisesti. Mitä sä taas sössötät??? Muuttuiko stoori taas?
[/quote]
Saa nyt nähdä ajanko vai en, jos kunto paranee niin ehkä sitten.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 17:49"]
Ette sitten menneet Särkänniemeen?
[/quote]
Mentiin mutta en ole kertonut totuutta palstalla missä asutaan koska se ei palstalaisille kuulu.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 18:11"]
Minä tiesin mitä saan ja mitä tulee, kun puolisoni otin.
[/quote]
Kun sinä tuollainen kristallipallo olet ja pystyt yli kymmenen vuoden päähän näkemään, menestyykö yritys vai ei, niin taitojasi kaivataan niin kansainvälisen talouselämän kuin politiikankin huipulla . Törkeä olet, jos erikoiskykyjäsi tuhlaat yksityisyrittäjänä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:37"]
Se yh:ksi ryhtyminen huonontaa sekä sun että poikas elämänlaatua. Älä ryhdy. Ei todellakaan SUN elämää helpota. Normaalien naisten, jotka tuossa tilanteessa olisivat kyllä helpottaisi, mutta ei nimenomaan sinun.
[/quote]
Eipä se tunnu kenenkään elämää parantavan se yh.ksi alkaminen. Sen verran olen heitä lähipiirissä nähnyt. Turha mua on haukkua jos en halua yksin vastuuta lapsesta kantaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:59"]Minä voisin miettiä eroa jos saisin lähteä yksin tai meillä olisi lapsen takia viikko-viikko systeemi mutta yh.ksi en ala. Mies on ollut työmatkoilla 4v aikana 2-3 kertaa vuodessa viikon verran ja ne ovat olleet elämäni kamalimmat ja tylsimmät viikot kun olen ollut kaksin lapsen kanssa 24/7 sellainen ei vaan sovi mulle.
[/quote]
Kannattaisko hankkia jonkinlainen sosiaalinen elämä ja ehkä jopa työ? Ei kai kukaan ole muksun kanssa kaksin 24/7? Kyllähän siinä järki lähtee keltä vaan.