Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

diabeetikot; alkoholin käyttö?

Vierailija
14.06.2014 |

Olen aloittanut pitkävaikutteisen insuliinim vasta viikko sitten, ja tänään olisi tarkoitus käydä vähän juhlimassa. Miten tuo insuliini vaikuttaa alkon kanssa, alentaako sokeria jotenkin erityisen paljon tai nostaako? Uskallanko pistää saman tavanomaisen annoksen tänään illalla, onko väliä jos olen jo juonut siihen mennessä?

Kiitos asiallisista vastauksista..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukolla on disbetes ja vetää viinaa..ei tuo oo kuollu ainakaan vielä. Välil on sokerit 30:ssa ja välil 3:ssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä meinaat juoda? Sokerisia drinkkejä/siideriä, raakaa viinaa vai olutta?

Vierailija
4/8 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 10:00"]

Mun ukolla on disbetes ja vetää viinaa..ei tuo oo kuollu ainakaan vielä. Välil on sokerit 30:ssa ja välil 3:ssä.

[/quote]

Sun mies sitten hoitaakin diabeteksensa oikein hyvin... Tuon pohjalta ei ehkä kannattaisi ylpeillä tai ainakaan antaa vinkkejä muille

Vierailija
5/8 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 07:33"]

Olen aloittanut pitkävaikutteisen insuliinim vasta viikko sitten, ja tänään olisi tarkoitus käydä vähän juhlimassa. Miten tuo insuliini vaikuttaa alkon kanssa, alentaako sokeria jotenkin erityisen paljon tai nostaako? Uskallanko pistää saman tavanomaisen annoksen tänään illalla, onko väliä jos olen jo juonut siihen mennessä?

Kiitos asiallisista vastauksista..

[/quote]

Pistä vaan normaali annos

Vierailija
6/8 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä juon sekä siidereitä ja makeita drinkkejä että viinaakin.. Täytyy pistää normiannos ja yrittää ennen juomista ainakin syödä hyvin, juomisen aikana en pysty syömään tai loppuu juominen.. ;)

Kiitos!

Ap

Vierailija
7/8 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon siidereitä ja lonkeroita. Juomisen aikana verensokeri nousee hurjasti ja pistän Novo Rapidia ihan jopa reippaasti. Syön kyllä illan aikana. Mutta tässä tulee se vaaran paikka, aamuyöstä/aamusta verensokeri laskee ja jos olet pellit kiinni voi käydä huonosti, et herääkkään siihen ja maksa polttaa sitä alkoholia joten se ei jouda kuljettamaan sokeria. Suosittelen että kun olet vasta-alkaja insuuliinien kanssa, otat varovastija mittailet sokereita.

Kuitenkin se alkoholi laskee verensokeria jostain ihmeen syystä! Mutta kun ite juon noita sokeripommeja niin juomisen aikana sokeri on koko ajan korkea ja aamusta matala. Joillakin oon kuullut että tyyliin kossutuoremehu pysyissamoissa, pitäs testata joskus :)

Ilmeisesti sulle on 2.tyypin diab. että siitä en osaa sanoa käyttäytyykö samalla tavalla. Heilahteleeko yhtä herkkään.

Vierailija
8/8 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1. Tyypin mutta ovat vuosia tutkineet sitä, ja erikoislääkäreillä juossu ja nyt vasta todettiin miljoonien kokeiden jälkeen hitaasti kehittyvä ja myöhään puhjennut 1. tyypin diabetes. Nyt vasta tosiaan alotettiin nuo insuliinitkin, ja sokerit ollu nyt hyviä. Aamusin ovat 5.5-6.8 välissä, mutta täytyy kiepsahtaa vaikka grillin kautta kotiin yöllä tullessani.. :)

ap