Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan syönyt esomeprazolia?

Vierailija
14.06.2014 |

Kuinka monta päivää menee,että rupeaa tehoamaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Sandoz. Muut sattuu mahaan. Refluksi niin säännöllisesti joudun käyttämään.

Vierailija
2/6 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisestä lääkkeestä (tämän ryhmän lääkkeistä) paljon tutkimuksia, jotka eivät juurikaan imartele. En siis mollaan kakkosta tai kolmosta millään. JOskus näitä tarvitaan ja jos todettu refluksi, mihin mikään muu ei auta, niin pakkohan näitä on syödä, että pysyy hengissä.

Kyseistä lääkettä vaan tunnutaan tunkevan kaikille, ilman että mitään tutkimuksia tehdään, että mikä mahalaukussa on vialla. Hae vaikkapa hapoton maha nimellä ja tutki oireita. Pitkäaikainen käyttö varsinkin vaarallista, ei pitäisi tehdä ilman oleellista syytä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:12"]

Kyseisestä lääkkeestä (tämän ryhmän lääkkeistä) paljon tutkimuksia, jotka eivät juurikaan imartele. En siis mollaan kakkosta tai kolmosta millään. JOskus näitä tarvitaan ja jos todettu refluksi, mihin mikään muu ei auta, niin pakkohan näitä on syödä, että pysyy hengissä.

Kyseistä lääkettä vaan tunnutaan tunkevan kaikille, ilman että mitään tutkimuksia tehdään, että mikä mahalaukussa on vialla. Hae vaikkapa hapoton maha nimellä ja tutki oireita. Pitkäaikainen käyttö varsinkin vaarallista, ei pitäisi tehdä ilman oleellista syytä

[/quote]

2 on maha tutkittu useaan kertaan ylä ja alakautta, suolisto, mahalaukku, pallean alue, ruokatorvi yms yms. Mulla oireet on niin pahat että oksennan yöllä unissani ja vedän oksennuksen henkeen ennenkuin herään - ei niinkään polttelua päivisin. Gaviscon on nyt lääkkeenä muutaman kerran viikossa.

Ja juu, hapoton maha on tiedossa - kaikki mahdollisesti ärsyttävät ruoka-aineet, stressi, painonhallinta (bmi 23,4), uniapnea  yms yms tutkittu ja tiedossa. Ainoa mikä ei ole tiedossa on se mikä ruoka-aine milloinkin oireet tekee! Voin oikein hyvin juoda kahvia tai syödä maustettua ruokaa mutta yllättäin vesi tai vaniljajäätelö tekee hirveät oireet. Tai sitten ei....

Vierailija
4/6 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mainittua lääkettä pillerin päivässä refluksitautiin. On auttanut ensimmäisestä napista lähtien. Kokemus on osoittanut, että minulla paras teho syntyy, kun otan pillerin aamulla ensimmäisenä tyhjään mahaan. Joskus harvoin maha on niin ärtynyt, että on otettava päivällä toinenkin nappi (lääkärin luvalla). Ainut haitta on, että ruuansulatus on jonkin verran hidastunut, koska vatsahapot on vähissä.

Vierailija
5/6 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt sitä 10vuotta, joka päivä 1 tabletti. hengissä olen:)

Vierailija
6/6 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rupesi tehoamaan parissa päivässä mutta jouduin lopettamaan 3-4 vkon jälkeen kun tuli ihan kamalat kouristukset mahaan. Nyt käytän kuuriluontoisesti viikon tarvittaessa, rauhoittaa vähän tilannetta.